Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BAT 4.2 334 KM] Potrzebuje opinie o silniku 4.2 montowanym

Silniki benzynowe
mazurp11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 mar 2014, 21:09
Lokalizacja: Chojnów

[ BAT 4.2 334 KM] Potrzebuje opinie o silniku 4.2 montowanym

Post autor: mazurp11 » 27 mar 2014, 21:31

Witam!
Potrzebuje opinie o silniku BAT 4.2 334KM montowanym do audi A6 C6, jak sie sprawuje i czy warto kupic autko z takim silnikiem czy moze polecacie inny motor, czy wszystko jest ok po zamontowaniu LPG do tego silnika.
Z gory dziekuje za odpowiedzi / pomoc. ;)

Awatar użytkownika
K4czy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 sie 2013, 12:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K4czy » 07 kwie 2014, 12:01

LPG nie posiadam - pytaj innych. Użytkuje 4.2 BAT przez niecały rok i co warto wiedzieć.

Spalanie w mieście BP ok 16 - 18 L, no niestety dźwięk widlastej ósemki chcesz słyszeć dosyć często i kończy się to wirem w baku.

Najgorszy element tego silnika (z tego co wiem dotyczy również 3.2) to rozrząd a dokładniej napinacze hydrauliczne łańcuchów, jeżeli kupisz taki w którym nie był zrobiony, od razy odłóż sobie 8-10 K PLN na naprawę (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Szczerze mówiąc jeżeli kupisz taki w którym były zrobione to chyba też nie ma specjalnej gwarancji że wszystko będzie ok.

Podobno bierze olej... no mój nie bierze więc nie potwierdzę. Wymieniam co 10K Km i nie obserwuję zmian w stanie.

Jeździ to fajnie, odrobinę wolniej od S3, sprint do 100 w ok 6,5s (mierzone OBD + GPS) jak na taki klocek to całkiem znośnie. Do ok. 50 Km/h odstawia nieznacznie CL63 AMG :), powyżej oczywiście nie ma już absolutnie żadnej dyskusji :)

Odpukać nie wiem o innych istotnych rzeczach dotyczących tej jednostki napędowej.

mazurp11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 mar 2014, 21:09
Lokalizacja: Chojnów

Post autor: mazurp11 » 07 kwie 2014, 13:04

Spoko ale czego tak duzo kasy trzeba władowac jesli nie był zrobiony ten napinacz rozrzadu? :/ A co do spalania to najmniej ile bierze-trasa?
Jeszcze jedno pytanko ale na temat chip tuningu na ile bezpiecznie mozna go zrobic i czy konieczne jest wjechanie na hamownie. ;)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 07 kwie 2014, 13:08

mazurp11 pisze:Spoko ale czego tak duzo kasy trzeba władowac jesli nie był zrobiony ten napinacz rozrzadu?
Zadzwoń do serwisu i zapytaj dlaczego tak drogie są części.
mazurp11 pisze:Jeszcze jedno pytanko ale na temat chip tuningu na ile bezpiecznie mozna go zrobic i czy konieczne jest wjechanie na hamownie. ;)
To jest wolnossak, a nie turbo.
motostacja - części samochodowe.

mazurp11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 mar 2014, 21:09
Lokalizacja: Chojnów

Post autor: mazurp11 » 07 kwie 2014, 13:46

Mazdomania pisze:
mazurp11 pisze:Spoko ale czego tak duzo kasy trzeba władowac jesli nie był zrobiony ten napinacz rozrzadu?
Zadzwoń do serwisu i zapytaj dlaczego tak drogie są części.

Po częsci zadzwonie do serwisu ale interesuje mnie czego tyle kasy jesli mowi o samym napinaczu co jeszcze wtedy trzeba wymienic i dlaczego...

mazurp11 pisze:Jeszcze jedno pytanko ale na temat chip tuningu na ile bezpiecznie mozna go zrobic i czy konieczne jest wjechanie na hamownie. ;)
To jest wolnossak, a nie turbo.
No i co w związku z tym że to wolnossaca jednostka... rowniez mzna zastosowac chipa.

Awatar użytkownika
K4czy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 sie 2013, 12:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K4czy » 07 kwie 2014, 14:41

mazurp11 pisze:A co do spalania to najmniej ile bierze-trasa?
Bezwietrzna pogoda, pusty bagażnik, na pokładzie tylko kierowca, prosta droga, pół baku paliwa, nominalne ciśnienie w oponach, tempomat zapięty na 90 km/h, skrzynia w trybie Drive. Pomiar na odcinku 10 Km, średnie spalanie wg. komputera 7,2 L/100 Km

Myślę że da się zejść do 6 L :D Nie wiem może by wywalić kanapę albo zwolnic do 80 km/h :)

Nasuwa mi się jednak jedno pytanie... po co Ci 4.2L do tego? :D

[ Dodano: 2014-04-07, 14:41 ]
mazurp11 pisze:No i co w związku z tym że to wolnossaca jednostka... rowniez mzna zastosowac chipa.
Owszem, jeżeli w ogóle jest możliwe przestrojenie ECU to mniemam że na seryjnych gratach zyskasz pewnie z 5KM - 10KM.

Myślę że nie będzie to zbyt odczuwalne.

mazurp11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 mar 2014, 21:09
Lokalizacja: Chojnów

Post autor: mazurp11 » 07 kwie 2014, 20:10

Duzo jezdzę i w trasie i w miescie wiec tak wszystko sprawdzam, do tego ciezka noga i ow boski dzwiek silnika V8 robi robote. ;)

Paweł0690
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 30 cze 2011, 20:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Paweł0690 » 24 kwie 2014, 20:50

Ja jeżdżż swoją już rok, narazie zmieniłem tylko odboje na amortyzatorach i olej, jedyne co mnie wkur... w niej to błąd spalonej żarówki stopu, w ''zimniejsze'' dni. Czy pali olej? jak kupisz od gościa który zmieniał co 20 tys. i lał nie wiadomo co to będzie palić, zalany Motul Specific i jest gitara. Ktoś wcześniej wspomniał o awaryjnym rozrzaądzie w BAt 4.2 i w 3.2, a co 2.7 i 3.0 ten problem omija? :D U Mnie Niemiec zmienił rozrząd przy 150 tys. teraz ma 184, jest ok. Przy zakupie często się pojawia problem jaki silnik do C6, ja np. miałem wybór pmiędzy C6 4.2 FSI 2007 rok w s-line, na wypasie kompletnym, a C6 4.2 BAT, Z dobrym wyposażeniem, bez skazy z roku modelowo 2005. Co wybrałem? 4.2 ze starszą jednostka, bo bałem się FSI, Dodam iż cena Fsi była 500 euro tylko wyzsza. Załuje zakupu? NIE. Nie ma co gadać, to auto nie będzie ci piliło 12l, chcesz 4.2 musisz często odwiedzać dystrybutor, bo srednio 15-16 wessie. Jeździ się wygodnie i mocy raczej nie brakuje, w trasie jak i na mieście hehehe ale te 6.5 do setki to chyba dość sporo jak ktos wcześniej mówił;/ ale nie będe sie spierał.

raffi1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 29 mar 2014, 19:22
Lokalizacja: Landau Niemcy

Post autor: raffi1972 » 27 kwie 2014, 18:52

Witam
Więc tak też jestem posiadaczem a6 z tym silnikiem mam go od około 2 miesiące długo myślałem co bmw e61 545 czy audi a6 4,2 v8 wybór padł na audi s line avant zawieszenie na zwykłych sprężynach kupiona z prywatnych rąk w niemczech 192 000 km przebiegu i powiem tak w porównaniu do bmw 545 audi to porażka, silnik chodzi równo bardzo cicho nie kopci z miarki ani z wlewu oleju i jeden wyjazd do polski w dwie strony 2000 km i dwa litry oleju na dolewkę przyspieszenie moc moje stare bmw e39 530d masakruje te v8.
Z mojej strony albo się dałem oszukać idę z tym do prawnika i rzeczoznawcy tu w niemczech chcę odzyskać kasę.

Paweł0690
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 30 cze 2011, 20:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Paweł0690 » 28 kwie 2014, 20:40

raffi1972 pisze:Witam
Więc tak też jestem posiadaczem a6 z tym silnikiem mam go od około 2 miesiące długo myślałem co bmw e61 545 czy audi a6 4,2 v8 wybór padł na audi s line avant zawieszenie na zwykłych sprężynach kupiona z prywatnych rąk w niemczech 192 000 km przebiegu i powiem tak w porównaniu do bmw 545 audi to porażka, silnik chodzi równo bardzo cicho nie kopci z miarki ani z wlewu oleju i jeden wyjazd do polski w dwie strony 2000 km i dwa litry oleju na dolewkę przyspieszenie moc moje stare bmw e39 530d masakruje te v8.
Z mojej strony albo się dałem oszukać idę z tym do prawnika i rzeczoznawcy tu w niemczech chcę odzyskać kasę.
nie wiem co Ty tam kupiłeś ale jak pali Ci 1l na 1000km to rob coś z tym, ja też kupiłem od Niemca ale nie narzekam, tak samo na przyspieszenie, jak tak to z tych 335 chyba połowa zdechła, własnie takie beemki, ople astry OPC i grono innych ze świateł nie ma szans, nie wiem czemu ale strasznie się sadzą do mojej C6 jak ją widzą.

raffi1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 29 mar 2014, 19:22
Lokalizacja: Landau Niemcy

Post autor: raffi1972 » 28 kwie 2014, 23:51

co robić silnik do remontu za pare tysięcy wole stracić ale pozbyć się tego gniota.

[ Dodano: 2014-04-28, 23:26 ]
pare tysięcy w remont głowic później rypnie ten żałosny łańcuch porażka.
Po prostu nie doinformowałem się chciałem v8 w bmw 545 przestraszyłem się awari rurki chłodzącej a widzę teraz że to pikuś w porównaniu z inżynierią audi.
Bmw e39 530d genialne auto 250 000 km w 6 lat i zero brania oleju ani problemu z łańcuchem a już nalatane ponad 470 000 km i to jest inżynieria.
Trzeba wrócić do starej marki Bmw

[ Dodano: 2014-04-28, 23:51 ]
Kolega mój kupił sobie Lexusa gs 430 trzecią wersję kupił dwa lata temu przy stanie licznika ponad 20000 i lata tym bez przerwy francja włochy i wymienia tylko filtry olej i klocki i to też jest inżynieria.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 07 paź 2016, 07:31

mazurp11 pisze:
Mazdomania pisze:
mazurp11 pisze:Spoko ale czego tak duzo kasy trzeba władowac jesli nie był zrobiony ten napinacz rozrzadu?
Zadzwoń do serwisu i zapytaj dlaczego tak drogie są części.

Po częsci zadzwonie do serwisu ale interesuje mnie czego tyle kasy jesli mowi o samym napinaczu co jeszcze wtedy trzeba wymienic i dlaczego...

mazurp11 pisze:Jeszcze jedno pytanko ale na temat chip tuningu na ile bezpiecznie mozna go zrobic i czy konieczne jest wjechanie na hamownie. ;)
To jest wolnossak, a nie turbo.
No i co w związku z tym że to wolnossaca jednostka... rowniez mzna zastosowac chipa.
a po co? jest to silnik atmosferyczny jak Gosia mówiła i podnieść to tam można ciśnienie w oponach a nie moc takim chipem. Żeby profesjonalnie podejść do tematu bez wkładania kompresora lub turbo, możesz uwolnić wydech, przerobić dolot oraz zrobić remap. MTM swojego czasu miał w ofercie remap AQH na 380 i 460 Nm
Uturbianie tej jednostki oraz nauka turbo w tym silniku jest na tyle kosztowna, że lepiej ubrać się w RS-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga