Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silentblocków sanek A6 C6
Autor Wiadomość
pieczarek 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Damian
Dołączył: 22 Sty 2019
Posty: 21
Skąd: śląsk
Wysłany: 2019-07-30, 13:46   Wymiana silentblocków sanek A6 C6

Witam,
Jako, że przed naprawą nic nie znalazłem na temat wymiany silent-blocków sanek, a większości naszych samochodów pewnie są albo będą do wymiany postanowiłem zrobić mały poradnik.
Nie ponoszę odpowiedzialności za ewentualne szkody. Poradnik ma jedynie charakter informujący.

Z góry przepraszam za jakość zdjęć ale wiadomo jak to przy robocie.
Co będzie nam potrzebne:
-klucz do kół 17
-2x klucz 18 (płaski i grzechotka)
-klucz 21
-silent-blocki (lemforder LMI35316/ audi 4F0 399 419 E-tylne LMI35315/4F0 399 415 C –przednie) po dwie sztuki
- gumy na drążek stabilizatora, które warto przy okazji wymienić (4D0411327H) x2
-garaż z kanałem
-prasa (do wprasowania nowych silentblocków)
-klocki drewniane aby podbudować silnik
-porządne podnośniki
-piła szablasta.
Na początek dźwigamy przód samochodu, jeśli mamy zawieszenie pneumatyczne blokujemy je w MMI). Ściągamy osłony silnika.
Po czym podbudowujemy silnik klockami (Najlepiej w miejsce przedniego mocowania oraz delikatnie na misce tak aby jej nie uszkodzić)




Powoli opuszczamy auto tak aby silnik oparł się na klockach a koła zostały w powietrzu.
Odkręcamy koła.
Po odkręceniu kół odkręcamy wahacze od sanek (2x klucz 18). Wyciągamy śruby, z którymi trzeba się nagimnastykować aby wyjąć. Później odkręcamy poprzeczkę.










Gdy mamy już wyjęte wahacze przystępujemy do odkręcenia drążka stabilizatora.
Tutaj klucz 16 lub 15 (dokładnie nie pamiętam) i odkręcamy drążek aby nam nie przeszkadzał. Po dwie śruby przy mocowaniu oraz po jednej na końcówce drążka.










Odkładamy drążek na bok.
Teraz odkręcamy sanki
Z tyłu sanek znajduje się dodatkowy wspornik, a z przodu sanki połączone są z poduszkami silnika.
Odkręcamy śruby zaznaczone numerem 1 a te z numerem dwa tylko luzujemy.
Analogicznie po obu stronach. Podpieramy czymś sanki lub prosimy drugą osobę o pomoc.





Przechodzimy do przodu i odkręcamy przód. Niestety nie mam zdjęć dobrej jakości.







Odkręcamy do końca tylne śruby i wyjmujemy sanki.





Zaznaczamy wypusty w tulejach aby wprasować je w ten sam sposób

[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/96a89db47ceca779]
[/URL]

Przecinamy tuleje i wybijamy młotkiem.
Wprasowujemy nowe.
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Nie przykręcamy drążka stabilizatora na środkowe mocowania.
Po montażu zakładamy koła dźwigamy samochód i wyjmujemy klocki spod silnika.
Opuszczamy nasze auto na koła. I wtedy przykręcamy drążek stabilizatora.





I GOTOWE! CIESZYMY SIĘ CISZĄ W SAMOCHODZIE. <lol>
Owocnej pracy :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: