Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpie silnik i przekładnia - nagła awaria.
Autor Wiadomość
biedronsky 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Karol
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Biała P
Wysłany: 2018-09-09, 22:43   Szarpie silnik i przekładnia - nagła awaria.

Auto - A6 C6 allroad 2009r. Dzisiaj stało mi się coś takiego. Jechałem trasą ok. 100 km/h i poczułem niewielkie wibracje, pomyślałem że droga nierówna. Po kilku/kilkunastu sekundach były coraz większe, wiedziałem już że to nie droga, bo wibracje nasilały sie kiedy dodawałem gazu i ustawały kiedy puszczałem. Za chwilę się zatrzymałem. Autem całkiem mocno szarpało. Silnik odpala i chodzi właśnie z takim szarpaniem. Nasila się ono kiedy włączę bieg (skrzynia tiptronic). Uznałem dalszą jazdę bez sensu i wezwałem lawetę.
Nie zapaliła się żadna kontrolka, nie wysokoczył żaden błąd. Silnik suchy, wydech również, nie dymi. Co to może być?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
idymy 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Łukasz
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 87
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2018-09-10, 12:55   

Jeśli efekt jest podobny do jazdy "po tartce" to może to być skrzynia, np. konwerter.
Warto sprawdzić też wszystkie przeguby.
 
 
biedronsky 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Karol
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Biała P
Wysłany: 2018-09-10, 18:28   

Dzięki za radę. Auto pojechało dzisiaj do pobliskiego warsztatu - fachowców od układów wtryskowych. Zobaczę co powiedzą, jutro powinni coś podziałać. Dam znać oczywiście co i jak.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
idymy 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Łukasz
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 87
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2018-09-10, 19:23   

biedronsky napisał/a:
Dzięki za radę. Auto pojechało dzisiaj do pobliskiego warsztatu - fachowców od układów wtryskowych. Zobaczę co powiedzą, jutro powinni coś podziałać. Dam znać oczywiście co i jak.


W sumie jak wtrysk padnie to też może być podobnie ale wówczas auto wyrzuci błędy w VCDsie i powinna mrugać kontrola od świec żarowych :p
Powodzenia!
 
 
biedronsky 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Karol
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Biała P
Wysłany: 2018-09-13, 13:18   

Fachowcy sprawdzili układ wtryskowy i wyszło..., że jest ok. Za to nie ma kompresji na jednym cylindrze. Wstępna diagnoza: pęknięty tłok. Zaczynają rozbiórkę więc niedługo powinno się wszystko okazać dokładniej.

ps. czy do wymiany tłoka (jeśli tylko to) potrzebne jest wyjmowanie silnika?
 
 
idymy 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Łukasz
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 87
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2018-09-13, 13:43   

biedronsky napisał/a:
Fachowcy sprawdzili układ wtryskowy i wyszło..., że jest ok. Za to nie ma kompresji na jednym cylindrze. Wstępna diagnoza: pęknięty tłok. Zaczynają rozbiórkę więc niedługo powinno się wszystko okazać dokładniej.

ps. czy do wymiany tłoka (jeśli tylko to) potrzebne jest wyjmowanie silnika?


Cholera... w lutym miałem to samo, upaliła się świeca i wpadła w cylinder... i faktycznie jak się dodawało gazu to autem telepało. W moim przypadku skończyło się wymianą silnika, coś to mam całe BMK 3.0 TDI z nalotem 340k km na części <luzik> , uszkodzony 5 cylinder z głowicą - świeca wbiła się w blok także reanimacja było niemożliwa.

Raczej silnik muszą wyjąć z auta.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
biedronsky 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Karol
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Biała P
Wysłany: 2018-10-02, 15:42   

No dobra, sprawa wygląda tak - ogólnie kiepsko.
Walnięty tłok, tzn. jest dziura i pęknięcie denka. Sylinder wygląda ok. Stwierdzona przyczyna - lejący wtryskiwacz.
Sprawdzone wszystkie cylindry: 4 na 6 wtryskiwaczy leje, 2 są ok. Idzie wymiana wszystkich.
Silnik niestety wyjęty do wymiany, bo pęknięty tłok jest na 3 cylindrze, czyli od strony szyby (bardzo kiepski dostęp, a właściwie jego brak, jakby był 1 lub 2 dałoby się bez wyciągania). Przy okazji idzie już wymiana łańcuchów rozrządu, skoro silnik wyjęty.
Auto ponoć już kończą naprawiać, jeszcze 2-3 dni i ma być do odbioru. Koszt... 10 tys. minimum.

Pytanie do Was. Jakieś 3-4 tys. km wcześniej auto było na pełnym przelglądzie w ASO. Czy diagnostyka wtedy nie powinna czegoś wykazać z wtryskiwaczami?
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 669
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-02, 22:52   

biedronsky napisał/a:
Pytanie do Was. Jakieś 3-4 tys. km wcześniej auto było na pełnym przelglądzie w ASO. Czy diagnostyka wtedy nie powinna czegoś wykazać z wtryskiwaczami?
pytanie, czy wtedy wtryski już lały i czy bezinwazyjnie można zdiagnozować wszelakie lanie wtrysków? Jeśli bezinwazyjnie nie można, ale da się na różne inne sposoby - ile to kosztuje (wyjmowanie wtryskiwaczy i sprawdzanie ich w innym urządzeniu) i czy chciałbyś za to płacić przy każdym przeglądzie?
Ciężka sprawa :(
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 456 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8048
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-10-02, 22:59   

Wydaje mi się, że sprawdzenie wtrysków w ASO wygląda mniej więcej tak:

Cytat:
Heniu: Sprawdzisz korekty wtrysków?
Zdzisiek: Przecież równo chodzi i nie kopci, więc nie ma sensu.
Heniu: Dobra wpisuje, że są w porządku. Co tam mamy dalej na liście do sprawdzenia?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 669
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-03, 00:58   

Myślę, że dwie pierwsze linijki można usunąć ;)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
biedronsky 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Karol
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Biała P
Wysłany: 2018-10-03, 06:58   

:) :)

Chodziło mi oczywiście o "bezinwazyjne" sprawdzenie; czy jest to możliwe podczas standardowej dla takiego przeglądu diagnostyki komputerowej, czy widać że parametry wtrysków są nieprawidłowe. Może zadzwonię do ASO gdzie robiłem przegląd i po prostu zapytam.

Wydaje mi się, że "lanie wtrysku" musiało trwać dużo dłużej skoro wypaliło tłok
tak to wygląda
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 456 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8048
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-10-03, 13:50   

Korekty pozwalają na zgrubne określenie stanu wtrysków, ale nic nie zastąpi ich fizycznego zbadania na stole.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
biedronsky 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Karol
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Biała P
Wysłany: 2018-10-29, 10:30   

Finał sprawy: wymiana tłoka (trzeci tłok - potrzebne było wyjęcie silnika), wszystkich wtryskiwaczy, przy okazji łańcuchy rozrządu. Koszt końcowy: 13 tys. zł :[
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: