Forum Audi A6 / A7 Klub Polska - Zapraszamy




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 00:00
[A6 C5] Wymiana zestawu uszczelek pokrywy zaworów - foto st.
Autor Wiadomość
megatomikk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 11
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2009-08-24, 17:58   [A6 C5] Wymiana zestawu uszczelek pokrywy zaworów - foto st.

Witam wszystkich zdesperowanych..

Na pewno każdy miał, ma lub będzie miał z tym problem - to typowa usterka w silnikach Audi i innych pojazdach eksploatujących znane silniki AFN 1.9 tdi - być może i inne.
Na przykładzie swoim przedstawiam foto historyjkę jak pozbyć się cuchnących spalin w kabinie powstałych z wycieku oleju na kolektor z uszczelek pokrywy zaworów. Wiadomo że z czasem wszystko się zużywa więc zamiast płacić dla Pana X lub zaprzyjaźnionego servisu - zaróbmy sami to banalnie proste i zajmuje nawet laikowi góra 1h ;-)

Do wymiany potrzebujemy oczywiście kompletu uszczelek pokrywy zaworów 7szt. (gówna pod pokrywę i 6 małych - z tym że 3 stożkowe i 3 płaskie. W dobrym sklepie z częściami wiedzą jakie na pewno :-D ) poniżej foto.



Narzędzia:

-klucz nasadowy 10
-śrubokręt płaski / krzyżakowy
-rozcieńczalnik nitro lub benzyna ekstrakcyjna
-czysta szmatka
-dobre chęci ;-)

1. Odkręcamy pokrywę silnika klucz nasadowy 10



2. Zdejmujemy gumowe uszczelki z nakrętek - w tym celu można użyć śrubokręta płaskiego jak nie chcą się poddać na pewno pomoże tylko z czuciem aby nie uszkodzić ( 3 sztuki- 3 nakrętki)



3. Luzujemy opaskę i rozłączamy rurkę. Następnie zdejmujemy delikatnie plastikowy łącznik z rurką z pokrywy zaworów silnika i odsuwamy w dogodne miejsce uważając by nie wydostały się jakieś resztki ojeju.



4. Odkręcamy nasadową 10 trzy nakrętki



5. Zdejmujemy pierwsze uszczelki w metalowej osłonie - małe okrągłe płaskie.



6. ?ciągamy ostrożnie pokrywę uważając by nie wpadły nam do środka niepożądane przedmioty lub części starej uszczelki lub sylikonu ( czasem ktoś wcześniej mógł użyć sylikonu do uszczelnienia )



7. Zdejmujemy starą uszczelkę i starannie czyścimy miejsca przylegania uszczelki na pokrywie i bloku silnika - najlepiej nitro lub benzynką ekstrakcyjną oraz szmatką do sucha.






8. Następnie odkręcamy nasadową 10 ostatnie 3 śrubki pod którymi są ostatnie gumowe uszczeleczki w kształcie stożka i ostrożnie wyjmujemy żeby nie wpadła nam do środka stara uszczelka.







9. Podmieniamy starą stożkową uszczelkę na nową i wkręcamy ją dokładnie tam skąd ją wykręciliśmy



10. Zakładamy główną uszczelkę na czyste suche miejsce starej na blok silnika



11. Zakładamy pokrywę




12. Podmieniamy stare płaskie uszczeleczki i wkładamy je jak były wcześniej założone stare - w metalowe osłonki - inaczej nie pasują



13. Dokręcamy nakrętkami ( powinno się przykręcać pokrywę najpierw śruba w środku a później pozostałe. Chodzi o równe rozłożenie naprężeń przykręcanego przedmiotu ) do oporu ale z czuciem i zakładamy na nie gumowe nasadki. Potem kolejno z powrotem nasadzamy łącznik z rurką na pokrywę i łączymy ze sobą przewody opaską zaciskową. Na koniec zakręcamy pokrywę silnika i gotowe - szybko prosto i bez wkładu pieniężnego na mechaniora - a jaka satysfakcja :-D

Jeśli przydała się moja porada - klikni że pomogłem <ok> dzięki.
_________________
Pozdro megatomikk :)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1264
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2009-09-05, 11:22   

kolego jak jeszcze napisal bys ile kosztowaly cie czesci i jakie maja oznaczenia bylby wypas <ok>
_________________
<quattro>
 
 
incognio 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Rz-ow
Wysłany: 2009-09-05, 11:39   

super opisik kolego 8-) narazie niemam tego problemu ale jak sie pojawi to napewno skorzystam z twojej solucji :)
_________________
Gdy widze audice to kwice
a ocy mi swicol jak znice


NOWE FOTY!! lampy, felgi 18"
zapraszam do ogladania:
http://www.a6klub.pl/a6-c...acja-vt4386.htm
Ostatnio zmieniony przez incognio 2009-09-07, 16:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1264
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2009-09-07, 10:24   

ale na zadnym zdjeciu nie widac browara :0
a inaczej do takich zeczy sie nie podchodzi <ok>
_________________
<quattro>
 
 
megatomikk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 11
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2009-09-10, 13:40   

:-D siema nom browara nie było akurat bo trzeba było jechać na test po naprawie..miodzio :)

[ Dodano: 2009-09-10, 13:42 ]
alukard, co do kosztów to nie pamiętam już dokładnie ale to grosze..zamkniesz się w 50PLN spokojnie.
_________________
Pozdro megatomikk :)
 
 
alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1264
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2010-04-27, 09:41   

pomyłka usunac
_________________
<quattro>
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

K@MiL 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Kamil ;)
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 521
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2010-09-21, 13:31   

Byłby w stanie ktoś z forumowiczów mi pomóc w sprawie znalezienia odpowiednich rzeczy na Allegro? Ponieważ mam mało czasu, a jak już mam czas to sklepy motoryzacyjne pozamykane... I chciałbym te wszystkie uszczelki itd wymienić ale najpierw muszę to wszystko kupić. Najbardziej by mi pasowało zakup na allegro ale nie mogę niczego takiego znaleźć... Czy jest coś takiego jak komplet uszczelniaczy czy coś w tym stylu? Jeżeli byście byli w stanie pomóc to bardzo proszę.
 
 
megatomikk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 11
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2010-11-03, 12:22   

Na allegro to np.

http://moto.allegro.pl/us...1284334528.html powinne pasowac a uszczelka pokrywy to banalne sądze..

http://moto.allegro.pl/us...1301980392.html - caly komplet z uszczelniaczami

ewentualnie tu do wyboru.. http://moto.allegro.pl/li...wy+audi&order=p

powodzenia
_________________
Pozdro megatomikk :)
 
 
baresi21 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 10
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2011-02-23, 13:52   

witam wszystkich. Czy ktoś się może orientuje czy jest możliwy zakup uszczelek, które zamieszczone są na deklu-w miejscu gdzie wchodzą wtryskiwacze. pytałem o nie w sklepie i kolo powiedział, że nie występują oddzielnie tylko trzeba by kupić cały dekiel za ok. 500 zł. Jakby ktoś mógłby mi coś poradzić byłbym wdzięczny.
_________________
baresi
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

labiss 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 350KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 154
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2011-02-27, 10:31   

Bardzo fajny opis,jednak proponuję dokręcać pokrywę kluczem dynamometrycznym wg. podanych momentów obrotowych np. w elsie win.
_________________
http://www.audiklub.org/f...=108758&start=0

FUll fotostory z wymiany rozrządu !
 
 
igor0111 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Przemek
Wiek: 37
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Żory
Wysłany: 2013-10-05, 22:52   

Wiem z własnego doświadczenia, że wymiana uszczelki nie zawsze skutkuje. Kiedyś miałem passata B5 AFN. Jak go kupiłem to podobno miał 170 tyś przebiegu i silnik był w miarę suchy, ale jak dokulałem 120 tyś to zaczął płakać spod uszczelki zaworów i spod gumek przy śrubach. Kupiłem uszczelkę Rainz czy jakoś tak i dałem chyba 70 zł za komplet, a efektu nie było- pomimo, iż wszystko ładnie wyczyściłem i odtłuściłem. Wydaje mi się, że wpływ będzie miał duży przebieg i przedmuchy w silniku (jeździłem na Mobil 10w40).
Co do dokręcania kluczem dynamometrycznym- wydaje mi się że każdy myślący da radę i bez niego. Jak jest już dobrze dokręcone to wyczuwany jest duży opór, tzn chyba już jest koniec gwintu.
Ojciec w A4 AHU też miał podobny problem, ale miał już 500 tyś km i dopiero silikon uszczelnił dekiel i śruby....(pamiętam, że tam już lał 15w40 więc ciekawe ile było oprócz tych 500kkm????)
_________________
Uważam, że jak mam audi to jestem lepszy :)
 
 
PasjonatGT 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Imię: Kamil
Wiek: 31
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 28
Skąd: Gryfice ZGY
Wysłany: 2018-11-29, 20:32   

A wie ktoś może jaki moment dokręcenia jest na śrubach pokryw zaworów w A6 C5 2,5 TDI V6 AKE 180KM?
Zamówiłem klucz dynamometryczny i nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji.
_________________

 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 656 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11229
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-11-29, 21:01   

Należy dokręcić momentem 10 Nm, a po rozgrzaniu silnika sprawdzić ponownie dokręcenie tym samym momentem.

PS.
Jeden post wystarczy :) .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: