Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Programowe wyłączenie filtra DPF , EGR , Klap wirowych Bosch
Autor Wiadomość
axidix 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 33
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 236
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2017-04-30, 12:16   

No dobra fapa i kat wrzuciłem . Został jeden kat przed turbo . I tam przed katem jest lambda. I teraz moje pytanie czy jak wytne ten kat przed turbo to lambda będzie normalnie działać ?

Druga sprawa co do klap czy po wycięciu wszytsko normalnie chodzi bo nacztalem się opini ze od dołu jest słabszy
_________________
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


chipdanix 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Darek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 24
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-05-03, 18:20   

Po pierwsze nie FAP , a DPF . Fap jest mokrym filtrem cząsteczek stałych i wyłącza się jeszcze coś dodatkowo. Po drugie zmian z 01 na 00 to jest switch (przełącznik można w damos odczytać) gdzie 00 jest wyłączeniem obsługi dpf przez system więc kat i lambda normalnie działa czyta parametry z aktualnych danych . Co do klap wirowych osobiście nie zauważyłem różnicy .


p.s
Jak ktoś coś potrzebuje to niech pisze na mój email szybciej i łatwiej
chipdanix@gmail.com
 
 
axidix 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 33
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 236
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2017-05-06, 06:21   

A Osobiście wyrzuciłem Kata i DPF i został mi jeden kat z przodu przy turbo . W puchę po DPF wspawałem rurę na przelot.
Zrobiłem 1500 km i na razie śmiga więc chyba operacja powidła się.
Nawet i spalanie spadło ;)
_________________
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


malecki.michal 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Michał
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-05-13, 00:31   

Witam
Mam mpps v16 dzisiaj chciałem odczytać wsad z mojej audi do dezaktywacji klap wirowych, wszystko zrobiłem jak należy połączyłem się ze sterownikiem i po wciśnięciu przycisku odczyt po chwili wyskoczył komunikat " niewłaściwy klucz" o co chodzi co dalej mogę z tym zrobić czy raczej nic sie nie da. :shock:
Bardzo prosze o pomoc.
 
 
chipdanix 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Darek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 24
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-05-13, 09:59   

malecki.michal napisał/a:
Witam
Mam mpps v16 dzisiaj chciałem odczytać wsad z mojej audi do dezaktywacji klap wirowych, wszystko zrobiłem jak należy połączyłem się ze sterownikiem i po wciśnięciu przycisku odczyt po chwili wyskoczył komunikat " niewłaściwy klucz" o co chodzi co dalej mogę z tym zrobić czy raczej nic sie nie da. :shock:
Bardzo prosze o pomoc.

Pierwsze to się nie załamywać , a całkiem poważnie to napisz krok po kroku jak się komunikowałeś z ECU
 
 
malecki.michal 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Michał
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-05-13, 20:22   

chipdanix napisał/a:
Pierwsze to się nie załamywać , a całkiem poważnie to napisz krok po kroku jak się komunikowałeś z ECU


dzięki za szybką odpowiedź.
podłączyłem interface, uruchomiłem program na komputerze, wybrałem markę auta i model a pózniej ECU, następnie wcisnąłem identyfikacja chwilę poczekałem i pojawiła się informacja o sterowniku, następnie wcisnąłem odczyt chwilę pomielił i wyskoczył komunikat coś o okresie czasowym(poczytałem gdzieś na forum że trzeba poczekać z 15 minut na włączonym zapłonem i tak zrobiłem :] ) ponownie wcisnąłem odczyt mielił mielił i na dolnym pasku wyskoczył komunikat " niewłaściwy klucz" i o takim przypadku nie znalazłem nic na forum. <mysli>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


chipdanix 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Darek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 24
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-05-13, 23:18   

Podłącz prostownik lub akumulator i spróbuj zrobić flasha przy dodatkowym zasilaniu jeśli to nie pomoże to obstawiam MPPS . Drugie wyjście możesz podjechać do lokalnego tunera i poprosić o zgranie wsadu obrobisz mapę i ci wgra.
 
 
malecki.michal 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Michał
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-05-13, 23:55   

chipdanix napisał/a:
Podłącz prostownik lub akumulator i spróbuj zrobić flasha przy dodatkowym zasilaniu jeśli to nie pomoże to obstawiam MPPS . Drugie wyjście możesz podjechać do lokalnego tunera i poprosić o zgranie wsadu obrobisz mapę i ci wgra.


Prostownik miałem podłączony bo trochę się z tym bawiłem na włączonym zapłonie. A może być tak że MPPS czta inne auto a mojego nie chce bo bez problemu zgrywałem wsad z sharana kolegi ale tam jest edc15. To też jest wyjście z lokalnym tunerem i chyba tak zrobię choć nie ukrywam że chciałbym to zrobić sam.( takie zboczenie :) )
Dzięki za poradę
 
 
chipdanix 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Darek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 24
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-05-14, 00:51   

Skoro chcesz się sam bawić BDM100 najtańsza opcja koszt ok 130 zł zrobisz full backup
z czterech plików wybierasz tylko jeden (full_flash) przerabiasz wgrywasz i po problemie.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


remont5 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: DSG
Imię: Przemek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 438
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-05-14, 19:59   

chipdanix,
czy to jest to samo co na allegro?
https://www.aliexpress.co...9b-03744d982099

opierdzieli się tym nasze ECU przez BDM?
mam klona MPPS v18 i trochę boje się, żeby nie uwalić ECU przy wgrywaniu
odczyt idzie bez problemu ale to nic nie znaczy...
chyba, że da się MPPS'em zrobić pełny odczyt ECU, który potem można wgrać przez BDM w razie potrzeby odratowania ECU?
_________________
Ochrona komponentu - potrzebujesz pomocy? zapraszam
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC
 
 
chipdanix 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Darek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 24
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-05-14, 23:25   

Tak to jest to samo (omijasz pośrednika płacisz mniej :-) ) full backup zrobisz BDM ,Galletto, K-Tag. Koledzy nie ma reguły sterownik można uwalić każdym interfejsem na to nie ma mocnych chwilka nieuwagi i zonk .
MPPS v18 w chwili obecnej ma dużo funkcji rozszerzonych i jest w miarę bezpieczny (jak każdy skośny) więcej aut po OBD read/write unlock Trcicore i inne sterwoniki. Osobiście jeśli jest możliwość odczytu i zapisu po OBD to tak robię wpinam przewód i do roboty.
Możesz zrobić inaczej wyciągnąć sterownik położyć na stole i wpiąć się w piny bezpośrednio w ECU , nie musisz się martwić o dodatkowe zasilanie aku podczas programowania. Jeśli potrzebujesz schemat napisz to ci wyślę.
 
 
malecki.michal 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Michał
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-05-15, 10:09   

chipdanix napisał/a:
Skoro chcesz się sam bawić BDM100 najtańsza opcja koszt ok 130 zł zrobisz full backup
z czterech plików wybierasz tylko jeden (full_flash) przerabiasz wgrywasz i po problemie.

jeszcze chciałbym coś wspomnieć bo to może mieć znaczenie, poprzedni właściciel modyfikował już sterownik chip i DPF i czy może to oznaczać że tuner wprowadził jakieś zabezpieczenie sterownika?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


chipdanix 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Darek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 24
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-05-15, 13:49   

Tak jest możliwość zabezpieczenia wsadu przed osobami trzecimi.
Można to obejść
 
 
malecki.michal 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Michał
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-05-15, 15:50   

chipdanix napisał/a:
Tak jest możliwość zabezpieczenia wsadu przed osobami trzecimi.
Można to obejść

przez OBD czy tylko BDM 100 i czy ja sam dam to radę zrobić czy bez wizyty u tunera się nie obejdzie, ewentualnie mozna liczyc na Twoja pomoc?
 
 
mariuszdebno 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Mariusz
Wiek: 29
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-05-17, 17:30   

Witam nie chciałem zakładać nowego tematu ponieważ jestem tu nowy, wiec podłącze się pod ten już istniejący. Dokładnie potrzebuje pomocy w wyłączeniu egr w mojej a6 c6 3.0 tdi BMK, z klapami wirowymi dałem sobie radę, lecz z egr jest problem a nie mogę nic nigdzie znaleźć. Poradnik ze strony pierwszej tego tematu nijak ma się do mojego wsadu .Prosiłbym o pomoc mój wsad dodaję w załonczniku

[ Dodano: 2017-05-17, 17:32 ]
wsad 3.0 tdi a6 c6
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: