Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zamonotwnaiem tulei wahaczy dolnych.
Autor Wiadomość
MixTape 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Patryk
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 82
Skąd: Krakow
Wysłany: 2019-06-11, 19:31   Problem z zamonotwnaiem tulei wahaczy dolnych.

Witam, wczoraj skończyłem montować wahacze w Audi, a więc tak, Audi FWD, w miejscu na tuleje dolnych wahaczy są dwie dziury na śruby, byłem dzisiaj na zbieżności i koła są pochylone do środka samochodu względem dolnej krawędzi koła. Proszę o informację przez które dziury ma przechodzić śruba tulei wahacza. Ewentualnie proszę o jakieś zdjęcia, u mnie dwa proste przechodzą przez dziury bliżej koła czyli zewnętrzne, a banan jeden przez wewnętrzne, a drugi przez zewnętrzne. Które ustawienie jest poprawne, zostało mi tylko to do poprawki i będzie dobrze.
Dziękuję wam koledzy i koleżanki oraz pozdrawiam 😎😎👌
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Nikostratus 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Piotr
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-11, 20:02   

Jak bardzo są pochylone ? Masz jakiś wydruk ?
 
 
MixTape 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Patryk
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 82
Skąd: Krakow
Wysłany: 2019-06-11, 20:07   

Nie mam wydruku, widzę, natomiast, że stare nakrętki i śruby zostawiły odbicie na innych otworach niż te w których są osadzone teraz, stąd pytam jaki montaż jest poprawny. Dodam, że przed wymianą zawieszenia cięło opony od wewnątrz. Aktualnie nie wiem ustawili zbieżność teraz na takim osadzeniu tulei jakie jest, ale podejrzewam, że jest źle. Dlatego interesuje mnie w których otworach powinna być osadzona śruba tulei, czy w tych bliżej koła czy w tych dalej.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Nikostratus 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Piotr
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-11, 21:10   

Oba banany powinny być osadzone w zewnętrznych otworach.
Ja u siebie mam osadzone wahacze proste i banany na zewnętrznych otworach.
  
 
 
MixTape 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Patryk
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 82
Skąd: Krakow
Wysłany: 2019-06-11, 21:28   

Okej, czyli banany na zewnętrzne, czyli bliżej koła, to by wyjaśniło dlaczego koło się pochyla ku dołowi skoro banan jest za głęboko i go ciągnie.
Dziękuję za informację, zastanawiają mnie jednak teraz te proste ponieważ, ślady śrub i nakrętek są na tych otworach co są głębiej, czyli dalej od koła. Nadmienię, że nie mogłem wsadzić jednego prostego bez odciągania delikatnie piasty od samochodu ponieważ sworzeń inaczej haczył o przegub zewnętrzny. Podobno ktoś w Elsie znalazł gdzieś infrosmcje jak to ma być poskładane, ale wypowiedział się właśnie tylko o bananach, a nie o prostych.

Poczekam jeszcze, może ktoś inny też się wypowie. Jednak z mojego logicznego myślenia wahacz prosty nie powinien powodować chyba pochylenia koła, no ale może się mylę 🤨🤨
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 384 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6537
Skąd: Września
Wysłany: 2019-06-11, 22:07   

na 100% w zewnętrznych , na wewnetrznych jest w B5
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
MixTape 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Patryk
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 82
Skąd: Krakow
Wysłany: 2019-06-11, 22:12   

Hmm, to w takim razie na zbieżności będą musieli zrobić pochylenie koła. Zobaczymy, zastanawiają mnie jednak te ślady po śrubach, że są na otworach wewnętrznych, podobno wahacze były kiedyś robione, ale nie przeze mnie :-/ więc nie wiem czy faktycznie były wymienione czy koleś ściemniał. Jutro wam zrobię zdjęcie jak to wygląda teraz u mnie :)
 
 
Nikostratus 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Piotr
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-11, 22:16   

Pochylenia koła nie zmienisz z przodu. Jedynie możesz wyrównać przez naciągnięcie sanek na tulejach ale z jednej strony zabierzesz z drugiej dodasz.
 
 
MixTape 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Patryk
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 82
Skąd: Krakow
Wysłany: 2019-06-11, 22:20   

Fajne by było jakby ktoś się wypowiedział od czego są te wewnętrzne otwory w takim razie i co daje zamontowanie tulei wahacza w dwóch różnych wariantach
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 384 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6537
Skąd: Września
Wysłany: 2019-06-11, 22:42   

w c5 montujesz na zewnętrzne i tyle - tak jak pisałem w B5 mogą być te same sanki a szerokość auta inna stąd różne otwory
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
MixTape 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Patryk
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 82
Skąd: Krakow
Wysłany: 2019-06-11, 22:48   

Okej, a czy krzywa zbieżności, czyli ta śruba w sworzniu drążka wpływa jakoś na pochylenie koła, czy po wymianie nie ma nic do tego i ma być prosto

[ Dodano: 2019-06-12, 06:53 ]
Jeśli A6 4B2 to C5 w elsie a sądząc po roku produkcji to tak, to według tych zdjęć
PROSTY:



BANAN:

Nie mam wątpliwości, że wahacze jeśli są na zewnętrznym otworzę, to są prawidłowo.

Poprawcie mnie jeśli się mylę z modelem auta, ale mam nadzieję, że nie :)
 
 
jankes1878 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 139
Skąd: Tczew
Wysłany: 2019-06-12, 09:47   

Nigdy nie zastanawiałem się nad tym zagadnieniem a zmieniałem zawias dwa razy i nawet nie zwróciłem uwagi, że są jakieś podwójne otwory. Po prostu pakowałem tam skąd wyszły i na początku Twojego postu myślałem, że jesteś jakiś czub i po co pakujesz w inne otwory niż było? Ale z dalszej lektury wnioskuję, że ktoś przed Tobą spieprzył sprawę. Jak może być jeden wahacz na jednym otworze a drugi na innym??? Auto ma jeździć prosto, czy po torze żużlowym? Na przyszłość oszczędzę Ci czasu i napiszę, że jak bendzji coś pisze, to powiedz "amen" i tak rób, nie szukaj dalej. Siedzę tu od paru lat i nie spotkałem się, aby napisał on coś, czego nie jest pewien i co nie jest prawdą. Zobacz w profil, ile razy pomógł.
P.S. Pamiętaj, że zawias dokręcasz w aucie na kołach. W powietrzu śruby swobodne.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
MixTape 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Patryk
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 82
Skąd: Krakow
Wysłany: 2019-06-12, 09:56   

Wiem, odkrecone na kołach :) do tej złej dziury to ja akurat banan wsadziłem 🤨🤨 dzisiaj poprawie. Ale przejechałem się tym dzisiaj 3km i po zbieżności ściąga w prawo, podejrzewam, że ten banan tak na niego wpływa. Dziękuję wszystkim za porady :) Jeżeli kąty dalej będą źle to coś czuję, że nie będzie wesoło 😶
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: