Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż fabrycznego pcd parktronic'a a6 c5 tył
Autor Wiadomość
Frugo1 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 311
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Wysłany: 2016-03-04, 22:25   Montaż fabrycznego pcd parktronic'a a6 c5 tył

Ze względu na to, że oddaje autko do pomalowania kilku elementów w tym tylnego zderzaka zdecydowałem się przy okazji założyć pdc do tyłu. wypiszę co jest potrzebne i jak to zrobić. Najlepiej i najtaniej kupić cały zestaw z czujnikami wiązką i hokejem. Ja mam sedana natomiast wszystkie części pochodzą od avanta, pasuje bez problemu.

Potrzebne elementy
- hokej/spojler do mocowania czujników 4B58073793FZ
- czujniki parkowania- 4 sztuki 4B0919275
- wiązka elektryczna do połączenia czujników ze sterownikiem
- 8 metalowych spinek do przypięcia hokeja 4B0807887
- 7 śrubek N10309101
- 4 kapturki osłaniające czujniki i wtyczki elektryczne 4B0971883
- sterownik 4B0919283
- buzer 8E0919279, ja użyłem narazie od komputera
- przewody do podłączenia zasilania itp.
- try-tytki
- wtyczka 16 pin ( numer muszę znaleźć)


wyżej wymienione elementy są niezbędne do uruchomienia układu
dodatkowo aby wszytko zamontować tak jak fabryka potrzeba:

-uchwyt buzera 8D0035243A
-uchwyt sterownika 4B0907365C
-śruby i elementy mocujące ...

potrzebne elementy zaznaczyłem na czerwono:



montaż czyjników
1. Zaczynamy od zdemontowania zderzaka (10 nakrętek na klucz 10mm)
2. Odrysowujemy i wycinamy otwory pod czujniki ( ja użyłem otwornicy do drewna 50mm potem i tak trzeba wszytko dopasować skalpelem/pilnikiem).


3. Wycinamy wpusty pod "języczki" hokeja ( od wewnętrznej strony zderzaka są widoczne miejsca gdzie ma wchodzić hokej jak na foto)

Aby wyciąć wpust nawierciłem 2 otwory i resztę materiału wycinałem skalpelem (wpusty robiłem troszkę większe aby nie trzeba było później na siłę nic wciskać)



Po wycięciu wszystkich wpustów trzeba wszytko dopasować, wyrównać pilnikiem i wyszlifować papierem ściernym. Na środku hokeja jest jeszcze taki bolec, trzeba wywiercić otwór 8-10mm.
4. gdy hokej już ładnie pasuje przystępujemy do jego montażu- zakładamy klipsy i wkręcamy śrubki(wcześniej nawiercamy małe otwory).


5. wpinamy czujniki na swoje miejsce i mocujemy wiązke elektryczną za pomocą spinek i try-tytek


6 Przeciągamy wiązkę elektryczna do środka i montujemy zderzak. Ja przeciągnnołem przewody przez otwór jak na rysunku ( wcześniej dyndał tam jakiś obcięty czarny przewód <mysli> )

Po zmontowaniu wszystko ładnie wygląda poza moimi paskudnymi "kominami" które już się nie zmieszczą w zderzaku, bo przeszkadzają czujniki, tego nie przewidziałem. myślałem, że wejdą :|


Montaż sterownika
kostka 16 pinowa
1 pin- zasilanie +12v z 5 bezpiecznika
2 -buzer
6 - do światła cofania 12v żarówki
8 - do masy
9 - zasilanie +12v z 5 bezpiecznika
10 -buzer
11- do sygnału prędkości( ta niebieska 32 pinowa kostka licznika)
12- do 7 pinu złącza diagnostycznego
16-do masy
Pozostałych pinów nie wykorzystujemy

schemat elektryczny w załączniku

Tutaj pragnę jeszcze raz podziękować użytkownikowi bendzji za schemat elektryczny i pomoc w rozszyfrowaniu połączeń.


Ze względu na to, że w pon muszę oddać auto do malowania nie zdążę podłączyć wszystkiego ta jak fabryka nakazuje a muszę przetestować układ bo hokej i czujniki będa malowane. generalnie abby sprawdzić poprawność działania należy:
1. Zewrzeć pin 1 6 i 9 i wyprowadzić z nich jeden przewód(pójdzie do +12v)
2. Zewrzeć piny 8 i 16 i również wyprowadzić z nich jeden przewód (masa).
3. Pod piny 2(-) i 10(+) podłączyć buzer ( ja użyłem zwykły od kompa bo innego nie miałem).
Wygląda to tak jak na zdjęciu:


4. Teraz wystarczy dwa wyprowadzone przewody podpiąć pod żarówkę wstecznego:
-niebiesko czerwony przewód to plus
-brązowy przewód to masa

Teraz przekręcamy zapłon (nie trzeba odpalać silnika i wrzucamy wsteczny).
Z ciekawości zmierzyłem ile takie ustrojstwo bierze prądu i albo mi miernik nie działa albo kilka mA i spokojnie może być tak podłączone ale to sprawdzę jeszcze jutro analogowym amperomierzem.

filmik:

https://youtu.be/hrSHR2PhAMk

Jak widać na filmiku układ działa ok <radocha> niestety jeden czujnik nie działa trzeba wymienić choć widzę że ceny zawrotne, za całość dałem 100zł z dostawą a jeden czujnik kosztuje prawie tyle samo <zalamka>
Jak przyjdą mi przewody i załatwię brakujące materiały tj. stelaże, buzer, w rozsądnej cenie to opiszę jak to podłączyć bardziej profesjonalnie :p
Mam nadzieję, że komuś się przyda mój opis :)

pdc tył.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 825 raz(y) 252,96 KB

_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Michałł 



Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 1105
Skąd: 15-448
Wysłany: 2016-04-22, 01:28   

Przyda się na pewno ;) A ten buzer w Avanxie gdzie powinien się znajdowax ?
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 384 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6537
Skąd: Września
Wysłany: 2016-04-22, 13:40   

za lewym boczkiem w bagażniku

free upload pictures
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
rafio83 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Rafał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 319
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2016-04-22, 20:38   

Dobry temat <okok>

teraz jeszcze czas na przód :]
 
 
dawid018 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: dawid
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 283
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-05-05, 21:32   

czy konieczne jest podpięcie przewodów 11 i 12 żeby czujniki poprawnie działały??w zasadzie to po co te przewody?? jaką role spełnia podłączenie PDC di licznika i OBD??
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 384 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6537
Skąd: Września
Wysłany: 2016-05-05, 22:33   

OBD - diagnoza błędów
licznik - to sygnał prędości - wylacza czujniki powyzej ustalonej predkosci

[ Dodano: 2016-05-05, 22:34 ]
rafio83 napisał/a:
Dobry temat <okok>

teraz jeszcze czas na przód :]


mogę opisać jestem w trakcie <okok>
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
dukosz 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BFC
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 269
Skąd: MALAGA/silesia/CdSol
Wysłany: 2016-05-09, 21:03   

Czy jest gdzieś lista wszystkich sterowników do C5 które obsługują PDC?
bo szukam już pół godziny na forum i nie umiem znaleźć
_________________
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 384 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6537
Skąd: Września
Wysłany: 2016-05-09, 22:20   

nie ma takiej listy ale na szybko:

PDC tył przedlift - 4B0919283 ( też A38L , A4B5 , A8 D2 )
PDC tył polift - 8Z0919283 ( też A2 )

PDC przód+tyl przedlift - 4D0919283 ( to samo w A8D2 jest )
PCD przód+tył polift - 8E0919283 ( tylko w A6 )
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
ajmax 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANB
Imię: Adam
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 10
Skąd: chorzów
Wysłany: 2016-08-07, 21:29   

Witam,
Przestał działać mi Parktronic i za bardzo nie wiem gdzie zacząć szukać żeby zlokalizować usterkę Audi A6 C5 1999r
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 384 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6537
Skąd: Września
Wysłany: 2016-08-07, 22:33   

Od sprawdzenia błędów
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
RobertKali 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Robert
Wiek: 29
Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 2
Skąd: Raczki
Wysłany: 2016-08-11, 20:00   

Siemanko. Bardzo dobry poradnik ale mam pare pytań odnośnie podłączenia,jestem w tym zielony więc będzie robił to dla mnie kumpel ale żeby ułatwić montaż chciałbym zapytać o pare rzeczy. Słuchaj wiązkę to 5 bezpiecznika trzeba ciągnąć czy wystarczy wpiąć się w wiazkę z tyłu do lamp? Jeżeli chodzi o wpinanie się w diagnostyke i niebieską 32 pinową kostkę licznika to tak samo wiązka musi iść czy jak to wygląda. Pozdrawiam
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 384 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6537
Skąd: Września
Wysłany: 2016-08-11, 22:24   

a skąd w lampie weźmiesz plus po stacyjce???

a do diagnostyki i licznika to jak się połączy jak wiązki nie ma??? tak trzeba położyć <okok>
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
RobertKali 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Robert
Wiek: 29
Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 2
Skąd: Raczki
Wysłany: 2016-08-12, 09:53   

Faktycznie :) tak jak mowilem jestem w tym zielony ;)
 
 
Frugo1 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 311
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Wysłany: 2016-08-22, 16:22   

Ja mam to narazie podłączone pod światło wstecznego :) , sterownik pobiera znikomy prąd, w momencie wrzucenia wstecznego, PDC dostaje zasilanie. Jest to prowizoryczne rozwiązanie i póki co tak będę jeździł. Będę jeszcze dokładał sporo wyposażenia i jak będę miał wszytko zamontowane to pociągnę wiązkę do przodu. Profesjonalne podłączenie to tak jak napisał bendzji :>
_________________

 
 
pitoos 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Piotr
Wiek: 35
Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 3
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-12-31, 00:26   

ogarniał ktoś już przód ? pozdrawiam
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: