Forum Audi A6 / A7 Klub Polska - Zapraszamy




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Płyn wspomagania
Autor Wiadomość
ollyon86 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Janusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 237
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-18, 22:38   

Kurcze ja mam przed lifta 2007 r i dwa lata temu wymieniłem olej na Pentosin CHF syntetyk i zero problemów , z tymi olejami jest różnie <rotfl>
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 656 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11224
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-03-18, 22:44   

Mineralny zawsze jest bezpieczny, a z syntetykiem to loteria. Jeśli pompa i/lub maglownica są lekko zużyte, to przy syntetyku mogą dobiegać dziwne piski czy pojawić się wycieki.
 
 
m_aciek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Imię: maciek
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 2
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-04-24, 21:03   

witam
Stoje przed wymiana płynu układu wspomagania , auto wyprodukowane w 2007.09 w okresie 3 lat wstecz była robiona dolewka małej ilości oleju G004000M2 w serwisie .
I teraz zalać mineralnym czy syntetykiem?????
Przebieg 280tys i pierwsze głośniejsze odgłosy pompy przy skręcaniu
pozdrawiam
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 656 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11224
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-04-24, 21:11   

Mineralny, np FEBI 06162 (biała butelka z zieloną nakrętką) :) .
 
 
balon1990 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: roman
Wiek: 30
Dołączył: 01 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2018-05-03, 09:59   Do 3.0 tdi 2005 rok też podejdzie ?

mat1324 napisał/a:
Mineralny, np FEBI 06162 (biała butelka z zieloną nakrętką) :) .
 
 
Adi_ 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Imię: Adi
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 81
Skąd: None
Wysłany: 2018-05-08, 18:49   

Przeczytalem caly watek i dalej nie wiem co wybrac

Moje A6 polifcie kolor plynu herbaciany to co sugerujecie wymiane na jaki ASO syntetyk czy mineral Febi czy czerwony olej jakies ??

Czy zolty Febi 08972 ??
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 656 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11224
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-08, 19:01   

Najbezpieczniej zalać mineralnym FEBI 06162, ale w polifcie można spróbować użyć syntetyczny FEBI 06161. U siebie wlałem ten drugi i nic się nie dzieje.
 
 
Adi_ 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Imię: Adi
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 81
Skąd: None
Wysłany: 2018-05-08, 19:23   

Koniecznie polecasz febi czy org syntetic moze byc bo tesame pieniadze
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 656 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11224
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-08, 19:27   

Jeśli mineralny to FEBI, a jak syntetyk to obojętnie.

https://www.a6klub.pl/ply...,105.htm#787927
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Adi_ 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Imię: Adi
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 81
Skąd: None
Wysłany: 2018-05-09, 12:36   

Zrobilem maly research i moze parametry techniczne oleji wiecej powiedza i pozwola na cos sie zdecydowac.

Orginal ASO Synthetic G004000M2
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: DARK GREEN
Flash point: >150 °C (METHOD ISO2592)
Density: 0,84 g/ml at 20°C
Viscosity: @ (40°C) 19 mm2/s (METHOD ISO3104)
Viscosity: @ (100°C) NO INFO GIVEN

Liqui Moly 9524 Synthetic
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: GREEN
Flash point: 150 °C
Density: 0,825 g/ml at 20°C
Viscosity: @ (40°C) 20 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) 6.5 mm2/s

PENTOSIN CHF 202 Synthetic
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: DARK GREEN
Flash point: 154 °C
Density: 840 kg/m3 at 15°C
Viscosity: @ (40°C) 19.3 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) 6.1

Febi 06161 Synthetic
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: GREEN
Flash point: 160 °C
Density: 0.83 g/ml at 15°C
Viscosity: @ (40°C) 18 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) NO INFO GIVEN

Febi 06162 Mineral
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: GREEN
Flash point: 152 °C
Density: 0.88 g/ml at 15°C
Viscosity: @ (40°C) 16 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) NO INFO GIVEN


Pozdrawiam


Wymienilem na org. wspomaganie chodzi troszke lzej. Zadnych negatywnych objawow.
 
 
tortue792 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BPJ
Imię: Adam
Wiek: 27
Dołączył: 31 Sty 2020
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-05-16, 21:34   

Mam C6 przed liftem. Przeczytałem cały ten artykuł na temat doboru płynu do wspomagania oraz kilka innych na różnych forach VAG. Jedni polecają olej Febiego, inni zaś piszą, żeby kategorycznie nie wlewać, więc po wymianie dołożę swoją cegiełkę do tego tematu.

Kupiłem auto z zalanym jakimś czerwonym płynem, nie mam pojęcia co mogło być wlane.
Magiel trochę już wydawał dźwięki i jęki więc zacząłem od rzeczy najtańszej czyli wymiany płynu.

Po przeczytaniu wszystkich artykułów przepłukałem układ Febim 06162.
Na początku było dosyć obiecująco bo dźwięki z magla jak ręką odjął. Przejechałem 1000km i dźwięki znowu powróciły (chociaż i tak już ciszże niż przed wymianą).
Pojeździłem na tym jeszcze chwile i podjąłem decyzję o ponownej wymianie i przepłukaniu układu, tym razem na płyn oryginalny.
Tutaj sytuacja okazała się odwrotna, najpierw magiel głośno pracował, ale po przejechaniu kilkuset kilometrów działał coraz ciszej aż całkowicie ucichł. Przejechałem już na tym płynie 6000km i dalej żadnego dźwięku.

Oczywiście, nie chciałbym żeby ktoś pomyślał, że oryginalny płyn w magiczny sposób naprawia popsute maglownice, po prostu wbrew niektórych opinii uważam, że nie powinien zaszkodzić, mimo napisu na wlewie "mineral only".
  
 
 
k4mi1 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BPJ
Imię: Kamil
Dołączył: 30 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Chełm/Warszawa
Wysłany: 2020-05-20, 19:33   

Ja jak kupiłem swoją A6 to miała problem z regularnie jęczącą pompą wspomagania (zgodnie z obrotami)... Już kupiłem nową pompę regenerowaną i miałem wymieniać... ale zauważyłem że stary płyn to przepalony czarny glut i stwierdziłem że wcześniej wypłukam układ syntetycznym febi i okazało się że po płukaniu pompa zauważalnie ucichła... ale nie całkowicie, zatem przepłukałem układ jeszcze raz do momentu aż czystość płynu będzie satysfakcjonująca (na powrocie) i po przejechaniu kilkuset kilometrów pompa ucichła i przestała jęczeć. Dlatego zwróciłem kupioną pompę i mam przejechane od tego czasu ponad 30tys. km.

Pozostał jednak (od czasu do czasu) temat lekkiego drżenia kierownicy przy kręceniu na granicy biegu jałowego i lekko jadąc z jednoczesnym lekkim wahaniem obrotów silnika. Dlatego zastanawiam się nad ponownym płukaniem płukaniem nowym płynem bo pewnie jeszcze coś się wypłuka po pewnym czasie. Jakieś propozycje co może pomóc rozwiązać ten problem (obecnie 250k na liczniku).

Zapomniałem napisać że wczoraj wymieniałem drążki kierownicze razem z końcówkami (meyle) bo stare jeszcze fabryczne LMO zaczęły lekko pływać ostatnio na geometrii i zauważyłem że z prawej strony na wyjściu z magla widać delikatne przepocenie przepocenie (jakby rozlał trochę z kieliszka), które wytarłem. Od strony kierowcy na części zębatej zauważyłem lekko zabrudzony na rudo smar, który przetarłem szmatką i roztarłem pozostały smar po pozostałej części. Sama maglownica pracuje dobrze i jutro najpóźniej zamierzam jechać na ustawienie geometrii.
  
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: