W końcu zmotywowałem się i po zdjęciu koła okazało się, że "korona" w piaście jest skorodowana i prawdopodobnie powodowała złe osadzenie czujnika i pojawiały się błędy. Włożony nowy czujnik nie siedział dobrze w tym gnieździe i również wypluwał błąd (już nie sprawdzałem VAG bo myślałem - to samo)00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46)
35-00 - -
Po tygodniu umówione spotkanie z mechanikiem, zabieram się za diagnozę VAgiem i błąd teraz zmienił koło. To znaczy że jest rear right (G44).
Czy to możliwe, że one lecą parami albo zwarcia czy brak styku na *gnieździe* w piaście powoduje takie złe odczyty? Dodam, że jeszcze sprawdziłem prędkości obrotowe w blokach pomiarowych i faktycznie prawy tył ma czkawki (wszystkie koła stabilnie 15 kmh, to prawe 15 kmh, 8 kmh, 15 kmh).
Pomocy! :D