Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Procedura obniżenie zawieszenia pneumatycznego Audi A7 A6 C7
Autor Wiadomość
TFSI 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 107
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-05-05, 14:35   Procedura obniżenie zawieszenia pneumatycznego Audi A7 A6 C7

Witam
Szukałem jakiś czas informacji na temat obniżenia naszych aut z zawieszeniem pneumatycznym.
W necie jest sporo opisów i filmików ale one pokazują opcję dla A8 i A6 C6 gdzie wchodzi się w adaptacje i kanały 1-4 (każdy kanał to inne koło) a na kanale 5 zapisuje się nową adaptcję. To tak w skrócie.
U mnie nie ma czegoś takiego a dostępność opcji i sama procedura jest dostępna w wersji jaką ktoś opisuje na audizine. Z tego co przeczytałem sporo ludzi z sukcesem obniżyło tak pneumatkę w swoich A7 i A6 C7. Ciekawi mnie czy u nas też ktoś przeprowadzał tą procedurę i czy faktycznie mogą się pojawić problemy z kamerą parkowania , zasięgiem świateł i kamerą laneassist i może ma jakieś doświadczenia do jakiej wartości obniżenia jest wszystko OK a kiedy pojawia się problem.
Podaje link do tematu : https://www.audizine.com/...g-AAS-with-VCDS

Wkleję też przetłumaczony i trochę może wyjaśniony w/g. mnie opis tej regulacji.
Jeśli ktoś zauważy jakieś potwierdzone błędy lub korekty w opisanej procedurze to czekam na sugestie. Oparłem się na tym co było podane w temacie na audizine.com oraz na tym co udało mi się znaleźć w innych wątkach. Wg. tego co podają inni użytkownicy na forum audizine to ta procedura działa ale chciałbym dowiedzieć się czy od nas ktoś się w to bawił.
Jeśli ktoś skorzysta to czekam na opis jakie są efekty tj.plusy i ewentualne minusy

Opis procedury bazujący na w/w. temacie z audizine.com

1. Włącz stacyjkę odpal silnik. Ustaw samochód w menu car na tryb "Auto" (nie dynamiczny, komfortowy itp.).
Upewnij się, że samochód znajduje się na płaskim podłożu. Zamknij drzwi (nie siedź w aucie). Jeśli jakiekolwiek drzwi zostaną otwarte podczas procedury, zostanie ona przerwana. Upewnij się, że Twój samochód NIE jest w trybie holowania lub zmiany opon.
2. Podłącz VCDS ale zrób to np. przez otwartą szybę w drzwiach kierowcy tak aby zachować warunki z pkt.1.
Przejdź do modułu 34 - Level Control (poziomowanie).
Następnie przejdź do zakładki "10 - Adaptacja". Zanotuj 4 wartości dotyczące wysokości każdego z kół – zachowaj je na wypadek gdyby po nowych ustawieniach było coś nie tak. Dzięki temu będziesz mógł wrócić do nastaw jakie były na początku.
3. Do tych zapisanych wartości dodaj pożądany spadek w milimetrach . Przykładowo jeśli twoje lewe przednie koło miało 384,5, a chcesz aby samochód obniżył się o 17mm to nowa wartość do zapisu będzie wynosić 401.5mm. Procedurę należy powtórzyć dla pozostałych kół.
Nie dziw się, że każde z kół może mieć różne wartości. Wiąże się to z tym , że powierzchnia na której stoi samochód na pewno nie jest równa jak „stół” i może dochodzić nawet do kilkunasto milimetrowych różnic w pokazywanych wysokościach poszczególnych kół. Specjalnie została podana wartość obniżenia samochodu o 17 mm ponieważ podczas procedury poniżej tej wartości (np. 18mm) sterownik nie przyjmował danych do zapisu. Wysokość końcowa może też zależeć od wersji wyposażenia i typu samochodu (zwłaszcza S lub RS). Jeśli komuś uda się obniżyć więcej niż te 17mm to jego sukces ale może to mieć wpływ na poprawne działanie systemów kamer itp.
Jeśli ta procedura ma zostać wykonana w 100% „książkowo” to trzeba zmierzyć wysokość każdego z kół i do tych wartości dodawać wartość o ile mm chce się obniżyć samochód. Powinno to wyglądać tak , że mierzy się odległość od dolnej krawędzi błotnika do środka koła (środek kapsla felgi). Jeśli felga ma kształt utrudniający dostęp do jej środka można mierzyć do dolnej lub górnej krawędzi felgi i dodawać lub odejmować jej promień. Jak zmierzyć średnicę i dzięki temu uzyskać promień felgi chyba każdy wie. Dzięki tej operacji możemy dokładnie spoziomować samochód i skorygować wartości ustawień dla poszczególnych kół ale uprzedzam aby miało to sens trzeba być pewnym , że podłoże na którym stoi samochód jest bardzo równe bo jeśli tak nie jest to ta procedura wcale nie musi przynieś lepszego efektu niż zaufanie wartościom zapisanym fabrycznie. Dlatego też jeśli nie dysponujesz naprawdę równą powierzchnią to nie baw się w pomiary tylko uznaj podane przez VCDS-a wartości jako wyjściowe i do nich dodaj swoje wartości dla obniżenia auta. Chyba że masz ewidentnie problem z nie równo stojącą karoserią na płaskiej powierzchni wtedy ta procedura pomiarów wysokości środka kół do błotników może wam pomóc.

4. Zaczynamy procedurę obniżania
*** WAŻNE: Cokolwiek robisz, NIE WYBIERAJ " Reset All Adaptations” (Zresetuj wszystkie adaptacje) - nie można tego cofnąć i trzeba będzie odwiedzić ASO. ***
a) Idź do Security Access, wprowadź kod podany z podpowiedzi (20103) i zatwierdź .
Powinieneś otrzymać wiadomość, że kod bezpieczeństwa został zaakceptowany .
Jeśli kod zostanie przyjęty to przejdź do 04 - Ustawienia podstawowe
b) Wybierz "Aktywuj kontrolę poziomu" ("Activate Level Control"), naciśnij "Go", poczekaj kilka sekund aż wyświetli się „not running” ("nie działa").
c) Wybierz "Delete Calibration for Level Control", naciśnij "Go", poczekaj na zakończenie( complete), Twój samochód wyświetli komunikat informujący o błędzie w zawieszeniu pneumatycznym oraz pojawi się kod usterki w VCDS - jest to normalne.
d) Wybierz "Start Up to Reference Level" (start od poziomu odniesienia), naciśnij "Go".
Ten krok potrwa około minuty. Samochód będzie się unosił i opadał podczas tego procesu. Zaczekaj aż się zakończy, tj. dopóki nie wyświetli się "not running” (nie działa).
NIE używaj opcji „start up to reference level production” (Uruchomienie do poziomu referencyjnego)
e) Wybierz "Go Back” (Powrót), przejdź do "10 - Adaptacja" na poprzednim ekranie.
f) Następnie musisz wprowadzić nowe wartości adaptacyjne dla wszystkich 4 kół.
Wybierz "Body height front left wheel house edge” (Górna krawędź błotnika przedniego lewego koła), następnie wprowadź nową wartość adaptacyjną (tą zapisaną lub zmierzoną + dodana wartość np.17mm) i naciśnij "Do it” (Zrób to), a następnie powtórz to odpowiednio dla pozostałych kół.
Za każdym razem, gdy wprowadzasz wartość, powinieneś otrzymać wiadomość informującą, że została ona zaakceptowana.
g) Po zakończeniu wprowadzania adaptacji dla wszystkich 4 kół, wybierz "Powrót" i ponownie wróć do "04 - Ustawienia podstawowe".
h) W ustawieniach podstawowych wybierz "Calibrate Level Control" (kalibracja poziomu zawieszeenia) i naciśnij "go", zajmie to kilka sekund. Zaczekaj, aż pokaże się "not running” (nie działa). Jeśli podczas tego kroku pojawi się błąd, tzn. że coś poszło nie tak.
i) Wybierz "Activate Level Control” (Aktywuj kontrolę poziomu) i naciśnij "Go"
j) Procedura zakończona , teraz przejdź do "02 - Fault Codes" (kody błędów) i zresetuj błędy które powstały w trakcie.

Dodatkowo podaję też opis jak zablokować opuszczanie samochodu przy jeździe ponad 50km/h. Ta procedura ma za zadanie zablokować zawieszenie na pozycji "podniesione" dzięki czemu uzyskuje się "na stałe" prześwit np. jadąc drogą która może zaskoczyć jakimiś nierównościami , dziurami itp.

Tłumaczenie bazujące na tym samym temacie co wyżej z audizine

Opis ustawienia, które zapobiega automatycznemu obniżaniu się samochodu przy prędkościach ponad 50km/h, a także pozwala podnieść zawieszenie podczas jazdy z dowolną prędkością. Standardowe ustawienia wyszarzają przycisk "podnoszenia" powyżej określonej prędkości i są szczególnie denerwujące, jeśli samochód jest opuszczany za pomocą powyższych kroków i chcesz aby był podniesiony na dłuższy czas np. ze względu na zły stan drogi

1) Uruchom zielone menu trzymając przyciski Car + Menu.
2) Przejdź do menu "samochód", a następnie "menu carmenuoperation"
3) Przewiń w dół do "zawieszenia"
4) Zmień wartość na "5"
5) Naciśnij środkowe pokrętło menu, aby zapisać
6) Zrestartuj MMI (przycisk menu + środkowe pokrętło + górny prawy przycisk)
7) Włącz zapłon
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: