Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż modułu Bluetooth Audi OEM A6 C5 PółLift
Autor Wiadomość
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 400 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6604
Skąd: Września
Wysłany: 2017-04-14, 23:41   Montaż modułu Bluetooth Audi OEM A6 C5 PółLift

Od dłuższego czasu planowałem uzupełnienie wyposażenia o zestaw głośnomówiący. Były już na forum opisy montażu zestawów Nokii czy Parrot ale nie do końca miałem pomysł jak ukryć panel sterownia takiego zestawu. W moim poprzednim aucie A4 B5 miałem zestaw Nokii z telefonem w podłokietniku i sterowaniem z kierownicy oraz info na FIS w liczniku ( kontakty itd ) i tego mi brakowało w aktualnej Audi.

Momentem przełomowym była wizyta kolegi u którego pomagałem kodować zestaw Fiscon-Kufatec w A6 C5 po lifcie - pełna współpraca z kierownicą multi , FIS i RNSE. Zacząłem drążyć temat jak coś takiego zmontować i nie wydać dużej ilości $$$ ;)


Wpadło więc rozwiązanie - modul Bluetooth z A4 B6/B7 i A3 8P - w tych autach były też te same radia co w naszych C5 więc musi to działać.




Potrzebne rzeczy:



- radio które działa po CAN ( Concert CD , Symphony II nawet RNSD też ogarnie )


- kierownica Multifunkcja ( najlepiej z przekaźnikiem przesyłającym sygnały po CAN )

- moduł bluetooth z anteną i wiązką , najlepiej z A4 B6/B7


- mikrofon - wykorzystałem taki z oryginalnego zestawu głośnomówiącego , zakupiłem go razem z lampką w której się fabrycznie znajdował



Po rozpiskę modeli modułów i pinouty itd. odsyłam na stronę: https://portal.a4-klub.pl/a4-b6-b7-instalacja-fabrycznego-modulu-bluetooth/

Radio musiałem wymienić a że posiadałem Symphony I to wybór padł na Symphony II - zyskałem zmieniarkę na 6 CD przy okazj.
Przy wymianie jedyny problem na jaki trafiłem to przewód anteny diversity - w Symphony I złącze Wiclic , w Symphony II FAKRA - pozostaję kupno przejściówki , polutowanie przewodu. Miałem ucięte wiązki z dawcy więc zakupiłem gniazdo Wiclic female i sam stworzyłem przejściówkę.

Symphony I komunikowało się z kierownicą po REMC a z licznikiem po szynie 3LB ( ENA , DATA , CLOCK ) - montaż Bluetooth i radia Symphony II wymagał stworzenia u mnie sieci CAN Infotainment/Display , oraz wymianę przekaźnika multifunkcji na taki obsługujący CAN

Połączyłem wszystko równolegle , stworzoną skrętką z oryginalnymi pinami:

CANH - pin 3 przekaźnika multifunkcji - pin 5 szarej wtyki licznika - pin w radiu wegług naklejki - pin 17 modułu bluetooth

CANL - pin 1 przekaźnika multifunkcji - pin 6 szarej wtyki licznika - pin w radiu - pin 18 modułu bluetooth


Moduł Bluetooth połączyłem z radiem za pomoca zakupionej wiązki pod rnse według schematu z poradnika z A4-klub , mniej więcej tak to wygląda:


Stworzyłem dodatkowe złącza i przelotki żeby mieć możliwość wypięcia i powrotu do fabrycznej konfiguracji w razie niepowodzenia a także aby montaż przebiegł bez lutowania tylko Plug and Play:



Sam moduł ma doskonałe miejsce za schowkiem w miejscu gdzie znajduje się np. moduł samopoziomu:


W tej sytuacji wiązkę do mikrofonu poprowadziłem prawym słupkiem do dachu , po zmontowaniu wszystkiego pozostało kodowanie i adaptacja sterowników:

- w przekaźniku multifunkcji [16] Steering Wheel - zmieniamy ostatnią cyfrę kodowania - xxxx? na 1 ( sterownie telefonem ) lub 5 ( sterowanie telefonem i sterowanie głosem )

- licznik [17] Instruments - kanał 62 adpatacji - zmieniamy na 3 ( +1 czyli Radio i +2 telefon )

- Radio [56] - zmieniamy kodowanie xxx?x - dodajemy +2



Kodowanie bluetooth jest opisane w linku z a4-klub - u mnie zakodowałem - 0000622 ( Basic dla Radia , kierownica multi , diagnoza po Kline , jezyk Angielski )

I tu pojawia się pewien szczegół dlaczego wspomniałem o module z B6/B7 - modyły z A3 8P beda zakodowane na diagnostykę po CAN i nie będzie możliwości połączenia po lini K ( wtedy ratuje tylko podłacznie modułu i przekodowanie w takiej A3 lub podpięcie na stole przez Gateway i zmiana kodowania )
Niestety jedynym kablem którym mogłem przekodować moduł w aucie ( zmiana języka ) był oryginalny VCDS - klon 12.12 jak i 2 kable KKL poległy i wieszały się przy próbie połączenia.


Całość funkcjonuje bardzo dobrze , jakośc rozmów jest rewalacyjna , na FIS moge przeglądać kontakty z telefonu , działa także sterowanie głosowe , odbieranie i dzwonienie z kierownicy <okok>

Tak to wyglada na FIS:






 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
majtasik 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AMX
Imię: Tomasz
Wiek: 40
Dołączył: 30 Cze 2017
Posty: 3
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-06-30, 12:27   

Temat mnie bardzo zaciekawił i mam pytanie.
posiadam oryginalny zestaw z telefonem z logo audi w podłokietniku ze sterowaniem w kierownicy i wyświetlaniem rozmówcy na FIS, mikrofon w panelu oświetlenia w podsufitce i głośnik w lewym słupku pomiędzy drzwiami przednimi i tylnymi. Wszystko to jest połączone z Navi Plus RNS-D. Czy kable które wychodzą z navi do centrali telefonicznej będą miały możliwość podłączenia plug&play do modułu bluetooth czy trzeba jakieś przejściówki lutowanie itp.?
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 400 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6604
Skąd: Września
Wysłany: 2017-06-30, 13:38   

albo stworzyć przelotkę albo się wlutować w te kable od centralki - innej opcji nie ma , zrób fotkę co masz za centralkę i jakie gniazdo , może znajdę rozpiskę i ci opiszę co z czym połączyć
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
majtasik 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AMX
Imię: Tomasz
Wiek: 40
Dołączył: 30 Cze 2017
Posty: 3
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-06-30, 14:03   

Tylko się zastanawiam gdzie może być u mnie ta centralka bo czytałem że może być w trzech różnych miejscach. Zacznę od miejsca za schowkiem.
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 400 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6604
Skąd: Września
Wysłany: 2017-06-30, 14:31   

tak za schowkiem pod wykładziną , w bagazniku w schowku , w tunelu raczej nie bo to był najprostszy zestaw który kierownicy i Fis nie obsługiwał
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
majtasik 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AMX
Imię: Tomasz
Wiek: 40
Dołączył: 30 Cze 2017
Posty: 3
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-07-01, 15:19   

Nie mogę zlokalizować tego modułu. Za schowkiem pod wykładziną jest moduł ESP nad nim czarny styropian a za nim nic. Rozebrałem tunel ale tam też pusto jest tylko kabel skrętka do telefonu i wraca pod wykładzinę w kierunku tylnego boczku lewego. Jako że mam sedana bez kładzionej kanapy z przegrodą metalową więc zdjęcie boku to kilka śrubek i wcisków. Rozebrałem i brak modułu. Jakaś wiązka kabli wraz z kablem od anteny telefonu przechodzi przez otwór w grodzi w kierunku lewego boczku kanapy. Nie mam pomyslu może w etce będzie pokazane tylko nie wiem jak to sprawdzić.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
dawka7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Dawid
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-07-28, 14:08   Re: Montaż modułu Bluetooth Audi OEM A6 C5 PółLift

bendzji napisał/a:

I tu pojawia się pewien szczegół dlaczego wspomniałem o module z B6/B7 - modyły z A3 8P beda zakodowane na diagnostykę po CAN i nie będzie możliwości połączenia po lini K ( wtedy ratuje tylko podłacznie modułu i przekodowanie w takiej A3 lub podpięcie na stole przez Gateway i zmiana kodowania )
Niestety jedynym kablem którym mogłem przekodować moduł w aucie ( zmiana języka ) był oryginalny VCDS - klon 12.12 jak i 2 kable KKL poległy i wieszały się przy próbie połączenia.


Całość funkcjonuje bardzo dobrze , jakośc rozmów jest rewalacyjna , na FIS moge przeglądać kontakty z telefonu , działa także sterowanie głosowe , odbieranie i dzwonienie z kierownicy <okok>



pytanie co znaczy sterowanie głosowe?

jak mam 2004 allroad to który moduł najlepiej? 8P0862335H? 8P0862335G?

czy jest możliwość odtwarzania muzyki z telefonu na radio czy na to pozwala tylko rozwiązanie typu FISCON Bluetooth "Audi-Plus" ?

czego urzyłeś jako anteny bluetooth?
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 400 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6604
Skąd: Września
Wysłany: 2017-07-29, 22:34   

naciskasz przycisk na kierownicy i można głosowo wybierać numer , lub z ksiązki zapisanej w module

jak nie masz RNSE to każdy będzie ok , jak masz RNSE to szukaj modułu high ( lista co i jak jest w linku do a4klub )

niestety streaming muzyki nie działa

antena bluetooth oryginalna z zestawu - widać ją wpietą do modułu , ta czarna płytka z brązową wtyczką
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
dawka7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Dawid
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-07-29, 22:59   

dzięki, czy za sterowanie głosem odpowiada oddzielny moduł czy jest to już w bluetooth?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 400 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6604
Skąd: Września
Wysłany: 2017-07-29, 23:03   

w bluetooth ale chyba tylko wersji High , szczerze szybciej wybrać na telefonie ;)
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
dawka7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Dawid
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-07-29, 23:37   

racja, to w formie ciekawostki raczej, patrząc po youtube :https://www.youtube.com/watch?v=RdPoeWroomI&t=64s

chodzi raczej słabo =(

co do streamu muzyki z telefonu, wpadło mi coś takiego: http://mr-fix.pl/wpis/audi-rns-e-aktywacja-aux-in/

co prawda jest to do RNS-e ale może coś wymodzisz do siebie bo kto może jak nie Ty :)
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 400 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6604
Skąd: Września
Wysłany: 2017-07-29, 23:45   

kwestia wymowy ;)

co tam mam wymyślać - mam emulator zmieniarki z kabelkiem minijack i wpinam telefon
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Xray T2 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Krzysztof
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 482
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-11-12, 23:09   

Czy taki moduł bluetooth można wpakować do rns-d. Czy warto bawić się w ten zabieg.
_________________
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7

W planach:
Montaż samopoziomowania lamp (w toku).
Druga kamera na przód (ukończone w 100%)
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 400 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6604
Skąd: Września
Wysłany: 2017-11-12, 23:48   

tak myślę że można , podpinasz się can między licznik a TMC , pod RNSD tel + , tel - i tel mute i jazda ;)
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
Xray T2 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Krzysztof
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 482
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-11-13, 19:51   

A jeszcze ważne pytanie,kierownica też potrzebna z przyciskami od telefonu. Bo u mnie mam w podłokietniku stelaż do telefonu np mogę się podłączyć nokię 6210 lub 6310.
Czy wystarczy moduł wiązka i podłączyć.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: