Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] 2.0 TDI - chip tuning

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Bolszakoof

Post autor: Bolszakoof » 30 kwie 2009, 16:02

Dobra Pany.. róbta co chceta ;-)
Mi chodzi tylko i wyłacznie o to ze samochodami marki Audi nie jezdza tylko i wyłacznie maniacy ktorym trzeba mocnego kopa, ale tez ludzie ktorzy potrzebuje auta do przemieszczania sie, a wybieraja Audi ze względu na design i komfort. Nie mam racji?

Oczywiscie ze mając do wybory 3,0TDI i 2,0 TDI brałbym trójke bez pierdniecia, ale np moj ojciec ma wylane na konie i zapewne mialby to głeboko w d**** i zadowolił sie 2,0.
I własnie dla takich ludzi jak moj tata czy miliony innych ludzi ktorzy wychodza z tego samego załozenia, Koncern AUDI wypuścil owe 2-litrowe diesle.
Dlatego sie czepiam hasla :sa za wolne" "nieporozumienie" i inne tego typu brednie.
Moze i sa za wolne dla was, dla mnie pewno tez, ale to nie znaczy ze to ich porazka czy nieporozumienie, bo gdyby tak bylo dawno zaprzestaliby ich produkcje.

Dobra koniec pierdół ide sie szykowac na zlot <piwo> ;-)
pozdro

Michas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 sty 2008, 21:57
Lokalizacja: pl

Post autor: Michas » 01 maja 2009, 19:51

alukard ma rację, najmniejszą jednostką napędową wkładaną do a6 c6 powinno być 3.0tdi ... 2.0 to sobie mozna wsadzac ale do a3 8-), albo do golfów, a nie do takiego byka jak np a6 c6 w avancie

Funosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 517
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Funosek » 01 maja 2009, 21:09

A gdyby ktoś wam powiedział, że A6 (i to jeszcze używane!) to nieporozumienie i wstyd się w czymś takim pokazywać? Bo przecież normalnymi samochodami, dla niektórych, mogą być Bentleye, Rollsy, Pagani, Lambo, Ferrari, Porsche, Koenigseggi i inne bardzo drogie auta.

Zawsze możecie wyłożyć parędziesiąt milionów, wybudować fabryki, zatrudnić designerów i wypuścić autko z jednym "poprawnym" silnikiem do wyboru. Tylko uważam, że koncerny samochodowe są w tym bardziej obeznane i wiedzą co robią. Chociażby dlatego, uważam, że 2.0TDI (które i tak ciągnie to auto do ponad 200km/h) nie jest nieodpowiednią jednostką do tego auta.

Pamiętajcie, że opiniami typu "takie autko to tylko z tym i tym, a reszta się nie nadaje" możecie kogoś urazić :-/

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 01 maja 2009, 21:17

Michas pisze:alukard ma rację, najmniejszą jednostką napędową wkładaną do a6 c6 powinno być 3.0tdi ... 2.0 to sobie mozna wsadzac ale do a3 8-), albo do golfów, a nie do takiego byka jak np a6 c6 w avancie
Chyba kolego się rozpędziłeś, albo traktujesz c6 w avancie jako ciężarówkę-samochód dostawczy. W sedanie na naszych drogach naszpikowanych fotoradarami i kolegami, którzy jadą z tyłu i maja kamery 2TDI w zupełności wystarczy do sprawnego poruszania się po drogach. A jak ma być szybko to proponuję R8

Michas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 sty 2008, 21:57
Lokalizacja: pl

Post autor: Michas » 01 maja 2009, 21:32

Dokładnie z takim przeznaczeniem był kupowany, dla wożenia towaru do sklepu ,ale liczylem na wiekszy bagaznik, a silnik według mnie jest za słaby do tak ciężkiego auta, oczywiscie emerytowi wystarczy, albo dzialkowiczowi...

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 01 maja 2009, 21:47

To po prosty pomyliłeś rolę avanta - tym się wozi psa. wózek itd, a jako samochód dostawczy kup sobie
Mercedesa Sprintera Max, Max i po kłopocie.

Michas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 sty 2008, 21:57
Lokalizacja: pl

Post autor: Michas » 01 maja 2009, 21:57

mam jumbo, jeszcze większy od maxa ;-) , a a6 nie jest zła, avant piekne autko, tylko ten silnik... :mrgreen: , chłopaki nie spinajcie sie juz tak :-/ , przeciez prawde pisze.... nie mowie ze ten silnik to zło, mówie tylko ze 2.0 w a6, to jak 1.6 w a3 8-)

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 01 maja 2009, 22:23

Michas pisze:mam jumbo, jeszcze większy od maxa ;-) , a a6 nie jest zła, avant piekne autko, tylko ten silnik... :mrgreen: , chłopaki nie spinajcie sie juz tak :-/ , przeciez prawde pisze.... nie mowie ze ten silnik to zło, mówie tylko ze 2.0 w a6, to jak 1.6 w a3 8-)
Proste wyjście - sprzedaj to "gówno", kup 4,2 na benzynie, załaduj na full i udawaj R8.

Michas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 sty 2008, 21:57
Lokalizacja: pl

Post autor: Michas » 01 maja 2009, 22:29

pan42 pisze:
Michas pisze:mam jumbo, jeszcze większy od maxa ;-) , a a6 nie jest zła, avant piekne autko, tylko ten silnik... :mrgreen: , chłopaki nie spinajcie sie juz tak :-/ , przeciez prawde pisze.... nie mowie ze ten silnik to zło, mówie tylko ze 2.0 w a6, to jak 1.6 w a3 8-)
Proste wyjście - sprzedaj to "gówno", kup 4,2 na benzynie, załaduj na full i udawaj R8.
tak właśnie zrobię, dzięki za radę :-)

Awatar użytkownika
chanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:23
Lokalizacja: DĂźsseldorf/Bydgoszcz

Post autor: chanky » 02 maja 2009, 11:29

Moj znajomy ma A4 2.0 TDI po chipie i jest jedna wielka tragedia. Samochod ma od nowego (2007) tylko awarie. Ostatnio byla wymiana silnika. Teraz Turbina.

Jak na moje to nie warto wirusowac ten silnik bo tylko klopoty :P
Drugi znajomy ten sam ma ale bez wirusa i smiga bez zarzutow do dzis.

Ja sam tez mysle nad tym, ale jak czasem czytam co jest to mnie z niechca i mysle nad wymiana silnika

pozdrawiam.

Awatar użytkownika
chanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:23
Lokalizacja: DĂźsseldorf/Bydgoszcz

Post autor: chanky » 02 maja 2009, 15:21

On nie nalezy do tych co robia z 2.0 -> 4.2

on glownie jezdzi tylko na Autobanie.

Awatar użytkownika
chanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:23
Lokalizacja: DĂźsseldorf/Bydgoszcz

Post autor: chanky » 02 maja 2009, 22:42

jakos78 pisze:
chanky pisze:on glownie jezdzi tylko na Autobanie.
To jeszcze zależy gdzie kolego "ley'sa" montował.
Bo jak montował u "Hansa" w garażu to się nie dziwię :-/
Szkoda tylko silnika
Kit MTM i zrobione tez poprzez nich, bo musieli dopasowac automata :)

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2007
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 02 maja 2009, 23:49

Gdyby wyzysk mocy nie wpływał negatywnie na zużycie danej jednostki napędowej - to macie chłopaki jak w banku że jeździlibyśmy wszyscy na max. 1 litrowych silnikach. Vankla oczywiście... :lol: Z małym promieniem tłoka oczywiście...
Jednak tak się jakoś składa że Vankli prawie nie ma, za to audi ma kilka diesli.
I to jak najbardziej słuszna koncepcja.
2.0 to rozsądny kompromis pomiędzy ekonomią jazdy a jej komfortem. Jeśli ktoś chce więcej mocy, a nie chce zmieniać silnika - ma do dyspozycji albo zmianę oprogramowania, albo flaszkę nitrometanu (też daje kopa... :lol: ). Z tych dwóch rzeczy zdrowszy jest wirusik, choć nie jest to bez wątpienia profilaktyka zdrowia motoru.
I nie ma tu praktycznie żadnego znaczenia czy wirusa zrobi jakiś zarośnięty ciul w garażu Zenka (modelowy Hans), czy sama firma Coca-Cola :-P - jeśli tuner nie przyłoży się do zadania (a z Coca-Colą bywa tak samo jak z Hansem) - to lipa.
Pamiętajmy, że summa summarum "chiptuning" turbodiesla sprowadza się do właściwej oceny motoru (i ew. skrzyni), zgrania programu ecu motoru (+ew skrzyni), zmiany paru cyferek na kompie w owej "mapie" i na wgraniu z powrotem do ecu (s).
Ot i tyle, żadnej magii. Kabel do tego czegoś kosztuje tyle samo u ciula w garażu Zenka jak i w Coca-Coli - czyli 30 dolców. Oprogramowanie to inna para kaloszy - ale niekiedy ciule mają je gratis, nie za 10k Euro jak Coca-Cola.
Tak, czy inaczej - niech każdy robi co chce. Niech tylko pamięta że i tak w A6 nawet z 10 litrowym motorem nie ma szans w starciu z góralem w maluchu... :mrgreen: .... po prostu A6 niezależnie od silnika, czy wirusa - to nie ścigacz, ani terenówka.
Pozdr
_TMr

Awatar użytkownika
raverpol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 10 kwie 2009, 21:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: raverpol » 02 maja 2009, 23:52

i w koncu porzadna wypowiedz bez napierdzielanki :) czyste fakty

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 04 maja 2009, 09:57

tmr pisze:Gdyby wyzysk mocy nie wpływał negatywnie na zużycie danej jednostki napędowej - to macie chłopaki jak w banku że jeździlibyśmy wszyscy na max. 1 litrowych silnikach. Vankla oczywiście... :lol: Z małym promieniem tłoka oczywiście...
Jednak tak się jakoś składa że Vankli prawie nie ma, za to audi ma kilka diesli.
I to jak najbardziej słuszna koncepcja.
2.0 to rozsądny kompromis pomiędzy ekonomią jazdy a jej komfortem. Jeśli ktoś chce więcej mocy, a nie chce zmieniać silnika - ma do dyspozycji albo zmianę oprogramowania, albo flaszkę nitrometanu (też daje kopa... :lol: ). Z tych dwóch rzeczy zdrowszy jest wirusik, choć nie jest to bez wątpienia profilaktyka zdrowia motoru.
I nie ma tu praktycznie żadnego znaczenia czy wirusa zrobi jakiś zarośnięty ciul w garażu Zenka (modelowy Hans), czy sama firma Coca-Cola :-P - jeśli tuner nie przyłoży się do zadania (a z Coca-Colą bywa tak samo jak z Hansem) - to lipa.
Pamiętajmy, że summa summarum "chiptuning" turbodiesla sprowadza się do właściwej oceny motoru (i ew. skrzyni), zgrania programu ecu motoru (+ew skrzyni), zmiany paru cyferek na kompie w owej "mapie" i na wgraniu z powrotem do ecu (s).
Ot i tyle, żadnej magii. Kabel do tego czegoś kosztuje tyle samo u ciula w garażu Zenka jak i w Coca-Coli - czyli 30 dolców. Oprogramowanie to inna para kaloszy - ale niekiedy ciule mają je gratis, nie za 10k Euro jak Coca-Cola.
Tak, czy inaczej - niech każdy robi co chce. Niech tylko pamięta że i tak w A6 nawet z 10 litrowym motorem nie ma szans w starciu z góralem w maluchu... :mrgreen: .... po prostu A6 niezależnie od silnika, czy wirusa - to nie ścigacz, ani terenówka.
Pozdr
_TMr
tylko zeby ten hans mial wiedze i hamowanie jak coca -cola to mozna by bylo pomyslec o takim chipie <piwo>

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja