Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki, puki :)
Autor Wiadomość
KubaA6C7 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Jakub
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-06, 19:57   Stuki, puki :)

Czołem,

jestem nowy, także pozwolę się najpierw grzecznie przywitać i wszystkich pozdrowić :)

Mam a6 c7 z 2016, jak w opisie. Kupione z audi select 2 miesiące temu, krajowe, oryginał, przebieg teraz ok 80 tys km tylko.

Moje uwagi:
1. popukiwanie (takie cichsze, czasem głośniejsze) TYŁ - wszystko sprawdzone, nie ma luzów, wymienione profilaktycznie górne mocowania amortyzatorów i łączniki stabilizatora, nie pomogło. Słychać przy małej prędkości na ostrych nierównościach, jak są łagodne garby jest raczej ok.
2. popukiwanie PRZÓD lewa strona - nieregularne, raczej na zimnym, wymienione profilaktycznie łączniki stabilizatora bez rezultatu

ad 1 i 2 - mam wrażenie (ale bardzo trudno to potwierdzić w czasie jazdy), że jak hamulec jest nieco mocniej wciśnięty to nie słychać zwłaszcza przodu, tył też potrafi po dziurze cicho przejść. Tarcze przód stan na 5, klocki lekko luźne ale to ten czterotłoczkowy zacisk i tam nie ma żadnych blaszek mocujących. Tył tarcze już spory rant, klocki 40-50% zostało. Może to trop?

3. leciutka tarka przy manewrowaniu parkingowym na mocno skręconych kołach, w aso mówią normalne przy quattro, można by zmienić olej przekładniowy ale czy to w ogóle pomaga? Przebieg i rocznik widzicie jaki jest, młode auto.

Pytam bardziej doświadczonych czy to tak ma już być? I trzeba z tym żyć?

Poza tym pali w gdańskich korkach 11-12 l, no cóż takie życie :) choć przy spokojnej jeździe bez korków lub lekko za miasto można zejść do 8,5 co już jest extra wynikiem.

Pozdrawiam serdecznie.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
nikosnikos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Nikos
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2019
Posty: 54
Skąd: 3city
Wysłany: 2020-01-06, 20:27   

Witam lokalnie! ;)
O odgłosach z zawieszenia w C7 jest sporo wątków - niestety nie jest to jednoznaczny problem... Generalnie do pewnych rzeczy radzono się przyzwyczaić, bo „ten typ tak ma”. Ja też słyszę jakieś dźwięki - ale tylko jak odpalam auto po dłuższym postoju i wyjeżdżam z podwórka - później już absolutna cisza. Wymieniłem osłony sprężyn, tuleje wewnętrzne w wachaczach przednich dolnych, odbój i mocowanie amortyzatora - bo te elementy wyglądały już na trochę „zmęczone” - zero efektu... Tak więc temat odpuściłem.
Wspomniana tarka też raczej typowa - przy małych prędkościach, dużych szerokościach opon i podatnym podłożu to często wydobywający się dźwięk.
Co do spalania, to myślę, że jeszcze niżej można zejść :> Ja wczoraj sie kręciłem wokół Trójmiasta z moją Małą, to trasę o długości 150km skończyłem wynikiem 7,9l/100km <radocha> Ale fakt - to już mój rekord, jazda emerycka - ale jednak z 445KM <lol>
_________________
MW Motorline STAGE2 445KM/555Nm
 
 
KubaA6C7 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Jakub
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-06, 21:13   

Hej

No to masz rakietę:) Może być ze v6 kompresor pali tyle co moje 2.0, ale teraz to chyba już wszystko jest dwa-zero przez podatki hehe.

Z tym stukanie jeszcze chce powalczyć choć chyba poczekam na jakaś złota myśl :) nie jest to aż tak dokuczliwe. Choć Cały czas mysle o stukających zaciskach jednak zwłaszcza z tylu. Pewnie wymiana tarcz i klocków za jakiś czas i tak mnie czeka.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 609 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10938
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2020-01-06, 22:04   

Stukać mogą też amorki.
 
 
KubaA6C7 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Jakub
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-07, 06:42   

Tak zgadza się tylko droga metoda sprawdzania poprzez wymiany

Moje są jakieś no name z naklejka made in Poland

Jakie marki teraz się poleca amortyzatorow?

Ps czy z tylu i przodu są jakiekolwiek tuleje olejowe?

