Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL+Q] Problem jakich mało... Skrzynia, most czy może p

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
sks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 07 mar 2010, 22:47
Lokalizacja: Tarnów/Dąbrowa Tarnowska

[ MANUAL+Q] Problem jakich mało... Skrzynia, most czy może p

Post autor: sks » 14 sty 2014, 21:54

Witam Panowie!


ÂŚledzę wszystkie tematy ale nie mogę znaleÂźć podobnego problemu co mój w skrzyni manual.

Do rzeczy:

Przy zmianie biegów ''bije'' w most? w krzyżak? Jest to odczuwalne na każdym biegu. Zanika ten problem podczas szybkiej zmiany biegów (nie zawsze), albo przy spokojnej zmianie biegów.


Będzie ktoś uprzejmy pomóc i naprowadzić mnie ''za co się zabrać?

Z góry dzięki. <lol>

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 15 sty 2014, 04:18

sks, ja bym sprawdzil jeszcze luz na podporze walu bo widze ze masz Q <okok>
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6. ;)

Awatar użytkownika
sks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 07 mar 2010, 22:47
Lokalizacja: Tarnów/Dąbrowa Tarnowska

Post autor: sks » 15 sty 2014, 08:05

Ok, zwrócę na to uwagę:)

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 16 sty 2014, 18:24

To może być podpora wału, wybite gumy na tylnym moście, luzy w tylnym dyferencjale, poduszki pod silnikiem , luzy w skrzyni. To nie takie proste dopóki nie wejdziesz pod samochód.

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 16 sty 2014, 22:17

sks,
powiem tylko tyle ze to pewnie nie sa żadne poduszki,podpory,dyfry,itp <lol>
miałem to samo(2,8Q) <uoee> wymieniałem różne rzeczy i nic :shock:
a to wszystko wina kola dwumasowego <lol>
zapodaj nowy i problemy znikną, oczywiście nowy zestaw sprzegla <okok>
koszt to 2200zl. dwumas +sprzeglo 800zl. <glupek>

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 17 sty 2014, 11:34

Ale chyba lepiej wejść pod samochód i się upewnić niż kupować dwumasę za 2200zl :]

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 17 sty 2014, 18:25

Sprawdź przede wszystkim przednią poduszkę dyfra i podporę. Złap ręką za wał i poruszaj lewo prawo, jeżeli słyszysz metaliczne stuki to dyfer ( koła zębate w dyfrze się już wyrobiły i powstał luz międzyzębny). Jeżeli powyższe rzeczy są w normie to może być dwumas

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 27 sty 2014, 14:53

odpalasz auto zaciągasz ręczny próbujesz ruszać do przodu i do tyłu .druga osoba kładzie się z boku pojazdu i obserwuje tylni dyfer .ma stać w miejscu ewentualnie podnośić lub opadać max 5 mm w górę i 5 mmw dół .każdy większy wychył dyskwalifikuje poduszki .najbardziej obciązona jest przednia poducha dyfra ori 130 zł z aso . nasze miały wadę- obecne są już innej konstrukcji.
metaliczny stuk na wale czy półosi będzie zawsze nawet w nowym aucie wżne aby na kole po obwodzie nie był większy niż 2-3 cm licząc przy krawędzi felgi co przekłada się na luz na wale ok 2-3 mm . tak jest u mnie i nic nie stuka i nie szarpie

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 27 sty 2014, 15:38

To jeżeli stoję pod samochodem i trzymam za wał przy dyfrze ruszając nim energicznie słychać metaliczny dźwięk to wszystko ok? i z ciekawości spytam jaką wadę miały nasze samochody?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 27 sty 2014, 20:05

metaliczny stuk to luż między atakiem a kołem talerzowym ok 2-3 mm po obwodzie wału i tak ma być

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 27 sty 2014, 21:16

enduro7, ja mam trochę więcej tego luzu. Powiedz mi czy bawiłeś się w kasację tego luzu w dyfrze? Mam chęć się zabrać za to ale by było mi łatwiej z podpowiedziami.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 27 sty 2014, 22:53

nie sądzę aby to coś pomogło . ma forum był gdzięś post o kasowaniu luzu .kasuje się za pomocą podkładek dystansowych .przesuwa się atak oraz koło talerzowe . generalnie jest to proste ale trzeba znać zasady .a te są jadnakowe i w żuku i innych ciężarówkach .. jakaś serwisówka żuka lub fiata 125 czy jelcza rozjaśni ci sprawę .sam osobiście robiłem to kiedyś na warsztatach szkolnych ale nie pamiętam tych zasad .
większośc problemów użytkowników quattro wynika z nieumiejętmego dynamicznego ruszania .najpierw wstępne napięcie napędów a dopiero ogień i strzał ze sprzęgła

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 29 sty 2014, 18:14

Czemu uważasz że kasacja nic nie pomoże? było że ktoś gdzieś kasował ale zero konkretów.

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 30 sty 2014, 20:17

To jest link do tematu kasacji. Tam jest rys. który pokazuje gdzie są podkładki dystansowe

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 30 sty 2014, 21:37

Albo u mnie coś nie działa albo ja widzę tego linka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga