Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AJG 2.4 163 KM] Głośna Praca - Klekot Silnika

Silniki benzynowe
yash1n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 11 gru 2012, 21:47
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: yash1n » 19 sty 2013, 14:16

Witam mam tez problem z klekotem silnika mianowicie jest on na wolnych obrotach a tak to nie rozrząd robiony 20 tyś temu mam papiery na niego poprzedni właściciel to robił tak silnik chodzi dobrze ale czasami zaczyna klekotac na chwile wlasnie nakręciłem prace silnika możecie to obejrzeć i powiedziec cos na ten temat , osobiscie nie wyglada mi to na cos poważnego dzieje sie to z przodu silnika w okolicach wiatraka od 0:30 - 0:40 posluchajcie pozniej to 1:10 sie wtryski z gazu właczaja wiec to mnie nie martwi najwazniejsze jest własnie to 0:30 - 0:40 prosze o to filmik : <uoee>

pawel_puma2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: pawel_puma2 » 20 sty 2013, 22:49

Przez moment można sądzić że wiatrak o coś uderza no ale raczej to sprawdzileś. Nie wywala Ci błąd napinacza?

yash1n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 11 gru 2012, 21:47
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: yash1n » 21 sty 2013, 01:12

dzisiaj po wstępnych oględzinach doszedłem do wniosku ze to robi Rolka , ile taka rolka może kosztować ? słyszałem ze od 35zł do 100zł

pawel_puma2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: pawel_puma2 » 22 sty 2013, 02:35

czyli to samo co u mnie było tylko że się u mnie urwała, więc taki halas będzie można zaliczać do rolki urwanej lub jej uszkodzenia. Mamy nadzieje że w przyszłości ten temat rozświetli problem przyszłym forumowiczom. jeżeli chodzi o koszt to tak jak napisales ale radze nie patrzeć na tą za 35 zł :P i skupic się również na konkretnej śrubie która ma utrzymywać rolke na swoim miejscu, gdyż jest poddawana dużym obciążeniom.

mydoom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 30 kwie 2012, 18:58
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: mydoom » 22 sty 2013, 06:11

Panowie która rolka prowadząca czy napinająca dziś moja będzie szła w końcu na Lawetę i do roboty chciałbym żeby to była rolka bez przestawionego rozrządu

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 22 sty 2013, 09:14

pawel_puma2 pisze:czyli to samo co u mnie było tylko że się u mnie urwała, więc taki halas będzie można zaliczać do rolki urwanej lub jej uszkodzenia. Mamy nadzieje że w przyszłości ten temat rozświetli problem przyszłym forumowiczom. jeżeli chodzi o koszt to tak jak napisales ale radze nie patrzeć na tą za 35 zł :P i skupic się również na konkretnej śrubie która ma utrzymywać rolke na swoim miejscu, gdyż jest poddawana dużym obciążeniom.
Rolka owszem, śruba jest o konkretnej twradości, niestety panowie "mechanicy" często dociągają bez dyno, i jest po śrubie :( Oby problemem była przeciągnięta śruba, a nie gwint w bloku :(

yash1n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 11 gru 2012, 21:47
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: yash1n » 22 sty 2013, 10:19

A jak z wymiana tej rolki ? da sie to zrobić w domowych warunkach ?:D czy to wyższa technologia;p oprócz rolki mam kupić śrubę też? ;)

mydoom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 30 kwie 2012, 18:58
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: mydoom » 22 sty 2013, 14:19

wszystko się da w domowych warunkach :) musisz cały przód ściągać i mieć blokadę na wałki pytanie kiedy miałeś robiony rozrząd??

Zagór masz rację nawet koła powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym ale ciężko jest dowiedzieć się jaką siłą powinny być dokręcane śruby

yash1n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 11 gru 2012, 21:47
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: yash1n » 22 sty 2013, 14:29

rozrzad był robiony kolo 25 tyś temu przez poprzedniego własciciela , ja musze wymienic Rolke napinajaca :) to znaczy ze musze cały pas przedni zdjąc ? ;> nie da sie to jakos inaczej ? z czego polecacie kupic napinacz? czyt. rolke napinająca , da sie moze jakos tylko chłodnice zdjąć ? <lol>

bombel1862
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 sty 2012, 06:29
Lokalizacja: Kutno/Łódź

Post autor: bombel1862 » 22 sty 2013, 15:09

moment dokręcenia rolki wynosi 47 Nm kup sobie rolke INA to oryginał śruba i podkładka w komplecie każda śruba przy wymianie rozrządu ma określoną siłe dokręcenia jak przeciągniesz to sie rwie a druga sprawa jak za mocno naciągniesz pasek powinno być 15 Nm to takie rzeczy sie dzieją pada szybko pompa wody albo rolka.koła wałków rozrządu na blokadzie dokręć na 55Nm,koło pasowe wału 25Nm,pompa wody 12Nm
Ostatnio zmieniony 22 sty 2013, 16:41 przez bombel1862, łącznie zmieniany 2 razy.

mydoom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 30 kwie 2012, 18:58
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: mydoom » 22 sty 2013, 15:59

dzięki za dopisanie siły dokręcenia i napięcia właśnie mój klekot stoi rozklekotany i zamówionym rozrządem co do wymiany niestety takiego Patentu bynajmniej ja nie znam musisz cały przód ściągać to jest właśnie wada tych samochodów dla tego ja wymieniam wszystko co jest możliwe łącznie z termostatem i paskiem klinowym napinaczem po to by nie robić jak szlak trafi 2 razy :]

yash1n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 11 gru 2012, 21:47
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: yash1n » 22 sty 2013, 16:07

własnie poprzedni wlasciciel tez wszystko wymienił bo mam rachunek ale nie wiem co moglo byc powodem ze ta rolka napinajaca tak "szybko" padła może jakaś wadliwa była , hmnn moze zna sie ktos kto ma jakis patent zeby nie rozbierac całego przodu :) jak coś to piszcie pw albo tutaj :) mydoom powodzenia zyczę :D

[ Dodano: 2013-01-24, 16:53 ]
tak jak mówiłem byla to wina rolki jeśli chodzi o ten mój klekot , dzisiaj wymienił mi mechanik rolkę i jest wszystko w porzadku nie zdejmował całego pasa przedniego wystarczyło odkręcic lewy wentylator i dał rade :)

mydoom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 30 kwie 2012, 18:58
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: mydoom » 25 sty 2013, 14:49

pawel_puma2 pisze:Trzymam kciuki żeby u Ciebie nic poważnego się nie stało i czekamy na relacje co u Ciebie bo objawy takie same u nas. U mnie podsumowując pękła śruba co trzyma rolke i uderzała o koło zamachowe czy jakoś tak :P . Troszke mnie zdziwiło że siedzi tam śruba grubości 8 mm :| przecież to utrzymuje cały czas tą rolke powinna tam być chociaż 12 mm. Koszt 0 Zł ze względu na reklamacje. W moim przypadku dobrze się zakończyło gdyż jak przedmówca napisał nie spotkały sie zawory z tłokami.

pawel_puma2 wszystko już wiadome auto naprawione przyczyną klekotu u mnie była uwaga rozjeb.... pompa wody po wymianie wszystkiego chodzi pięknie na szczęście nie ruszyło rozrządu okazał się że na wszystkich częściach są znaczki AUDI?? co ciekawe wiedziałem o wycieku płynu chłodniczego myślałem że z jakiegoś przewodu w końcu lata swoje ma i też prawo popuścić gdzieś delikatnie płynu okazałą się że wyciek był z pompy <wnerw>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja