Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[MULTI] Multironic czy silnik - diagnoza?
Autor Wiadomość
Semir22 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 12
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2018-06-12, 08:43   [MULTI] Multironic czy silnik - diagnoza?

Witam Panowie (tudzież Panie). Otóż od 2 miesięcy jestem szczęśliwym (zasadniczo) posiadaczem AUDI A6 c7 2.0 TDi (CGLC).

PIERWSZY OBJAW: Jakiś tydzień temu po przejechaniu szybkiej trasy na drugi dzień poczułem pojedyncze szarpnięcie przy obrotach około 1600 przy lekkim przyspieszaniu. Pojedyncze szarpniecie najbardziej odczuwalne wg mnie jest jak przyspieszam lekko jednostajnie, jak jadąc bez gazu wcisne pedał to potrafi raz lekko szarpnąć. Od razu pomyślałem, że może to coś z multitronickem, chociaż do tego momentu spisywał się bez zarzutu.

DRUGI OBJAW: Potem okazało się również, że auto szarpie jak wcisnę pedał "do dechy) jak chce przyspieszyć na wikszych prędkościach ok 120-160 km/h. Jakby przerywał silnik, jakby mocy przy przyspieszaniu nie wystarczało. Z mego odczucia szarpanie jest jakby większe przy zimnym silniku, im bardziej rozgrzany tym mniej telepie przy przyspieszaniu na większych prędkościach.

I zastanawiam się co może być przyczyną. Do diagnozy dodam:

-przebieg 160 tyś (udokumentowany, sprawdzony w ASO)
- filtry wymienione jakies 2 tyś km temu
- olej w skrzyni wymieniany przy 60 tyś i 120 tyś
- multitronic przy zmianie biegów (Z Rna P, Z R na D i inne konfiguracje) nie szarpie, nie czuć żadnych niepokojących odgłosów ze szkrzyni, z górki się nie stacza)
- korekcja dawek wtryskiwaczy sprawdzona vcds i odchylenia od zera na jednym o 0,5 (czytałem, że +- 1,5 to jakby dobrze)

Zwracam się do Was o pomoc, co i w jaki sposób sprawdzić, żeby wykluczyć skrzynie lub silnik?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 449 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7780
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-12, 09:15   

Olej był wymieniany w ASO?
 
 
Semir22 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 12
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2018-06-12, 09:26   

Tak olej w multitroniku dwa razy w ASO.

Olej w silniku u znajomego mechanika

[ Dodano: 2018-06-15, 08:31 ]
Dalej potrzebuję Waszej pomocy. Po dalszej obserwacji zachowania drgań, wnioskuje że to jednak coś z silnikiem. Wczoraj silnik po zapaleniu i na pozycji P (jeszcze nie dotykałem skrzyni) przerwał (jakby nie na wszystkich cylindrach chodził) i cały czas czuć przerywanie podczas mocnego przyspieszania od 120 km/h. Sprawdziłem jeszcze raz wtryski po rozgrzaniu i wyszło ze 3 są na niewielkim minusie (ok -0,03, -0,06 - 0, 18) a jeden na plusie ok 0,3. Czy wtryski to może być przyczyna? Czuć nierówna pracę i lekkie szarpnięcia przy lekkim dodaniu gazu.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
grzesiek1978 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Grzegorz
Dołączył: 15 Maj 2017
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-16, 11:18   

Bez podpięcia pod komputer niewiele można powiedzieć. Przyczyn takiego zachowania może byćwiele. Podepnij auto pod VCDS'a i sprawdź kody ewentualnych błędów ze sterownika silnika i skrzyni.
 
 
Semir22 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 12
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2018-06-16, 20:31   

Brak błędów w silniku i skrzyni. Wczoraj jak dotankowałem paliwa do pełna od razu silnik przestał szarpać (przerywać) na niskich obrotach, pozostało jedynie szarpanie na pełnym przyspieszaniu przy większych prędkościach. Więc wydaje mi się, że przyczyna w podawaniu paliwa.
Dziś podczas sprawdzania przewodów na pracującym silniku podczas dociskania wtyczki od czujnika na szynie cr auto zatelepało na wolnych obrotach.
Czy ktoś wie jak sprawdzić ten czujnik, bo jak go odłączyłem to zapalała sie kontrolka (sprężynka na desce) po podłączeniu czujnika kontrolka zgasła.

[ Dodano: 2018-06-19, 20:26 ]
Witam, wygląda, że zlokalizowałem źródło szarpania jest nim czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR. Jak silnik pracuje i dotknę wtyczki w czujniku by ja docisnać potrafi od razu szarpać na wolnych obrotach a nawet raz silnik zgasł po dotknięciu tego czujnika.
Czy ktoś wymieniał ten czujnik? jak go zdemontować i na co uważać? czy potem trzeba odpowietrzać układ?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 449 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7780
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-19, 20:36   

Według ELSY nie trzeba odpowietrzać układu :) . Odkręcasz i wkręcasz nowy z momentem 100 Nm.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Semir22 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 12
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2018-06-19, 21:21   

Wydaje mi sie ze uszkodzona jest wiązka lub kostka na czujniku, bo jak dotykam kostki jakbym chciał ja bardziej dopchać to potrafi szarpać lub zgaśnie silnik. Wiec tam bede szukał, czy ten czujnik można po wymontowaniu czyścić, przemywać? Czy tylko i wyłącznie do wymiany.
 
 
UneeK 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomek
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 464
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-06-22, 22:19   

Czujnik trzeba wymienić na nowy i oryginalny.
 
 
Semir22 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 12
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2018-06-26, 19:50   

Wygląda, że winna była kostka, po prostu nie łączył któryś pin dokładnie. Po przeczyszczeniu pinów na razie hula wszystko dobrze. Niech będzie to refleksją dla tych którzy na byle szarpniecie szarpanie słyszą od mechaników ze to multitronic pada albo dwumas czy wtryski.

Dzięki wszystkim za pomoc
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: