Strona 1 z 1

Filtr Paliwa A6 C7 2.0 TDI

: 08 sie 2024, 16:20
autor: Supernorby
Witam
dziś robiłem serwis filtrowo-olejowy + rozrząd w A6 C7 Avant 2.0 TDI CGLC 177KM (prod. 2012 / modelowo 2013)
Wydaje mi się, że sprzedano mi nieprawidłwy filtr paliwa.

Niby w wielu wyszukiwarkach pasuje do tego modele ale jest jedno "ale"
Byłem przy wymianie i zamontowany był Mann WK6003 gdzie średnica dolotu to 8mm a wylotu 10mm.

Sprzedano mi filtr Mahle KL 1102. Teoretyczninie pasuje do do tego silnika. W niektórych źródłach znalazłem, że tak ale od roku 2014. Widoczna różnica jest w średnicy dolotu (10mm) i wylotu (12.3mm).

Moim zdaniem powinien być model Mahle KL 596

Mechanik zamontował ale ciężko było nałożyć przewód paliwowy i musiał zmienić opaski metalowe z samozaciskowych na skręcane.

Nie lubię takich kombinacji ale już stało się. Teraz pytanie.
Czy mogę jeździć na tym filtrze? Czy mogą być jakies problemy.

Re: Filtr Paliwa A6 C7 2.0 TDI

: 08 sie 2024, 16:57
autor: Wurst
Najprosciej sprawdz w etce czy byly jakies roznice? Przejedz mocniej autem, zobacz czy nie wypluje bledow, bedziesz wiedzial czy mozesz jezdzic.
Chodzi o przeplyw paliwa, dawki.

PS. to dzial silnikow benzynowych nie tdi.

Re: Filtr Paliwa A6 C7 2.0 TDI

: 09 sie 2024, 11:32
autor: Supernorby
Wurst pisze:
08 sie 2024, 16:57
PS. to dzial silnikow benzynowych nie tdi.
Przepraszam, pomyliłem dział. Jeżeli się da, to można temat przenieść do odpowiedniego działu.
Teoretycznie nic się nie dzieje nawet przy 200 km/h.
Nie wiem czy czekać do następnej wymiany oleju i filtrów czy jednak wymienić na taki jak ma być.
Koszt takiego filtra jest śmieszny w porównaniu do ewentualnych skutków ubocznych :-)

Re: Filtr Paliwa A6 C7 2.0 TDI

: 09 sie 2024, 11:59
autor: Wurst
Sam zadales sobie pytanie i odpowiedziales na nie. Lepiej wymienic na taki jaki powinien byc.
Ale, jak testowales auto pod pelnym obciazeniem i nie wpada w zaden tryb awaryjny itd, jezdzilbym do kolejnej wymiany.