[ Dodano: 2020-01-07, 22:02 ]
Hej

I jak tam :) zasugerujesz coś dalej? Jeszcze jedna rzecz może lekko złudna ale jednak

Tył to takie bardziej szczekania niz stukania i bardziej po odpaleniu i ruszeniu potem jakby ciszej...

Czasem jak przejadę po leżącym policjancie jest dobrze, czasem hałas, czyli nie zawsze. To mogą być amortyzatory ale kurczę tak szybko? Jeżdżę tez passatami b8 i tam nigdy tego nie było nawet ok 200 tys km przebiegu.

Co robić ?
 
 
Twórca 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 108
Skąd: ZGY
Wysłany: 2020-01-10, 13:41   

dobrze zrozumiałem ze przy tak małym nalocie masz juz wymienione amorki?
_________________
Zapraszam nad morze www.domki-pustkowo.pl
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
KubaA6C7 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Jakub
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-10, 13:51   

Nie mam wymienionych. Ale cały czas się poszukuję co puka. Bilsteiny B4 sa po 220 zł sztuka. Jeśli jeszcze jedno sprawdzenie dziś wieczorem nie pomoże wymienię pewnie i zobaczymy wtedy.

Co robić jak to taka enigma...

[ Dodano: 2020-01-14, 08:14 ]
Zamówiłem tylne amortyzatory bilstein b4, w tym tygodniu wymienię, zobaczymy, trzymajcie kciuki...
 
 
DominikA6C6 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2017
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CREC
Imię: Dominik
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 81
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2020-01-14, 21:22   

No i co z zawiszeniem zdiagnozowales co stuka....ja mam 53tys km i tez przod stuka szczegolnie jak poruszam sie pod domem na kostce granitowej lewa i prawa strona a na dwoch diagnostykach mowia ze zawieszenie jaknowe zero luzów i sam nie wiem co go moze byc....
 
 
KubaA6C7 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Jakub
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-18, 17:38   

Hej. Wczoraj wymieniłem tylne amortyzatory. Jest duża poprawa. Tylu już nie słychać. Powiedziałbym jest na 5, nie na 6 bo słychać jakby jakieś elementy nadwozia leciutko pracowały ale to jyz zostawiam.

Teraz przód. Mysle rowniez o komplecie amortyzator plus górne mocowanie. Ktoś robił z poprawa? Można zacząć od samego mocowania gumowego ale to sporo pracy i jeśli to amortyzatory trzeba robić dwa razy.

?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
DominikA6C6 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2017
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CREC
Imię: Dominik
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 81
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2020-01-20, 17:25   Amory

Siemka i jak z przodem udalo sie cos zrobic ja u siebie mam 53tys km i pr,od slychc kilku mechanikow juz odwiedzilem i wszyscy twierdza ze wszystko jest ok....dzis bylem u kolejnego powiedzial ze zawieszenie jest ok ale mozna sprawdzic amory ale do tego trzeba je wymienic i mocowania.....sm nie wiem co robic....jakie koszfa amorow do 3.0T 2017r
 
 
KubaA6C7 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Jakub
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-21, 19:17   

hej, no jeszcze nie dotarłem do przodu, spokojnie nie pali się

koszt 2 x bilstein b4 przód + gumy góra x 2 jakieś 600-650 zł wszystko

szczerze mówiąc części zawieszenia do audi a6 c7 są dużo tańsze niż do superba III generacji (miałem to wiem), i dobrze :)
 
 
DominikA6C6 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2017
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CREC
Imię: Dominik
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 81
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2020-01-21, 20:51   

No koszty jak koszty ale mnie strasznie wk....ia stukanie w aucie tej klasy to nie do pomyslenia.....a czytajac rozne posty na forum okazuje sie ze ten typ tak ma bo walcza tu koledzy z zawieszeniem ale nikt do konca nie wie co jest i kazdy sie meczy.....szkoda gadać czytalem tu juz o wymianie amorow i tez nie pomagalo ale zobacze zaczne od tych łączników....
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
qujot 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CTUA
Imię: Krzysztof
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 188
Skąd: Rzeszów

Wysłany: 2020-01-21, 20:56   

Zmieniałem u siebie zawieszenie na 1BE, sprężyny, amortyzatory, łączniki i tuleje stabilizatora, poduszki łożyska odboje amortyzatorów - jak pukało tak puka <bezradny>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: