Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5] 1.8T MBC-Manual Boost Control

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
acije
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 09 kwie 2009, 23:32
Lokalizacja: Wrocław

[a6 c5] 1.8T MBC-Manual Boost Control

Post autor: acije » 19 maja 2009, 22:31

Witam wszystkich mam pytanie czy ktoś już używał coś takiego jak zawór MBC w silniku 1.8T i jakie są tego zalety a jakie wady?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2009, 17:05 przez acije, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2008, 18:55
Lokalizacja: Galway Irl
Kontakt:

Post autor: SIDNEY85 » 22 maja 2009, 04:05

Moj kumpel ma podobny zawor w Audi TT 1.8T 180 KM i powiem ze fajny bajer ale do TT jakos tego w A6 nie widze.
Ale kazdy ma inny gust.
usunieto pkt 29 regulaminu
AUDI 80 Competition quattro

Mandaryn112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 mar 2008, 23:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mandaryn112 » 22 maja 2009, 11:33

ale tak swoja droga co to jest....?

co to daje....?

czy to tylko fajny bajer, ktory przy zmianie biegow robi puuuffff.... :)

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 22 maja 2009, 12:29

Mandaryn112 pisze:ale tak swoja droga co to jest....?

co to daje....?

czy to tylko fajny bajer, ktory przy zmianie biegow robi puuuffff.... :)
to jest potencjometr do zmiany cisnienia doładowania w silniku. Załóżmy że masz program zrobiony na 0,9 BAR-a (seria 0,6) ale nie chcesz go używać na co dzień bo boisz się o silnik. więc na co dzień skręcasz doładowanie do 0,6 (np.) a jak trafi się ściganko to rozkręcasz ;)

Mandaryn112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 mar 2008, 23:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mandaryn112 » 22 maja 2009, 13:09

Eeeeeeeee to wypas.....

ale to mozna jakos przez jakis komp sterowac czy jak?
musze wyjsc z auta i ta radosna srubeczka krecic.... ? :P

a swoja droga skoro ma zrobiony program na 0,9 a przestawia na 0,6 to przecie silnik dziala jak padaka bo inaczej ma w programie a inne dostaje doladowanie....


to to jakas lipa chyba jest :P

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 22 maja 2009, 13:21

czy lipa czy nie - zależy od kupującego ten gadżet ;-)

niestety, musisz wyjść z auta i pokręcić sobie śrubka - no chyba że przedłużysz węże i wpakujesz sobie toto do kabiny ;-)

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 14 sty 2014, 10:07

Wiem że odkopię temat z przed pięciu lat, ale właśnie się zastanawiam nad zakupem MBC... i mam kilka pytań związanych z problemami po jego montażu.

Opcja I - można zamontować MBC po między Turbo a WG
Efekty: i tu nic nie wiem co i jak dalej... czy coś zmienia czy jak (zielone pojęcie)

Opcja II - montujemy MBC zamiast N75 a N75 wywalamy
Efekty: Auto wpada w tryb awaryjny
Pytanie: Czy można błąd trybu awaryjnego pominąć za pomocą VAG'a lub w jakiś inny sposób

Opcja III
- montujemy MBC zamiast N75 a N75 zostawiamy podpiętego tylko wtyczką
Efekty: Mamy podłączone MBC bez błędu trybu awaryjnego, jednak mamy N75, które praktycznie nic nie daje i prawie jest zbędne

W tym wszystkim co czytałem to jedni polecają, ale większość odradza MBC i radzi dawać program. Wiem też że samo MBC nic nie da bo to tylko zwiększy ilość powietrza no ale ja mam wydajniejsze wtryski co za tym idzie większa dawka paliwa, więcej powietrza no i jakiś efekt jest. Przy montowaniu MBC są wymagane dodatkowe zegary takie jak BOOST no i EGT aby widzieć jakie mamy doładowanie i czy czasem nie spalimy tłoków.

Pytanie: Wiem że można VAG'iem ustawić kont wtrysku, czy mieszankę także? czy zmieniając same wtrysku już została zwiększona dawka?

Jest też Opcja IV: dać N75J zamiast N75 czy MBC zwiększy to ciśnienie o 0.2bara teoretycznie turbo jest na 0.5 co dało by 0.7 jednak to nie 1.0 czy 1.2 mało tego gdzieś też od kogoś słyszałem że turbo jest ustawiane elektronicznie przez komputer... no i pytanie czy byłą by opcja N75J 0.7 + ustawienie komputerem na 1.0 tylko jak? w sensie samemu nie jadąc do żadnego tunera po program <uoee>

Jak widać niezła rozkmina, może ktoś udzieli odpowiedzi na niektóre z tych pytań i moich wątpliwości.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 14 sty 2014, 11:14

A to zabłysnę.
Opcja I
Zdaje egzamin, gdy turbo jest "pasiv" czyli sterowanie klapką WG odbywa się bez udziału elektroniki silnika (chodzi o N75, który dobrze zestrojony przez tunera mapą ECU daje sporo frajdy)
Opcja II
Można się pobawić mierząc rezystancję N75 i wstawiajac odpowiedni rezystor - ale po co aż tak rezac... toz to wieś XD
Opcja III
Czyt Opcja II
Opcja IV Moim zdaniem najsensowniejsza z punktu widzenia "braku chipowania"
Jendak spójrzmy bo seryjnie Turbo KKK03-21 czy KKK03 - 05 (w pierwszych AEB - miałem te drugą) ustawione jest na cisnienie 0,6 - 0,7 Bara w zaleznosci od wielu czynników w praktyce daje to koło 0,6 - dodaj 0,2 juz masz 0,8. A różnica w doładowaniu 0,2 jest dość odczuwalna.

Co do wiekszych wtrysków bez mapowania - zalezy jakie te wtryski wrzucone. Bywa tak, ze po montażu auto sie dławi bo zalewa paliwem.... Jeśli z głową wrzucone to efekt w zasadzie zerowy bo ECU "zaadaptuje się" do parametrów.

Co do MBC miałem taki badziew w poprzednim aucie i nigdy wiecej. Za każdym razem trzeba wyjsć , zgasic auto i kręcić i sprawdzać czy nie przesadziliśmy. Z kolei montaż wewnątrz auta to głupi pomysł bo długosć wezyka wtedy = kilometrom i ciśnienie wtedy też jest inne ;)

Wolałbym mape wgrać i mieć spokój. Obecnie dobrze wgrywaja już za około 1500zł (mam takiego magika co ma gotowe programy i wgrywa za 300zł, ale bałbym sie - chociaż wszystkie ejgo auta działają, które wyszły spod jego reki - po dziś dzien)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 14 sty 2014, 11:20

Nie chcę tu krytykować programu, dlatego tylko chcę zauważyć że koszt MBC to 100zł zaś N75J to 250zł

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 14 sty 2014, 11:24

nie chodzi o krytyke ;) ale bezpieczniej i w zasadzie prawie seryjnie byłoby N75J załozyć. Takie moje zdanie. Ale zalezy jak kto woli - czy nie rzucac sie w oczy (ja XD) czy pokrzyczec popatrzcie mam rezystor we wtyczce N75 - i jak lata :P

:p <rotfl>
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 14 sty 2014, 14:41

2 turbiny tym g**** (MBC) załatwiłem. Wiadomo, jest boost, jest zabawa, można osiągnąć jak na seryjną turbinę ekstremalne doładowania, ale kosztem turbiny (K03 dmuchała w peaku 1,3-1,5b, K03 hybryda nawet 2.0b). Bardzo łatwo ją "przekręcić" - za duże obroty na wirniku i utrata w efekcie geometrii. Obie turbiny wytrzymały z 12 miesięcy.
Ogólnie - nie warto, pedał gazu ma pozycję 0-1, turbo wstaje szybko, aż za szybko bo ciężko bez pisku ruszyć.

W dupę dostaje turbo, sprzęgło, dwumas, gumy offcoz.
Jak policzysz jakie koszty to na Ciebie sprowadzi to lepiej oddać auto na zrobienie softu :)
disco to dla mnie wszystko :)

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 14 sty 2014, 15:04

Dlatego potrzeby jest wskaźnik boost i regulujesz tak aby nie przekraczać danej wartości... jednak zbyt duża ilość ludzi go odradza i dlatego zaaplikuję N75J i pośmigam aż będzie kasa na program.

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 14 sty 2014, 15:46

wskaźnik boost - jest od samego początku.
Bardziej potrzebny jest wskaźnik egt coby silnika nie zniszczyć - też jest od samego początku.

Przy okazji - po założeniu MBC spaliny bardzo szybko przekraczają 900'C
temperatura dochodzi nawet do ponad 1100'C przy pałowaniu i obrotach rzędu 5-6krpm.
Dlatego MBC odradzam - czy to ze wskaźnikami czy bez nich.
disco to dla mnie wszystko :)

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 15 sty 2014, 15:59

jaki jest sens zakladania mbc a potem skrecanie go na bezpieczne doladowanie? kumpel mialw saabie aero 2.0t i jakos tam to jezdzilo ale komp w saabie to ogarnial a mimo to kumpel wyciagnal to kupil wieksze wtryski i zrobil program, a jesli chodzi o 1.8t to bedzie dupa(ucz sie na bledach innych), a rozkmina typu "chcesz sie poscigac podkrecasz a jak nie to skrecasz jest glupia" juz widze jak z rana wlasciciel mialby stac nad otwarta maska i myslec czy bedzie ganial czy nie trzymajac za "magiczny kurek" :p, nie wiem czy ktos wczesniej o tym pisal ale przynajmniej u kumpla cisnienie nie narastalo rownomiernie tylko nic sie nie dzialo i nagle nastepowal strzal doladowania. Odpuscilbym, dlatego zrobilem program z glowa i ciesze sie ze nic do tej pory sie nie wysralo. Zrob program i bedziesz zadowolony a nie jakies druciarstwo;p
moje 1.8t po programie, wiadomo nie jest to demon ale wystarcza to tego aby "czasami sobie depnac"
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 15 sty 2014, 16:09

Mbc można się tam troche bawić ale to nie jest za bardzo bezpieczne, można ustawic sobie doładowanie 0,2 wieksze niz w seri i jakoś to będzie jeżdzić, jak ustawimy większe bedzie wywalało błąd przeładowania, nie mówie juz o ustawianiu na jakieś chore wartości bo do spalania dostarczonego powietrza musimy też dostarczyć odpowiednia ilośc paliwa jesli paliwa jest za mało topimy tłoki, jak któs ma wskaźnik doładowania to jeszcze może sobie popatrzec, jeśli nie ma a mbc się np. zatnie to ecu już nie uratuje silnika bo jesli n75 jest wypięty to ecu nie ma kontroli nad doładowaniem.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga