Szajn pisze: ↑16 kwie 2024, 08:18
Zapytaj się pana mechanika, czy takie ma. Jak nie to zmień mechanika, bo ta nowa dwumasa i tak ci klęknie po takim partackim montażu.
Zaciekawiłeś mnie tymi przyrządami i ze względu na to, że montowałem u siebie dwukrotnie dwumas to wystraszyłem się, że bez nich zrobiłem niepoprawnie.
Niestety opisy producentów części aftermarket są dość mylące i wygląda na to, że w tym przypadku jest podobnie.
Miałem tak ostatnio przy kupnie uszczelniacza Elringa, gdzie na opakowaniu była instrukcja montażu uszczelniacza teflonowego, a w opakowaniu miałem zwykły ze sprężynką - trzeba mieć do tego dystans.
Nawet na podlinkowanym przez ciebie pdf'ie od tego repexperta to co tam widać to chyba w ogóle jest instrukcja do manuala albo jakiś miszmasz elementów na zdjęciach, bo te rzeczy nie wystepują w stronicu.
Zerknąłem dokładnie jak jest to opisane w ELSA.
Te przyrządy rzeczywiście istnieją, ale czynność z ich udziałem opisana dokładnie tak
(i wyglądają jedynie jak pomoc to złączenia skrzyni z silnikiem aby łatwiej było trafić):
"Usunąć zabezpieczenie transportowe -T40170- i montażowy element pomocniczy -T40169-."
Występuje PRZED dokręceniem dwumasy do tarczy zabierakowej.
Dopiero po wyjęciu tych dodatkowych narzędzi następuje dokręcanie opisane w czynnościach:
"Następująca czynność jest konieczna, aby moduł sprzęgła równomiernie przylegał do tarczy zabierakowej i aby nie był przekrzywiony.
– Nieznacznie docisnąć koło zamachowe -2- za pomocą dźwigni montażowej -1- do tarczy zabierakowej -3--strzałka-. "
Przy czym' dźwignia montażowa' to tylko kawałek breszki która jedynie pomaga docisnąć dwumasę do tarczy zabierakowej.
Następnie ma miejsce dokręcanie i tyle.
"– Przykręcić koło zamachowe do tarczy zabierakowej w następujący sposób:
– Pierwszą śrubę -strzałka- wkręcić mocno ręką (2 Nm). "
Także myślę, że spokojnie.
Te części są zamienne bywają różne. Ten nowy dwumas LUK'a co kupiłem ma identyczny a może nawet większy ruch jak używka którą z CDUC którą kupiłem kiedyś z allegro.