Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 TDI] Kopci na czarno

Silniki wysokoprężne
czuperek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 17 sie 2009, 21:14
Lokalizacja: PL

[A6 C5 2.5 TDI] Kopci na czarno

Post autor: czuperek » 24 mar 2010, 21:23

Witam,
jak ze jestem tu nowy chciał bym się jeszcze raz przywitać - Witam wszystkich serdecznie.

Pisze tego posta ponieważ mam problem ze swoja A6 która posiadam od wakacji. Moja ,,niunia`` lubi puścić sobie czarny dymek jak mocniej ją przycisnę. Dowiedziałem się od znajomego mechanika że można zatkać EGR-a i powinno być w porządku. Wczoraj tak uczyniłem problem znikną, dosłownie zero dymu. Dzisiaj problem powrócił. Czemu tak się stało? Co może być tym spowodowane? Czy to możliwe że blacha aluminiowa która zatkałem zawór porostu się przepaliła ?

Z góry dziękuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 29 mar 2010, 17:40 przez czuperek, łącznie zmieniany 1 raz.

OLIX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 28 sie 2009, 22:04
Lokalizacja: Krk

Post autor: OLIX » 24 mar 2010, 23:11

Jak masz blache z puszki po TYskim to przepaliło.........

czuperek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 17 sie 2009, 21:14
Lokalizacja: PL

Post autor: czuperek » 25 mar 2010, 21:33

Mam gruba blache aluminiowa taką samą jak użył kolega w swojej audi...

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 26 mar 2010, 14:51

Kopcenie na czarno przy ostrym bucie to objaw ogólnie ujmując niedomagającego silnika diesla może to być dziura w dolocie, wtryski itd przyczyn może być tyle ile elementów jest w silniku jednym zdaniem ujmując twoja niunia puszcza ci znaki dymne że ma ochotę na pełny zestaw logów ( szczegóły po wpisaniu w szukajce frazy logi logowanie itp.) a zaślepianie egr z powodu kopcenia to tak jak wymiana pedału hamulca z powodu słabego działania układu hamulcowego bez wnikania w powód niesprawności. A nawet może trochę słabe porównanie to jak kopanie leżącego.

Pozdro

audifun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 11 lip 2008, 22:32
Lokalizacja: wroc

Post autor: audifun » 29 mar 2010, 15:26

proponuje Ci podpiąć autko pod vag , ja miałem ten sam problem u mnie okazał się przepływomierz


ps, jeżeli długo już Ci tak dymi to zerknij na katalizator pewnie już zawalony.
audifun

czuperek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 17 sie 2009, 21:14
Lokalizacja: PL

Post autor: czuperek » 29 mar 2010, 17:41

Już jest wszystko w porządku :-) Przyczyna była przepływa :lol:

Awatar użytkownika
przemkolodz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 25 mar 2009, 20:42
Lokalizacja: łódź

Post autor: przemkolodz » 05 sie 2012, 22:22

Witam

Mam podobny problem. Kilka dni temu podczas jazdy, rozerwało mi wąż od intercoolera na odcinku metalowa rura a intercooler,po prawej stronie. Z rur wydechów poszedł czarny dym.

Po wymianie węża, czarne dymienie pozostało, jakoś teraz słabo idzie.

co mogło być przyczyną rozerwania węża?
czemu dymienie nadal występuje, przed zajściem wszystko było ok


Moje autko to audi a6 c5 2,5tdi 150km
Było
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Avant
Audi A6 C4 2,5 tdi 140KM Quattro
Audi A6 C5 2,5 tdi 180KM Quattro
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro
Audi A6 C5 2,8 196KM Quattro
jest
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Sedan
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 05 sie 2012, 23:31

przemkolodz, Kolego...jakies bledy Ci vag wskazuje ?

Rura raczej nie powinna peknac...wiadomo, ze starosci ma prawo...chyba, ze z cisieniem jest cos nie tak...

Awatar użytkownika
przemkolodz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 25 mar 2009, 20:42
Lokalizacja: łódź

Post autor: przemkolodz » 06 sie 2012, 11:29

Nieraz pokazuje mi

575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym
nie osiągnięta wartość kontrolna - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY

Sprawdzałem bąbkę sterującą turbiną i bez problemów rusza się w górę i w dół.
Silnik wkręca się na obroty. Gdy osiąga powyżej 2000 obr i załącza się turbo (moim zdaniem też nie do końca) z wydechu zaczyna lecieć czarna chmura taka że samochodów nie widac. Puszczę gaz i kopcenie znika.
Miałem we wtorek wyjechać nad morze i chyba będą nici z wyjazdu :[

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 06 sie 2012, 14:01

przemkolodz zapodaj logi...bedzie cos wiecej wiadomo...
moze turbo slabo smiga i przez to Ci samochod kopci.

Awatar użytkownika
przemkolodz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 25 mar 2009, 20:42
Lokalizacja: łódź

Post autor: przemkolodz » 06 sie 2012, 17:16

powiem szczerze że nie mam pojęcia jak zrobić te logi. Ja mam polski vag4,9
Było
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Avant
Audi A6 C4 2,5 tdi 140KM Quattro
Audi A6 C5 2,5 tdi 180KM Quattro
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro
Audi A6 C5 2,8 196KM Quattro
jest
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Sedan
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 06 sie 2012, 18:30

znajdz vaga 311.2.
jak juz znajdziesz to przeczytaj ten post :
allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm

Awatar użytkownika
przemkolodz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 25 mar 2009, 20:42
Lokalizacja: łódź

Post autor: przemkolodz » 07 sie 2012, 08:35

jest mały problem bo mój laptop chodzi na win7, a 311,2 nie chce odpalać na nim <zalamka>
Było
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Avant
Audi A6 C4 2,5 tdi 140KM Quattro
Audi A6 C5 2,5 tdi 180KM Quattro
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro
Audi A6 C5 2,8 196KM Quattro
jest
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Sedan
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 07 sie 2012, 09:44

ktos niedawno pisal jak odpalic vaga 311.2 na windowsie 7. moze byc tez vag 409

Pioman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 lip 2012, 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pioman » 07 sie 2012, 15:21

We własciwosciach pliku startowego z koncowką exe ustaw zgodność z windows 98 albo xp i uruchom jako administrator. U mnie tak poszło
Tuningi:
Tiptronic kodowanie 33 :D (zrób to sam, efekt bezcenny)
H&R -40 plus Sachs Sports & MTS - Taczka BEZCENNA :)
Plus DVD, ALU 17" z chrom :) i bla bla :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja