Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Parujące lampy, reflektory i odpowietrzniki - Audi A6 C5
Autor Wiadomość
arczi1987 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Artur
Wiek: 32
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 203
Skąd: Łęczna
Wysłany: 2017-01-23, 06:33   Parujące lampy, reflektory i odpowietrzniki - Audi A6 C5

Witajcie, odświeżę trochę temat, a mianowicie mam podobny problem z parowaniem lamp po zakupie nowego auta, jak kupiłem to była zaparowana, rozkleiłem, wyczyściłem, nałożyłem nowego kleju aż bokami powychodziło wiec na pewno nie przecieka, a jednak odpale przejadę w taką pogodę jak teraz czyli wilgoć, deszcze i zaparowane do połowy, najbardziej od strony kierunkowskaza, zauważyłem że w lampie są 3 odpowietrzniki, lecz tylko na jednym była taka gumka, czy powinny być na wszystkich ? Co proponujecie aby pozbyć się problemu, lampę mam w domu

Sprawdzałem niedawno sposobem z youtuba :) tzn piana na lampe zatkane dwa wywietrzniki 3 wpuszczałem powietrze, i jedynie gdzie wyszło że wychodzi powietrze z tyłu przy jednym pokrętle od regulacji wysokości i przy kostce gdzie podpinamy wszystkie kable, na obwodzie szczelna, nie było nawet minimalnej nieszczelności

20170122_143714_1485092366888_resized.jpg
Plik ściągnięto 237 raz(y) 94,13 KB

20170122_143729_1485092363677_resized.jpg
Plik ściągnięto 108 raz(y) 73,35 KB

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mwx 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Maciej
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Poznań West
Wysłany: 2017-01-23, 11:38   

Przy wysokiej wilgotności i dużych gradientach temperatur wilgoć zawsze dostanie się do wnętrza lampy. Ważne żeby była szczelna z przodu i z góry, tak żeby woda z drogi/deszczu nie mogła się wlać.

Otwórz klapkę i zostaw na chwilę na długich - lampa wyschnie. Za bardzo tych wywietrzników nie możesz doszczelnić, bo wilgoć nie będzie miała jak się wydostać.

Zobacz czy uszczelka klapki jest czysta i nie ugnieciona, możesz ją dokładnie umyć i odwrócić na drugą stronę jeśli rowek jest mocno wygnieciony.

Ja w swoich lampach wywierciłem gdzieś na dole w najniższym punkcie otworki fi3mm, gdzieś wewnątrz mocowania, tak żeby nie było możliwości zachlapania i jeszcze osłoniłem to wklejając w mocowanie kawałek płytki. Od tego czasu praktycznie nie paruje, bo to co się skropli z powietrza to wypływa na zewnątrz.
_________________
Nie "TE auto" tylko "TO auto".
 
 
arczi1987 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Artur
Wiek: 32
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 203
Skąd: Łęczna
Wysłany: 2017-01-23, 13:19   

w których miejscach zrobiłeś te otworki ?

[ Dodano: 2017-01-23, 14:31 ]
Mógłbyś zaznaczyć na obrazku ? Ja wyjąłem tą uszczelkę, odwóciłem ją, teraz dociska tak że ciężko te blaszki było założyć :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mwx 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Maciej
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Poznań West
Wysłany: 2017-01-25, 13:45   

Nie pamiętam i nie mam niestety już tego zdjęcia. Gdzieś w osłoniętym miejscu, chyba wewnątrz tego mocowania w okolicach grilla.
_________________
Nie "TE auto" tylko "TO auto".
 
 
chris1987 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Krzychu
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Sie 2011
Posty: 182
Skąd: Sz-N
Wysłany: 2017-01-26, 01:48   

Gumka powinna być jedna. Na dole od strony długich świateł.
U mnie nieszczelna była gumka na deklu.
Test na tzn Pianę coś tam pokazało.
Na tyle ile się dało wysuszyłem lampę, uszczelkę przerzuciłem na lewa stronę, podginałem lekko druty od dekielka i jest spokój.
Az w szoku bylem ze taka mala nieszczelność ma takie konsekwencje.

Lekka mżawka i moja lampa wyglądała tak jak by w niej była burza. (krople wody są od środka)


Obecnie po mocnej ulewie w zimę jest tak. (tylko ten mały zaparowany fragmencik)
_________________
AWX 175KM/380NM
 
 
arczi1987 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Artur
Wiek: 32
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 203
Skąd: Łęczna
Wysłany: 2017-01-26, 21:16   

Myślę właśnie nad dorobieniem jednego dwóch odpowietrzników, bo zauważyłem dzisiaj że parują, uchyle lekko dekielek z tyłu to zaparowanie schodzi, założę znowu pojeżdze chwilę i to samo
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mwx 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Maciej
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Poznań West
Wysłany: 2017-01-27, 12:53   

arczi1987, tzn że gdzieś od góry/przodu leje się woda. Najprawdopodobniej uszczelka albo łączenie klosza z obudową.
_________________
Nie "TE auto" tylko "TO auto".
 
 
arczi1987 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Artur
Wiek: 32
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 203
Skąd: Łęczna
Wysłany: 2017-01-27, 13:24   

ok, tylko jak by padał deszcz, jedyne warunki to mróz, a po drugie uszczelka od dekla i klosz szczelne są na pewno bo zanurzałem w wodzie to raz, drugie to wężyk do jednego odpowietrznika reszta zaślepione i nigdzie nie pojawiają sie już bąbelki, były wcześniej przy kostce ale już zaklejone
 
 
Doc 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Andrzej
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2487
Skąd: Legionowo

Wysłany: 2017-05-06, 21:34   

Cześć.

Stare, ale jare (niestety). :/
Mam dokładnie to samo co Krzysiek.
Albo lewy reflektor, albo (czasami) prawy reflektor z parowaniem koło kierunkowskazów. :/ Wiecznie się zmienia jeśli deszcz pada a ja lecę z autem.
np:


Wkurza mnie to i to bardzo jak patrzę na to. :/
Mam xenony, więc 'ostry gorąc'.
Uszczelka reflektorów niestety lekko rozwalona (stara). Również nie trzyma bardzo dobrze z błotnikiem. Pewnie ok 1, 2 mm.

Jak sądzicie... od czego zacząć? Łączenie klosza z obudową? Robiłem regenerację, wiec sporo dałem kleju (bitumicznego uszczelnienia dekarskiego, czarnego).

Do tego.... nie mam dwóch (lewy i prawy) odpowietrzników z gumką. Wiadomo... nie kupię oryginalnego bo skąd. Jedynie zwykły, malutki wąż/gumką. Może to?


:| <foch>
_________________
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel forum.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BLB
Imię: Michał
Pomógł: 410 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6679
Skąd: Września
Wysłany: 2017-05-06, 21:41   

rozklejałeś żeby te ledy zamontować nie? na stary klej łączyłeś?
_________________
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
 
 
Doc 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Andrzej
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2487
Skąd: Legionowo

Wysłany: 2017-05-06, 21:47   

bendzji, już Ci mówię...
Dostałem używane, regenerowane reflektory. Kleje nie są stare. Stąd druga, moja regeneracja LED. Wiesz... po uderzeniu auta, dostałem bo musiałem.

Nawet nie mogłem sprawdzić z parujących tych lamp. Dopiero zobaczyłem, zmieniłem (2 regeneracja) i dopiero "wkleiłem" do mojego auta.
_________________
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel forum.
 
 
bendzji 



Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BLB
Imię: Michał
Pomógł: 410 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6679
Skąd: Września
Wysłany: 2017-05-06, 21:55   

Zawsze możesz spróbować rozkleić i dołożyć/wymienić klej w tym miejscu - taki wałek bytulowy nie jest drogi
_________________
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Doc 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Andrzej
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2487
Skąd: Legionowo

Wysłany: 2017-05-06, 22:03   

Yhm... czyli to Michale?
_________________
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel forum.
 
 
bendzji 



Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BLB
Imię: Michał
Pomógł: 410 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6679
Skąd: Września
Wysłany: 2017-05-06, 22:08   

nie , cos takiego , może sznur butylowy a nie wałek ( kwestia nazwania )



Jest np. na allegro.
_________________
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
 
 
Doc 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Andrzej
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2487
Skąd: Legionowo

Wysłany: 2017-05-06, 22:12   

Acha, rozumiem.

ps.
Michale znalazłem w allegro. Masz rację:
"Sznur butylowy do uszczelniania połączeń wytłoczony w postaci wałka o średnicy 6mm i długości 8m. Kolor butylu czarny."
_________________
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel forum.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: