Strona 1 z 2

[3.0 Tfsi] Jak jedzie Twoje Tfsi 100-200 ?

: 03 maja 2020, 09:50
autor: Zbichu
W związku z opustoszałymi drogami i tendencyjnymi wynikami z różnych hamowni postanowiłem zmierzyć przy pomocy Dragy czas w jakim rozpędza się pojazd. Audi w quattro niestety, ale szybkie jest tylko ze startu. Najgorzej mu idzie przy prędkościach autostradowych i w tym przedziale odbył się pomiar. Zapraszam do dzielenia się swoimi wynikami.

Obrazek

: 03 maja 2020, 11:37
autor: januszm
gdzie robiles test?
masz standartowa moc?
jechales autem majacym ponad 330KM z napedem tylko ma przod?

ja jechalem i jest to totalna porazka.
to byl vw sirocco 2.0tfsi z moca 380KM
Do trzeciego biegu zero trakcji.
takim gownem nie das sie jezdzic.

jesli ci malo mocy to masz jeszcze S6 albo RS6, ale kurde one tez maja quattro, co za pech
<rotfl> <rotfl> <lol> <lol>

: 03 maja 2020, 18:57
autor: Zbichu
januszm pisze:gdzie robiles test?
Na drodze :)
januszm pisze:masz standartowa moc?
W oryginale trzeba 16-18 sekund :)
januszm pisze: jesli ci malo mocy to masz jeszcze S6
S6 w oryginale jest wolniejsze :)

: 04 maja 2020, 16:36
autor: januszm
nie pytalem sie ile potrzebuje original tylko o moc :)

mierzony czas to od 100 pedal w podloge, albo od 80 pedal w podloge a czas mierzony od 100?

mierzylem z siostrzencem jego S4 B8 w standarcie 333KM i wyszlo okolo 15s.
byl lekki wiatr, wiec robilismy to na autostradzie w obie strony.

: 04 maja 2020, 16:55
autor: Zbichu
Sprawa mocy jest chyba oczywista. Przyspieszenie od około 70km/h.
januszm pisze:mierzylem z siostrzencem jego S4 B8 w standarcie 333KM i wyszlo okolo 15s.
Czym mierzyliście czas?

: 05 maja 2020, 19:57
autor: januszm
mierzylem stoperem i predkosc GPS z nawigacji (Navigon).
bo to tak na szybko zrobilismy :-)
czas wyszedl 14 z hakiem , ale zaokraglilem do 15.

czyli mocy masz jakies 600KM. ok.

Re: [3.0 Tfsi] Jak jedzie Twoje Tfsi 100-200 ?

: 13 maja 2020, 13:54
autor: petrolhead47
Zbichu pisze:W związku z opustoszałymi drogami i tendencyjnymi wynikami z różnych hamowni postanowiłem zmierzyć przy pomocy Dragy czas w jakim rozpędza się pojazd. Audi w quattro niestety, ale szybkie jest tylko ze startu. Najgorzej mu idzie przy prędkościach autostradowych i w tym przedziale odbył się pomiar. Zapraszam do dzielenia się swoimi wynikami.

[url=https://i.postimg.cc/90c2RNts/Screenshot-20200418-220603-com-dragy.jpg]Obrazek[/url]
a ja powiem, że 9.4 100-200 pewnie stage 2 to dobry wynik, a jak masz A6 to powiedziałbym bardzo dobry. Wielu "tunerów", którzy bazują na gotowych plikach lekko je edytjąc nie osiągają takich wyników. Przeważnie stage 2 w A6 100-200 robią w okolicach 10.5-11.5s. Postarał się tuner u Cb :)

: 16 maja 2020, 11:45
autor: damos
Zbichu pisze:Najgorzej mu idzie przy prędkościach autostradowych i w tym przedziale odbył się pomiar
ha ha ha... niezły "bite" <figielek>
Przy prędkościach autostradowych to on akurat idzie "jak zły". Lepiej niż 0-100. A 9.4s od 100 do 200 to bardzo dobry czas.
Przyznaj się - co tam masz po maską, bo ostatnio mierzyliśmy 420KM BMW 6 GC i 100-200 robił w jakieś 13,5s ;p

: 16 maja 2020, 12:10
autor: nosport
Musze sprawdzic u siebie czas 100-200kmh, bo najlepiej ukrecony 0-100kmh to 3.86, kolejne 3.93.
9.4s to bardzo dobry wynik, jakie czasy masz 0-100kmh?

: 16 maja 2020, 15:10
autor: Zbichu
damos pisze:... ostatnio mierzyliśmy 420KM BMW 6 GC i 100-200 robił w jakieś 13,5s ;p
Nie wiem co to za szóstka była, bo moc niespotykana, ale ona waży duuuużo kg i jak była jeszcze z x-drive'm to taki żółwi czas wychodzi. M6 w tej "budzie" stage 2 robi ten dystans w około 6 sekund. W przypadku Audi masa jest już niższa, ale tez nie piórkowa, a do tego opory z quattro ... dlatego uważam, że nie jest szybkie w tym przedziale prędkości. 9 vs 6 sekund to przepaść. Pewnie jakieś 150-200 metrów nie wgłębiając się w przeliczenia dokładne.
nosport pisze:Musze sprawdzic u siebie czas 100-200kmh, bo najlepiej ukrecony 0-100kmh to 3.86, kolejne 3.93.
9.4s to bardzo dobry wynik, jakie czasy masz 0-100kmh?
0-100 .Tu muszę się przyznać, że nie poszło mi najlepiej, a i szkoda mi skrzyni. Może jak będę miał lepsze opony. W tej chwili na wielosezonówkach nie ma sposobu, aby utrzymać trakcję. Zmieniałem oprogramowanie i próbowałem procedury startu z 4100, 3800, 3500 obr/min i za każdym razem uślizg. Nie będę dostosowywał softu skrzyni do stanu opn przecież :| Wynik 4.0 sekundy po korekcie (1ft) na uślizg Dragy pokazuje 3.80, ale taka korekta mnie nie interesuje choć np. Racelogic ma ją domyślnie ustawioną.
Ponownie potwierdzam, że zrobiłeś świetny czas 0-100 i z tym większa ciekawością czekam na Twoje 100-200. Obstawiam bardzo zbliżony wynik ze wskazaniem na lepszy czas u Ciebie jak już podniesiesz limity na skrzyni.

: 16 maja 2020, 20:55
autor: damos
Zbichu pisze:Nie wiem co to za szóstka była, bo moc niespotykana, ale ona waży duuuużo kg i jak była jeszcze z x-drive'm to taki żółwi czas wychodzi.
Ta 6 GC to dieselek z x-Drive, fabrycznie bodaj 313KM. Po chipie i z IC Wagnera wyszło 420 KM.
Zrobiłem dziś jedną próbę (oczywiście na niemieckiej autostradzie) - i moje A6 robi 100-200 w 11,90s - więc duuużo wolniej niż twoje :D (ale miałem pełny bak i dwie DUŻE osoby na pokładzie :) )
Obrazek
Zbichu pisze: Zmieniałem oprogramowanie i próbowałem procedury startu z 4100, 3800, 3500 obr/min i za każdym razem uślizg
Ja u siebie nie używam LC - szkoda mi skrzyni :) To, co jest "normalnie" i tak wystarczy
Zbichu pisze:dlatego uważam, że nie jest szybkie w tym przedziale prędkości
Jest szybkie. Może nie jest "bardzo szybkie", ale da radę większości pojazdów spotkanych na drodze :)

: 16 maja 2020, 22:00
autor: Zbichu
Ciężar robi swoje. 100kg zabiera około 20KM. Do tego pełny bak (pewnie pb98) + wyższa temperatura podczas pomiaru. Z takim bagażem nie wyjeżdża się na pomiar :) Ja miałem około 1/3 baku paliwa 100 oktan i jechałem sam. Myślę, że masz ponad sekundę (50m) do urwania.

: 16 maja 2020, 23:40
autor: damos
Zbichu pisze:Ciężar robi swoje. 100kg zabiera około 20KM.
Nie wiem, ile zabiera, ale same fotele komfortowe ważą już swoje :) Całe auto na przeglądzie ważyło z kierowcą niemal 2 tony (ponad 1980 kg)
Zbichu pisze: (pewnie pb98)
No niestety - po chipie leję tylko 98, mimo ceny.
Zbichu pisze: Z takim bagażem nie wyjeżdża się na pomiar :)
Pomiar robi się wtedy, kiedy można! :)
Zbichu pisze:Ja miałem około 1/3 baku paliwa 100 oktan
<okok> Ja nawet nie próbowałem z taką LO :) Na co dzień auto i tak jest wystarczająco szybkie, by w ciągu 4 sekund stracić prawo jazdy :p

Pytanie z zupełnie innej beczki: jaki masz w skrzyni limiter obrotów? Taki sam dla każdego biegu? Mam wrażenie, że program w mojej skrzyni nie został dostatecznie dopracowany i przy starcie zatrzymanym na 1 i 2 kręci wysoko, ale pojawiają się jakieś inne limitery i da się wyczuć delikatne, chwilowe zdławienie. Na wyższych biegach tego nie ma.
Nie planuję softu zmieniać (bo nie ścigam się spod świateł a na co dzień jest bardzo dobry), ale ciekawi mnie sprawa - znajomy w S4 ma podobnie.

: 17 maja 2020, 00:17
autor: Zbichu
Limit obrotów mam regulowany w zależności od potrzeb. Na chwilę obecną mam ustawione wszystkie biegi na 7000 obrotów, ale dla dobrego wyniku 0-100 nie jest to korzystne, bo generuje 2 zmiany biegów. Gdy robiłem pomiary 0-100 to 1-2 miałem na 6950, a 2-3 na 7200 obrotów w trybie S (dynamic) . Dławienie, o którym piszesz może być inicjowane przez inne limitery np. momentu dla poszczególnych biegów, obroty vs moment, limitery momentu ze względu na temperatury oleju, temp. oleju przekładni, temp. oleju mechatroniki... itd.

: 21 maja 2020, 13:20
autor: nosport
Dzisiejszy pomiar (PB98 Orlen + 80% baku)
0-100km/h - 3.56 sec (najlepszy uzyskany wynik podczas kilku pomiarow)
100-160km/h - 4.51 sec (najlepszy uzyskany wynik podczas kilku pomiarow)
100-200km/h - 10.5 sec (najlepszy uzyskany wynik podczas kilku pomiarow)
1/4mili = 11.8 sec
IAT na 4 biegu przy 7000 RPM na bank 1 to 75C , bank 2 to 68C.
Spora rozbieżność, czyżby zapowietrzony układ chłodniczy?
Paliwo tez chyba kiepskiej jakości bo timing advance na poziomie 14


W nastepnych tygodniach bedę walczyl z obnizeniem temperatury w dolocie.