Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Tylny wózek Quattro
Autor Wiadomość
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 805
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-07, 20:10   Tylny wózek Quattro

Cześć wszystkim.

Z racji, że przez ostatnie prawie 20 lat nikt nie zaglądał do zawieszenia z tyłu chce wymienić wszystkie wahacze z tyłu, a raczej gumy.

Poszukuje wózka od 1.8tQ ale widzę większość to 2,5 2,8 i 2,5TDI Czy cały wózek z wahaczami będzie pasował do mojego 1,8T czy rocznik ma jakieś znaczenie ? chce przygotować sobie drugi zestaw kompletny odmalowany i wymienić bo będę samemu pod blokiem zmieniał to ogranicza mnie sporo rzeczy.
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 637 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11085
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-02-07, 20:12   

Ważne, że będzie to wózek od R4 lub V6 z quattro :) . Nie ma też znaczenia rocznik.
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2445
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-02-07, 20:15   

to samo i nie ma róznicy w rocznikach
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 805
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-07, 20:58   

No to bardzo uproscilo mi to sprawe:-) repek92, daj znac ile za komplet sanek z tymi 6cioma wahaczami.
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
marcin85 


Model: RS6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 BCY 450KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Automat
Imię: Marcin
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 293
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-12, 19:15   

jak od V8 pasuje to mam alu tyl ale chyba inny bedzie
 
 
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 805
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-12, 22:48   

V8 szersze jest.
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2445
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-02-12, 22:52   

sanki raczej beda te same, szersze sa tylko poszycia, ewentualnie moga byc inne długosci wahaczy, ale trzeba było by zmierzyć rozstawy mocowań
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
teiwaz 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Darek
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 346
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2019-02-13, 06:29   

Sanki z s6 v8 pasują p&p, mam taki założone u siebie. Takie same są też w rs6. Dłogość wahaczy też jest taka sama z tą różnicą że w alu sankach są też alu drążki kierownicze (nazywane też wahaczem prostym) w standardzie są one stalowe. Ja mam u siebie założone Alu sanki + alu drążki + zwrotnice i hamulce S6 z mojego zawieszenia zostały tylko wahacze górny i dolny, wszystko pasuje bez problemu. Nawet się zastanawiałem gdzie są różnice w szerokości skoro buda jest poszerzana ale podejrzewam, że tylko et w felgach jest inne.
 
 
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 805
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-27, 13:48   

trochę w temacie się zadziało i wózek wylądował już na balkonie i jest rozkręcany. wahacze wypisakowane, czy te tulejki z wahaczy aluminiowe co trzymają gumę będą potrzebne do poliuretanu? bo nie wiem czy też je mam piaskować?

Dwa takie techniczne pytania.

Jak wyciagnąć czujnik ze zwrotnicy? generalnie kręci się delikatnie, ale wyjść nie chce. Jest on do uratowania?

Można piaskować zwrotnice zabezpieczając gwinty czy raczej średnia opcja?

Co z wieloklinem przy piaskowaniu?

Łożyska będą wymieniane ale narazie nie mam prasy do wyjęcia ich. czy po wyjęciu łożysk można całość wypiaskować?

Zapomniałem o pytanku co do tylnego łącznika. jak go oddzielić od łącznika stabilizatora? nie chce guma puścić? czy jak?

_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

teiwaz 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Darek
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 346
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2019-03-01, 07:51   

zarzyk napisał/a:
czy te tulejki z wahaczy aluminiowe co trzymają gumę będą potrzebne do poliuretanu?


Nie bardzo wiem o które tuleje ci chodzi, wrzuć jakieś zdjęcie poglądowe.

Jak czujnik nie jest zapieczony i się kręci to powinno dać się go uratować. MOżesz próbować podważyć czymś albo wybić od środka (tylko raczej czymś nie metalowym żeby go nie uszkodzić).

Co do piaskowania to piaskować możesz wszystko tylko musisz zabezpieczyć wszystkie gwinty, wielokliny i gładzie gdzie wchodzą łożyska i tuleje. Pamietaj też o odpowiednim doborze piasku bo za gruby może wyrządzić więcej szkody niż pożytku osłabiając materiał.

W tym łączniku ewidentcnie śrbua zapiekła ci się w tulei, zanurz na noc w ropie albo jakimś wd40 a potem wybij i załóż nową śrubę.
 
 
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 805
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-02, 23:52   

zdjęcia tych tulejek, one sa aluminiowe i tak przyglądałem się nowym tulejom z poliuretanu to nie ma tam takiego elementu. one wychodzą z lekkim oporem ale też sklejaja się do gumy. trzeba było porządnie kręcić by puściły. o ile same tulejki wygiąłem to guma już nie chce wyjść.







Co do piaskowania to gwinty ok zabezpieczę wieloklin też nie powinno być problemu. czujnik obraca się o 360 jak kręci się czarną częścią. nie kreci się za to element który jest w środku i wygląda jak dół czujnika. Po wyjęciu czujnika jest otwór na wylot czy jest na dnie jakaś zaślepka lub coś podobnego? bo mam wrażenie że czujnik jak by się rozklepał i nie wyjdzie do góry bez rozwiercania może to wina skorodowania całości, ogarnę trochę szczotką zanim wypiaskuje.

Co do samego piaskowania to mam korund ale baaardzo drobny, wygląda jak mąka. przez co czasami jak farba na wahaczach mocno sie trzymała to piaskowałem kilka razy to samo miejsce bo tylko matowało farbę a dysza jest duża.
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
teiwaz 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Darek
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 346
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2019-03-04, 06:43   

To jest fragment samej tulei gunowej tylko że sie odkleił, normlanie powinien być zawulkanizowany z gumą. W tylajech poliuretanowych np strongflexa masz zamiast tego alu stalową tulejkę w środku ale bez kołnieży, kołnieże są odlane z poliuretanu. Jeśli więc zakładasz poliuretan to będziesz musiał wydłubać też gumę za środka i razem z tym alu jest do wyrzucenia.

Czujnik nie ma zaślepki po jedo demontażu masz dziurę na wylot, jak kręci się sam plastik to czujnik się rozkleił i metalowa cześć która jest głębiej pewnie będzie zapieczona.

Drobny korund powinien być ok tylko uważej żeby dyszy nie trzymać zbyt długo w jednym miejscu nad aluminiowymi elementami;)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 805
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-04, 11:16   

oki doki. Dzięki za info. jutro postaram się jakos wydłubać czujnik. i przygotować całość do piaskowania. Ma ktos namiar na tylne czujniki? mają jedną wtyczkę? szukając po hurtowniach znalazłem tylne ale wyglądają inaczej lub maja od 2 do 3 wtyczek... zdjęcia poglądowe maja czy jak?
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: