Strona 1 z 1

Check Engine

: 08 sie 2016, 17:37
autor: adasko77
Witam.

Wracając z urlopu moim A6 C7 3.0TFSI postanowiłem po odbiciu pistoletu do tankowania dolać powoli więcej paliwa prawie chyba pod korek :-)
Podczas jazdy zauważyłem, że zaświecił mi sie Check engine - auto chodzi normalnie żadnych oznak innej pracy silnika.
Podczas kolejnego tankowania problem zniknął ale po kilku dniach przerwy podczas jazdy znowu sie zaświecił i nawet podczas tankowania już nie zgasł.
Chciałbym również nadmienić, że zawsze jeżdzę na 95 ale stwierdziłem, że na wyjazd będę go zalewał 98. Ostatnie tankowanie po zapaleniu sie rezerwy juz 95 i nadal świeci.

Czy ktoś z szanownych Kolegów może coś podpowiedzieć - dzwoniłem do serwisu gdyż autko jest na bieżąco serwisowane - przebieg obecnie 56 tys. i powiedziano mi, że mogło zostać zalane odpowietrzenie i żę check powinien zgasnąć i tak się stało jak już pisałem wcześniej ale znowu sie zapalił.

Planuje podjechać do serwisu, żeby go podpięli pod komputer ale mam prośbę czy ktoś możę wie co go zabolało i boli nadal.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2016-08-08, 17:37 ]
Witam.

Serwis zaliczony.

Okazało się, że w maju ogłoszono jakąś akcje serwisową dla Mojego modelu z uwagi na niepoprawną prace katalizatorów (nie zdążyli mnie powiadomić lub olali temat) mająca na celu aktualizację oprogramowania sterownika silnika.

Świecący check engine nie był więc spowodowany moimi obawami lecz niepoprawną pracą katalizatorów co podobno możę wyświetlić błąd w postaci check-a (tak było w opisie akcji serwisowej).
Pracownicy serwisu poinformowani mnie, że katalizatory nie zostały uszkodzone i że zmiana oprogramowania powinna na stałe wykluczyć zapalanie sie check engine z tego powodu.

Pozdrawiam

: 08 sie 2016, 19:03
autor: DariuszKR
jaki miales blad ? slaba wydajnosc katalizatora ? ja mam ten sam problem po zatankowaniu shell v power 100 zaswiecil sie check i co jakis czas sie pojawia obecnie autko na serwisie ale ja mialem wczeniej tez problem z lejacym wtryskiem zawieszonym i moze zalal katalizator

: 20 sie 2016, 14:54
autor: adasko77
Cześć.

Nie wiem dokładnie jak to nazywają ale cos z katalizatorami.

Pozdrawiam

: 23 sie 2017, 12:51
autor: B3lmondo
Witam.
Miałem podobna sytuacje. Sprawa wyglądała tak, że po zatankowaniu pod korek zaświecił się w czasie jazdy CHECK. Po jakimś czasie zgasł i się pojawił. Podjechałem do znajomego który podpiął pod komputer i mówi mi że coś z katalizatorem. Skasował błąd . Tylko że katalizator mam prawie nowy na gwarancji i nie dawało mi to spokoju. Gdy zaświecił się już nie gasł podjechałem do innego znajomego który robi w ASO i bezbłędnie zdiagnozował przyczynę. Nie miało to związku z tankowaniem paliwa. W kolektorze wydechowym pojawiło się pęknięcie i gdy się rozgrzewał powstawała nieszczelność. To niewielka szczelina ale którą można było zlokalizować jak już wiadomo czego szukamy. Na jej obrzeżach biały nalot. Teraz szukam samego kolektora wydechowego , bo w serwisie to tylko w zestawie z turbiną :(

: 24 sie 2017, 18:31
autor: damos
B3lmondo pisze:bo w serwisie to tylko w zestawie z turbiną
W 3.0 TFSi z 2012r. jest kompresor a nie turbina. Zupełnie inny układ.

: 25 sie 2017, 11:02
autor: B3lmondo
Tak wiem. Bardziej chodziło mi o to że diagnoza możne nie być taka oczywista.

: 20 lis 2018, 21:32
autor: vagTDI
czy Wam pojawiały się błędy jak na zdjęciu poniżej? vcdsem skasowałem, ale dziś pojawiły się ponownie + check engine na zegarach :/ poza kontrolką nie zauważyłem, żeby były inne problemy

: 08 gru 2018, 13:24
autor: damos
ouch - PCV do odma pod kompresorem. Jej uszkodzenie może powodować różne rzeczy - włącznie z ubytkami płynu chłodzącego a podobno nawet zmieszaniem go z olejem.
Obrazek
Błędy katalizatorów zweryfikowałbym po usunięciu problemu z odmą.

: 09 gru 2018, 06:14
autor: Misiek_kb89
adasko77, Ile dolałeś litrów więcej po pierwszym odbiciu pistoletu ? Mi do Passata B5 wchodziło do 8 litrów ale tam był guziczek który się naciskało i słychać było jak powietrze uchodzi a w jego miejsce paliwo. w C7 nie widzę guziczka poza blaszką którą przesuwamy pistoletem.

: 09 gru 2018, 10:26
autor: roman_tyk
sprawdz wezyk ktory idzie z zaworka za silnikiem do odmy, mozna w niego dmuchnac. Sprawdz tez sam zawor czy masz nad nim podcisnienie. Jak wsyzstko gra, musisz wymienic odme. Przy okazji wymiana oleju. Jak cos to mam w garazu uzywana odme jeszcze nierozpakowana od handlarza.