A6 c6 4.2 BAT błąd ESP i wyłączył się w trakcie jazdy
A6 c6 4.2 BAT błąd ESP i wyłączył się w trakcie jazdy
Hej.
Taka sytuacja: normalna spokojna jazda i nagle gaśnie silnik i wyrzuca błąd ESP. Auto nie odpala.
Ps. Wymieniony rozrząd, skrzynia biegów, świece, cewki. Założony gaz 1200 km temu i czasami zaświecał się cbeck engine. Będę wdzięczny za jakiekolwiek pomysły.
Taka sytuacja: normalna spokojna jazda i nagle gaśnie silnik i wyrzuca błąd ESP. Auto nie odpala.
Ps. Wymieniony rozrząd, skrzynia biegów, świece, cewki. Założony gaz 1200 km temu i czasami zaświecał się cbeck engine. Będę wdzięczny za jakiekolwiek pomysły.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 284
- Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
i jak wygląda sprawa? coś wiadomo? Wczoraj miałem taką sytuację, że przy ostrym depnięciu przejechałem kawałek spokojnie i za chwile zaczął nierówno chodzić i słabo reagował na pedał gazu. Po chwili dalszej jazdy zaczął migać CHECK przez ok 10s. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik, uruchomiłem ponownie i problem zniknął. Miałem tak jak nie dokręciłem opaski za przepływką, ale teraz wszystko w tych okolicach wygląda w porządku. Zauważyłem, że często po ostrzejszej jeździe później zapala się kontrolka i komunikat o ESP. Może gdzieś na podciśnieniach jest jakaś mała nieszczelność i przy deptaniu mapy się rozjeżdżają? 

Zdiagnozowano padnięty czujnik obrotów silnika.
Wymiana 200 zł - czujnik na podmianę miałem ze starej skrzyni biegów (nie został wymieniony razem ze skrzynią bo coś tam...).
Błąd z ESP wywaliło po zgaśnięciu silnika bo to podobno zawsze tak się dzieje.
Oprócz tego wyszło kilka błędów wynikających ze świeżo zamontowanej instalacji LPG.
Swoją drogą nie wiem jak oni to zrobili, ale na gaz przełącza mi na dystansie 1-1,5 km przy temperaturach zewnętrznych 10-15 stopni. W poprzednim samochodzie z mniejszym silnikiem przełączanie na gaz trwało dwa razy dłużej.
Przy okazji ogłoszenie parafialne - sprzedam używane cewki zapłonowe do 4.2 w cenie 49 zł/szt. Wszystkie sprawne bo wymieniałem profilaktycznie przed założeniem LPG.
Pasują do następujących samochodów:
AUDI A4 (8E2, B6) (4163 ccm, 344 KM)
AUDI A4 (8EC, B7) (4163 ccm, 344 KM)
AUDI A4 Avant (8E5, B6) (4163 ccm, 344 KM)
AUDI A4 Avant (8ED, B7) (4163 ccm, 344 KM)
AUDI A4 kabriolet (8H7, B6, 8HE, B7) (4163 ccm, 344 KM)
AUDI A6 (4F2, C6) (4163 ccm, 335 KM)
AUDI A6 Avant (4F5, C6) (4163 ccm, 335 KM)
AUDI A8 (4E_) (3697 - 4172 ccm, 280 - 335 KM)
Wymiana 200 zł - czujnik na podmianę miałem ze starej skrzyni biegów (nie został wymieniony razem ze skrzynią bo coś tam...).
Błąd z ESP wywaliło po zgaśnięciu silnika bo to podobno zawsze tak się dzieje.
Oprócz tego wyszło kilka błędów wynikających ze świeżo zamontowanej instalacji LPG.
Swoją drogą nie wiem jak oni to zrobili, ale na gaz przełącza mi na dystansie 1-1,5 km przy temperaturach zewnętrznych 10-15 stopni. W poprzednim samochodzie z mniejszym silnikiem przełączanie na gaz trwało dwa razy dłużej.
Przy okazji ogłoszenie parafialne - sprzedam używane cewki zapłonowe do 4.2 w cenie 49 zł/szt. Wszystkie sprawne bo wymieniałem profilaktycznie przed założeniem LPG.
Pasują do następujących samochodów:
AUDI A4 (8E2, B6) (4163 ccm, 344 KM)
AUDI A4 (8EC, B7) (4163 ccm, 344 KM)
AUDI A4 Avant (8E5, B6) (4163 ccm, 344 KM)
AUDI A4 Avant (8ED, B7) (4163 ccm, 344 KM)
AUDI A4 kabriolet (8H7, B6, 8HE, B7) (4163 ccm, 344 KM)
AUDI A6 (4F2, C6) (4163 ccm, 335 KM)
AUDI A6 Avant (4F5, C6) (4163 ccm, 335 KM)
AUDI A8 (4E_) (3697 - 4172 ccm, 280 - 335 KM)
STAG Q-MAX/8 PLUS + 2x AC-R01 250 + HANA BLUE + butla Bormech 680x250 - 75L (60L gazu).
Instalacje bardzo ładnie zamontowali mi w Tarnowskich Górach w cenie 4500 zł brutto.
Przełączanie na prawdę szybciutko i bez szarpania - dzisiaj jak wracałem z pracy i było 16 stopni na dworze to po 1 km mi przełączyło na LPG.
Jedyne co to co jakiś czas zapala mi się check engine bo zbyt uboga albo zbyt bogata mieszanka. Mam nadzieję, że na pierwszym przeglądzie sprawa zostanie załatwiona.
W planie montaż wariatora wyprzedzenia kąta zapłonu STAG TAP-03 + uszczelki termiczne pod kolektor ssący + lekkie felgi OZ Ultraleggera + Chiptuning na 100 oktan i wtedy pochwalę się autkiem w odpowiednim dziale
Instalacje bardzo ładnie zamontowali mi w Tarnowskich Górach w cenie 4500 zł brutto.
Przełączanie na prawdę szybciutko i bez szarpania - dzisiaj jak wracałem z pracy i było 16 stopni na dworze to po 1 km mi przełączyło na LPG.
Jedyne co to co jakiś czas zapala mi się check engine bo zbyt uboga albo zbyt bogata mieszanka. Mam nadzieję, że na pierwszym przeglądzie sprawa zostanie załatwiona.
W planie montaż wariatora wyprzedzenia kąta zapłonu STAG TAP-03 + uszczelki termiczne pod kolektor ssący + lekkie felgi OZ Ultraleggera + Chiptuning na 100 oktan i wtedy pochwalę się autkiem w odpowiednim dziale

Świeżo po odebraniu wydawał mi się słabszy i mniej elastyczny, ale teraz jak w trakcie jazdy przełączam to nie czuję różnicy. Qmax PLUS to jest bardzo zaawansowany sterownik.
Uszczelki termiczne izolują kolektor dolotowy od ciepła silnika przez co latem nie ma spadku mocy od upału pod maską. Najlepiej połączyć to z termoizolacją całego dolotu.
Wariator wyprzedzenia zapłonu poprawia efektywność spalania mieszanki czyli zwiększa moment obrotowy i obniża spalanie LPG.
Lekkie felgi zwiększają odczuwalny moment obrotowy. Jeżeli cztery koła są lżejsze o 10 kg to tak jakby odchudzić auto o 80 kg.
Połączenie tych kilku elementów powinno dać odczuwalną różnicę osiągów jak na silnik wolnossący. Chodzi mi jeszcze po głowie wydech sportowy razem z katalizatorami, ale to już spory wydatek i nie wiem czy warto.
Uszczelki termiczne izolują kolektor dolotowy od ciepła silnika przez co latem nie ma spadku mocy od upału pod maską. Najlepiej połączyć to z termoizolacją całego dolotu.
Wariator wyprzedzenia zapłonu poprawia efektywność spalania mieszanki czyli zwiększa moment obrotowy i obniża spalanie LPG.
Lekkie felgi zwiększają odczuwalny moment obrotowy. Jeżeli cztery koła są lżejsze o 10 kg to tak jakby odchudzić auto o 80 kg.
Połączenie tych kilku elementów powinno dać odczuwalną różnicę osiągów jak na silnik wolnossący. Chodzi mi jeszcze po głowie wydech sportowy razem z katalizatorami, ale to już spory wydatek i nie wiem czy warto.