Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpie silnik i przekładnia - nagła awaria.
Autor Wiadomość
biedronsky 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Karol
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 5
Skąd: Biała P
Wysłany: 2018-09-09, 23:43   Szarpie silnik i przekładnia - nagła awaria.

Auto - A6 C6 allroad 2009r. Dzisiaj stało mi się coś takiego. Jechałem trasą ok. 100 km/h i poczułem niewielkie wibracje, pomyślałem że droga nierówna. Po kilku/kilkunastu sekundach były coraz większe, wiedziałem już że to nie droga, bo wibracje nasilały sie kiedy dodawałem gazu i ustawały kiedy puszczałem. Za chwilę się zatrzymałem. Autem całkiem mocno szarpało. Silnik odpala i chodzi właśnie z takim szarpaniem. Nasila się ono kiedy włączę bieg (skrzynia tiptronic). Uznałem dalszą jazdę bez sensu i wezwałem lawetę.
Nie zapaliła się żadna kontrolka, nie wysokoczył żaden błąd. Silnik suchy, wydech również, nie dymi. Co to może być?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
idymy 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Łukasz
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 87
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2018-09-10, 13:55   

Jeśli efekt jest podobny do jazdy "po tartce" to może to być skrzynia, np. konwerter.
Warto sprawdzić też wszystkie przeguby.
 
 
biedronsky 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Karol
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 5
Skąd: Biała P
Wysłany: 2018-09-10, 19:28   

Dzięki za radę. Auto pojechało dzisiaj do pobliskiego warsztatu - fachowców od układów wtryskowych. Zobaczę co powiedzą, jutro powinni coś podziałać. Dam znać oczywiście co i jak.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
idymy 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Łukasz
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 87
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2018-09-10, 20:23   

biedronsky napisał/a:
Dzięki za radę. Auto pojechało dzisiaj do pobliskiego warsztatu - fachowców od układów wtryskowych. Zobaczę co powiedzą, jutro powinni coś podziałać. Dam znać oczywiście co i jak.


W sumie jak wtrysk padnie to też może być podobnie ale wówczas auto wyrzuci błędy w VCDsie i powinna mrugać kontrola od świec żarowych :p
Powodzenia!
 
 
biedronsky 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Karol
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 5
Skąd: Biała P
Wysłany: 2018-09-13, 14:18   

Fachowcy sprawdzili układ wtryskowy i wyszło..., że jest ok. Za to nie ma kompresji na jednym cylindrze. Wstępna diagnoza: pęknięty tłok. Zaczynają rozbiórkę więc niedługo powinno się wszystko okazać dokładniej.

ps. czy do wymiany tłoka (jeśli tylko to) potrzebne jest wyjmowanie silnika?
 
 
idymy 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Łukasz
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 87
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2018-09-13, 14:43   

biedronsky napisał/a:
Fachowcy sprawdzili układ wtryskowy i wyszło..., że jest ok. Za to nie ma kompresji na jednym cylindrze. Wstępna diagnoza: pęknięty tłok. Zaczynają rozbiórkę więc niedługo powinno się wszystko okazać dokładniej.

ps. czy do wymiany tłoka (jeśli tylko to) potrzebne jest wyjmowanie silnika?


Cholera... w lutym miałem to samo, upaliła się świeca i wpadła w cylinder... i faktycznie jak się dodawało gazu to autem telepało. W moim przypadku skończyło się wymianą silnika, coś to mam całe BMK 3.0 TDI z nalotem 340k km na części <luzik> , uszkodzony 5 cylinder z głowicą - świeca wbiła się w blok także reanimacja było niemożliwa.

Raczej silnik muszą wyjąć z auta.
  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: