Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o
Autor Wiadomość
fireflu 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CGWB
Imię: Bartek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Lodz
Wysłany: 2020-02-03, 20:08   [S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o

WItam,
Prosba o pomoc.
Dzis w czasie zjazdu z autostrady objawily mi sie problemy ze skrzynia - brak biegow parzystych (i wstecznego).

błędy:
Pojazd: Audi A7
Rok: 2011
Typ nadwozia: Sportback
Silnik: CGWB 220 kW (299 HP) 3.0 l
Przebieg: 159760 KM

---------------------------------------------------------------
02 Elektronika skrzyni biegów

Opis sytemu: 0B5 30TFSIRdW
Numer oprogramowania: 4G2927156K
Wersja oprogramowania: 0007
Numer sterownika: 0B5927156K
Wersja sterownika: H03
Numer seryjny: 0000000134
Nazwa ODX: EV_TCMDL501021
Wersja ODX: 001026
Długie kodowanie: 000001

Kody błędów:
P17D800 - Ograniczenie momentu obrotowego z powodu temperatury sprzęgła
Sporadyczna
Date: 2020-02-03 13:25:19
Mileage: 159737 km
Priorytet: 6
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 26
Licznik cykli wyuczania: 40
Prędkość obrotowa silnika: 5775 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 5775 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 941 /min
Moment obrotowy silnika: 276 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 117 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 47.2 %
Status sprzęgła: Kupplung 2 kann Moment übertragen
P17D500 - Zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 2 Mechaniczna usterka
Statycznie
Date: 2020-02-03 13:32:30
Mileage: 159750 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 2
Licznik cykli wyuczania: 40
Prędkość obrotowa silnika: 1023 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1023 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 631 /min
Moment obrotowy silnika: 4 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 128 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: Beide Kupplungen offen


Czy ktos moze poradzić gdzie z tym fantem w Lodzi i okolicach?
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Dani0 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGQB
Imię: Darek
Dołączył: 28 Lis 2019
Posty: 28
Skąd: Śląsk SPS
Wysłany: 2020-02-03, 21:39   

Z łodzi nie wiem ale gadałem z gościem z Inowrocławia i wydawał się być ogarnięty w skrzyniach 8hp
_________________
380/740 ... nie jedzie
 
 
Zbichu 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: S-tronik
Imię: Aftosmer
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 270
Skąd: Bagdad
Wysłany: 2020-02-03, 22:08   

Tu chodzi o S tronic, a nie 8hp. Wygląda na standard czyli mechatronika i sprzęgła.
_________________

 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

fireflu 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CGWB
Imię: Bartek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Lodz
Wysłany: 2020-02-03, 22:49   

Ano S-TRONIC...
Szukam i dopytuje - dotychczas rozmawialem z:
1. Samko (W-wa) - pan jednoznacznie po objawach stwierdzil ze sprzeglo,
2. ASO - "prosze przyprowadzic - sprawdzimy, to zobaczymy czy to mechatronika czy sprzegla....." - juz szykuje mi sie wizja 18k <stres>
Mechatronika byla wymieniana - ale we wrzesniu/pazdzierniku 2016 roku...
No i teraz szukam kogos troche blizej - kto moglby fachowo do skrzyni podejsc......

Aktualizacja :
W Auto manufaktura (zajmują się skrzyniami) najpierw podpieli VCDSa popatrzyli i faktycznie stwierdzili że ciśnienia brak na jednym ze sprzeciwił- diagnoza: albo zawór w mechatronice albo sprzęgło. Następnie wyciągnęli mechatronike na stół i posprawdzali działanie zaworów - ponoć działają bez zarzutu, końcowa diagnoza- sprzęgła do wymiany.

Twierdzą że koszt ok 5,5 kPLN (wraz z adaptacją) - koszt w ASO ok8kPLN.
Pytanie oczywiście jak wcześniej do doświadczonych kolegów o trafność diagnozy (w sumie to mechatronika ma 3 lata - może jeszcze jest ok) koszty i polecane warsztaty...?

[ Dodano: 2020-02-07, 19:27 ]
Sprawa rozwiazana (mam nadzieje) wymiana sprzegla - calkowity koszt 7kPLN :( .

Tutaj pytanie - jaki jest akceptowalny zakres temperatur oleju przekladni?

Przez jakis czas chcialbym poprzygladac sie temperaturze coby zobaczyć czy cos zlego dalej sie nie dzieje....
_________________
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1166
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-02-08, 11:58   

Kolego, nie chce Cię martwić, ale padnięte sprzęgło to najczęściej objaw a nie przyczyna. Brak parzystych lub nieparzystych biegów to problemy z jednym zestawem sprzęgieł. Zbyt wysoka temperatura to problem bardziej ogólny. Przyczyny to najczęściej:
- złe działanie zaworu sterującego wewnętrznymi lub zewnętrznymi sprzęgłami (te się ślizgają i przegrzewają, co przegrzewa olej, który przegrzewa elektronikę)
- uszkodzenie uszczelki po zaworem sterującym
- zbyt niskie ciśnienie oleju sterującego sprzęgłami (te się ślizgają i przegrzewają, co przegrzewa olej, który przegrzewa elektronikę)
- uszkodzenie korpusu zaworu sterowania chłodzeniem sprzęgieł (za mały o-ring i wytarcie korpusu w bloku mechatroniki - są do tego zestawy naprawcze z rozwiertakiem)
- uszkodzenie zaworu zewnętrznego chłodzenia skrzyni (brak zapalonego MIL na zegarach!, brak właściwego chłodzenia, elektronika się przegrzewa, źle steruje sprzęgłami, które się przegrzewają i koło się zamyka)

Co do temperatury - to kiedy u mnie sprawdzałem, ta oscylowała w okolicach temperatury oleju silnika (90-100C). Oczywiście wzrastała w przypadku częstych zmian biegów pod obciążeniem.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
fireflu 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CGWB
Imię: Bartek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Lodz
Wysłany: 2020-02-08, 20:43   

Bardzo dziękuję za sugestie. Dobrze posluchac doswiadczonego Kolegi.

Oczywiście nie usmiecha mi się powtorka z rozrywki (wymiana sprzegla) w najblizszym czasie....
Na co zatem zwrocic szczegolna uwage w pracy skrzyni?

Patrze juz na temperature, moge logowac cisnienia na sprzeglach i stan zaworu chlodzenia (narazie nie pokazuje zadnych bledow - przy odczycie DTC).
Czy od razu zabierac sie za zestaw naprawczy do mechatroniki?

No i jeszcze pytanie o Stage 1 - robilem w polowie stycznia w TC Performance (Lodz). Panowie (glownie znani chyba z BMW) twierdza ze robili tego (tj. S-tronic-ow) duzo i ze momenty to ona moze przenosic ze hoho i przy moich 500Nm z hakiem to pestka - bo przciez na dieslu to i 600 jezdza .... Czy jednak nie bezpieczniej byloby wrocic do serii? i czy to ma wplyw na grzejace sie sprzegla? Moze faktycznie ciśnienia za małe na K1 i K2 i sie slizga i grzeje.......?]

Dodatkowo - w pazdzierniku 2019 skrzynia była rozłożona totalnie w ASO w celu wymiany czujnika położenia biegu - i pytanie czy ew. panom z ASO cos nie do konca wyszlo.......


Tyle pytań a tak mało odpowiedzi :)
_________________
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1166
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-02-08, 23:26   

fireflu napisał/a:
Na co zatem zwrocic szczegolna uwage w pracy skrzyni?

- nie polecam autohold - u mnie wtedy bardziej "zazębia" i wzrasta chwilowe spalanie (a to znaczy, ze sprzęgła się grzeją)
- unikać "podjeżdżania" z bardzo małą prędkością
- często podłączać kompa i sprawdzać, czy nie ma błędów zaworu zewnętrznego obiegu chłodzenia skrzyni
A po za tym - cieszyć się jazdą! Na co dzień jeżdżę teraz 9G-tronic i 8HP w mocnych autach i... doceniam genialnie aksamitna prace S-tronica! :D Prawie jak CVT - tylko bez wycia :)
fireflu napisał/a:
Czy od razu zabierac sie za zestaw naprawczy do mechatroniki?

Nie wiem :( Różnie może być. Jeśli padł ci kiedyś czujnik prędkości obrotowej wałka (a nie położenia biegu) to taka usterka też mogła obciążyć sprzęgła.
fireflu napisał/a:
No i jeszcze pytanie o Stage 1 - robilem w polowie stycznia w TC Performance (Lodz). [...] Czy jednak nie bezpieczniej byloby wrocic do serii? i
Mówisz o Stage-1 silnika, czy skrzyni? Bo ja polecam chipowanie TCU - po tym zabiegu zniknęły u mnie wszelkie niepożądane objawy a ciśnienia na sprzęgłach wzrosły - więc i kosz sprzęgieł powinien więcej pożyć.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
fireflu 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CGWB
Imię: Bartek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Lodz
Wysłany: 2020-02-09, 10:38   

Jeszcze raz dzięki za sugestie. Ciezko troche uniknac podejzdzania - gdyz Lodz od wielu lat wygrywa w rankingach zakorkowanych miast :) .

Stage 1 byl zarowno ECU jak i TCU - choc ciezko powiedziec co bylo zmieniane.

Ciagle w temacie cisnienia: wczoraj jeszcze troche pologowalem cisnienia na sprzeglach i temperature - podczas ok 20 min jazdy


Jesli widac (badz nie widac) coś niepokojacego - proszę o komentarze.....
Ewentualne doswiadczenia wlasne dot. ile tych barow byc powinno - mile widziane.

[ Dodano: 2020-02-19, 18:44 ]
Dramatu ciag dalszy :(
Po wymianie sprzegła i kilkudziesięciu przejechanych km znowu błędy i to na obu "zaworach nr 3 w rozgalezieniu 1 i 2"(P17D400 i P17D500) - skutukujące brakiem biegów parzystych i nieparzystych :( .

Diagnoza - "jeszcze trzeba duzy zestaw naprawczy do mechatroniki...". Więc kolejna inwestycja...

Po duzym zestawie naprawczym odebralem dzis auto z warsztatu (AutoManufkatura).
Po przejechaniu ok 30 km (i podgrzaniu oleju przekladniowego do ok 90C) - problem wrócił jakby nic nie bylo robione !! !

Prosba o sugestię - co, gdzie dalej szukać? ...
_________________
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 640 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11111
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2020-02-19, 19:16   

Zmienić skrzynię na tiptronic :) .
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

fireflu 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CGWB
Imię: Bartek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Lodz
Wysłany: 2020-02-19, 19:20   

mat1324 napisał/a:
Zmienić skrzynię na tiptronic :) .

jest to oczywiscie jakis pomysl.

Czy moze jakies sugestie do obecnej skrzyni? (zanim zaczne rozwazac rozwiazanie drastyczne...)
_________________
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: