Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawianie maglownicy w punkcie "0".
Autor Wiadomość
Grzego 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Imię: Grzegorz
Wiek: 24
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 121
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-07-01, 23:06   Ustawianie maglownicy w punkcie "0".

Witam. Mam pytanko jak się ustawia, bądź gdzie szukać znaków na maglownicy aby ustawić przednie koła i koło kierownicy w pozycji "0" do ustawiania/ sprawdzenia zbieżności?

W M-B Sprinterze III są oznaczenia na wyjściu korpusu maglownicy i wałku kolumny kierowniczej.

Wymieniałem końcówki drążka i same drążki (aby nie powtarzać roboty 100x) by zniwelować luz na zwrotnice " jazdę zygzakiem". Po wymianie nie było lepiej, auto nadal jedzie tak jakby miało jakiś luz, złą zbieżność. Wydaje mi się że jest ciut gorzej niż przed wymianą.
Sam sprawdzałem luzy przed i po w zawieszeniu i mogą być OK, choć nie mam pojęcia jak bardzo tulejki wachaczy mają się "gibać". Gadałem ze znajomym i sprawdziliśmy razem przednie zawieszenia wizualnie i na trzepakach, powiedział że jest wszystko dobrze. Pojechałem na ustawianie/ sprawdzenie zbieżności, powiedzieli że jest OK. Poprosiłem aby sami sprawdzili całe zawieszenie w obrębie luzów, nic nowego nie znaleźli, nic o czym sam już wiem.
Podczas jazdy na pochyłej drodze muszę korygować kierownicę w przeciwnym kierunku. Nie pamiętam by tak było gdy kupowałem i jeździłem samochodem na początku. Może coś wybiłem/ uszkodziłem. Tutaj gdzie użytkuję samochód mają takie drogi że w ogóle szkoda używać samochodu. (Nie, to nie Polska)


Mam 2 teorie.

1. Coś nie tak z maglownicą, wytarte zęby itp. Normalne zużycie.
Próbowałem coś nie coś ze śrubą dociskową. Skręciłem koła max w jedną stronę aby docisnąć pręt maglownicy na "zdrowych" zębach.
Gdy robiłem to samo na maglownicy ustawionej na środku i próbowałem skręcać koła odciążone ciężko szło. Nie byłem pewien czy to bezpieczne, więc zrobiłem to co powyżej.

2. Gdy przejeżdżam z niską prędkością przez drogę złej jakości (dziury itp.) to wyraźnie słyszę że coś bije z okolic przodu...

Amortyzatory wyglądają na suche. Stabilizator poprzeczny razem z łącznikami też wygląda normalnie. Nie jest uszkodzony, nie widzę/ czuję luzów.


[/list]

[ Dodano: 2018-07-27, 22:59 ]
Nikt nie wie?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2409
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-07-28, 07:38   

Obstawiam że maglownica stuka. Może być luz na listwie.
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
Grzego 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Imię: Grzegorz
Wiek: 24
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 121
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-07-28, 23:37   

repek92, Dzięki za odpowiedź, choć długo trzeba było czekać...
Coraz mniej ludzi na forum, coś się dzieje, czy po prostu mało kto się zna na rzeczy? <uoee>
_________________
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 524 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9661
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-29, 13:19   

Wakacje są :) .
 
 
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 30
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 770
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-11, 23:44   

Podepnie się pod temat. Oddałem auto z rok temu na regenerację maglownicy. Generalnie według mnie coś zj**li. Na karcie gwarancji napisali luzy usunięte w 80% a puka jak pukalo.... zbieżności też ustawić nie mogę. Niby ok a kierownica trochę w lewo sama się ustawia i wtedy jedZie prosto. Jak wyprostuje to skręca auto delikatnie w prawo. Tu jest moje pytanie. Czy mogli coś źle poskładać coś im się i ząbek obrucilo i dla tego ciągle mam kierownice źle ustawioną? Czy każdy magiel pasuje do 1.8t pół lift? Kupił bym używke i oddał do ref ale w innej firmie a potem podjechał na Montaz.
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: