Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Servotronic ostatnio jakby słabszy
Autor Wiadomość
Ekhangel 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-05-02, 21:08   Servotronic ostatnio jakby słabszy

Więc nie jest to na razie krytyczny problem, ale wydaje mi się, jakby servotronic trochę mi osłabł. Pierwszy raz zauważyłem to bodaj tydzień temu, w gorący dzień (28-30*C), więc myślałem, że może przez to (zimowe opony, których jeszcze nie zmieniłem, pewnie nie pomagają). Ale dzisiaj przy 12*C też nie wspomagał jakoś super. Po zakupie było lepiej.

Jakie są procedury diagnostyczno-konserwacyjne? Na czym polega dokładnie czyszczenie i jak często pomaga? Czytałem o pompie, zaworku itd., i generalnie wiem niewiele więcej, niż na początku.

Ostatnio dwa razy w aucie padł akumulator, był odpalany z kabla, prostowany... dużo skoków napiecia. Po tym zabiegu padł mi (prawdopodobnie) czujnik oleju, a termometr zewnętrzny zaczął przekłamywać o 2*C (po samokalibracji z -40*C). Nie wiem czy to może mieć jakiś związek?

I tak będę jechał z tym do mecha, ale nie chcę jechać zielony.

Czy byłby ktoś z Poznania skory się "spiknąć" żeby porównać jak u niego chodzi servo? Bo jak znam życie, to mechanik i tak powie, że nie widzi problemu.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 550 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10158
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-05-02, 21:29   

Zacząłbym od wymiany płynu wspomagania :) .
 
 
Ekhangel 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-05-27, 11:02   

Płyn wygląda na czysty, wszyscy mówią, że to raczej i tak nic nie daje... Moje pytanie: czy servotronic może się permanentnie wyłączyć przy słabym akumulatorze? Mój ma już z 8 lat (ASO). Gdzieś kiedyś czytałem, że w jakimś aucie servotronic mu ożył po zmianie aku właśnie.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 550 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10158
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-05-27, 11:57   

Trochę to naciągane :) .
 
 
Ekhangel 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-05-27, 12:03   

Jakby z P-ń był ktoś z A6 C6 do porównania wspomagania, to byłbym wdzięczny. Bo wszyscy mechanicy próbują mi wmówić, że wcale ciężko u mnie nie chodzi, a ja wiem, że na pewno "ściężało" względem miesiąca temu.

[ Dodano: 2019-07-11, 20:17 ]
Pompa wspomagania wymieniona (na Kayabę), bo niby hałasowała i nie podawała dostatecznego ciśnienia (tak twierdził mech), układ przepłukany trzykrotnie, a wspomaganie tak samo do d**y, a nawet chwilami mam wrażenie, że słabsze. Są momenty, np. na krawężniku albo jakiejś górce, że dosłownie muszę naprawdę cisnąć ten ster żeby ruszył. Po ruszeniu jest znośnie, jak w przeciętnym aucie. Mech twierdzi, że na kompie Servotronic wykazuje prawidłową pracę, zawór otwiera i zamyka się od razu. No i poza tym w Odisie 0 błędów.

Co więcej, wszyscy mechanicy próbują robić ze mnie durnia mówiąc mi, że wszystko jest dobrze, a tymczasem ja wiem jak to pracowało przed awarią, i w porównaniu ze stanem obecnym to było niebo a ziemia. Teraz kierownica chodzi jak w Punto rocznik '99 (opcja bogata, ze wspomaganiem), wtedy chodziło jak w mojej kochanej Audiczce, którą się zachwycałem po zakupie. Szlag by to trafił.

Macie jakieś sugestie w co iść dalej? I pytanie drugie: czy wszystkie A6 miały w standardzie Servotronic? Nie mogę nigdzie znaleźć pewnej i definitywnej odpowiedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: