Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Liczniki XXX-920-XXX - Struktura Eepromu
Autor Wiadomość
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 383 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6372
Skąd: Września
Wysłany: 2018-02-27, 11:58   

metoda prob i błędów

[ Dodano: 2018-07-08, 11:08 ]
fugin85 napisał/a:
Cześć chciałbym wyedytować eeprom A6C6 (w sensie założyłem z anglika i tarcze europejskie) wersja kolor fis (anglik, wyskalowany na 270km/h) , moje tarcze europa wyskalowana na 260km/h, w załączniku przysyłam wsad z mojego oryginalnego (z którego przełożyłem tarcze) oraz 2 anglików jakie posiadam. Tak porównuję i nie jestem pewny czy oby w C6 jest tak samo bo teoretycznie to wsady z anglików w komórkach odpowiedzialnych za wyskalowanie powinny być takie same a nie są więc musi to być gdzieś indziej



to nie są wsady Eppromu tylko wygląda na Flash z procka , epprom musiałbyś odczytać programatorem z chipa 95160
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
misteser 


Model: A3 8L
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 1
Skąd: Pińczów
Wysłany: 2018-10-16, 21:26   

bendzji, Napisz proszę PW, ja jakoś nie mogę :(
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 513 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9335
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-10-16, 21:28   

A sprawdzałeś folder 'Do wysłania'? Jeśli tam jest wiadomość, to odbiorca jej jeszcze nie odczytał. Później trafi do 'Wysłane'. Dzięki temu widać, czy wiadomość została odczyna :) .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 383 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6372
Skąd: Września
Wysłany: 2018-10-16, 23:15   

dostałem 4 te same wiadomości - więc wyszły od Ciebie
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
steffen 


Model: A3 8L
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Imię: Sylwek
Dołączył: 10 Kwi 2019
Posty: 3
Skąd: Radom / Warszawa
Wysłany: 2019-04-10, 15:20   

Mam problem z licznikiem do A3 8L - 8L0920980N (VDO D11). To jest licznik od anglika (diesel) i chciałem w nim przeskalować zegary na europejskie (benzyna).
Zgodnie z poradnikiem na 1. stronie podmieniłem odpowiedzialne za to komórki. Wszystko było ok, poza komunikatem "def" na liczniku. Doczytałem, że to może być problem z sumami kontrolnymi, jednak nie udało mi się tego rozgryźć. Wpadłem na pomysł, żeby wgrać cały wsad od innego licznika i tu się zaczął problem. Po wgraniu licznik częściowo działał, ale były problemy z wyświetlaczem, który migał i pokazywał różne wskaźniki. Spróbowałem wtedy wgrać stary, oryginalny wsad, który wcześniej zapisałem, ale wyskakiwał problem z zapisaniem. Wszystko robiłem przez VAG EEPROM Programmer 1.19g.

Żeby rozwiązać problem zorganizowałem programator i spróbowałem wgrać do eepromu oryginalny wsad (ściągnięty vag eeprom programmerem), ale nie przyniosło to pozytywnego rezultatu. Po tym doczytałem, że prawdopodobnie jest to licznik crypto i jedynie wgranie wcześniej zrzuconego bezpośrednio z eepromu wsadu (zakryptowanego) coś pomoże. Nie mogłem znaleźć wsadu dokładnie do mojego licznika, więc próbowałem ze wsadami z innych liczników. Skutek tego wszystkiego jest taki, że licznik jest częściowo uwalony, tzn. nie działają wyświetlacze i wskazówki, w sterowniku silnika jest błąd połączenia, jednak komunikacja z nim jest (można przeprowadzić testy wskaźników itp.). Jest nawet możliwość vag eeprom programmerem wgrać oryginalny wsad, ale nic to nie zmienia.

Jest jeszcze możliwość odratowania tego licznika? Wgranie oryginalnego wsadu od tego licznika zgranego bezpośrednio z Eepromu może rozwiązać problem? Z góry dzięki za pomoc.
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 383 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6372
Skąd: Września
Wysłany: 2019-04-10, 22:39   

Jak mi zegar przyślesz to mogę go uratować
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 624
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-04-11, 06:20   

https://www.elektroda.pl/...pic2881042.html

Nawet taka sama wersja D114

https://www.a3-club.net/f...z-softami/page2
Wymagane rejestracje
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
  
 
 
steffen 


Model: A3 8L
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Imię: Sylwek
Dołączył: 10 Kwi 2019
Posty: 3
Skąd: Radom / Warszawa
Wysłany: 2019-04-11, 09:10   

carlos777, te wsady są zrzucone VAG EEPROM Programmerem i taki wsad oryginalny swojego licznika zrobiłem go na samym początku. One się nie najadą do wrzucenia programatorem. Ogólnie nawet udało mi się przez eeprom programmer wgrać przez OBD II mój wsad, ale nic to nie zmienia.

bendzji, a mógłbyś przesłać mi wsad już do wgrania? Programator mam i wrzucenie wsadu do eepromu nie będzie problemem.
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 383 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6372
Skąd: Września
Wysłany: 2019-04-11, 10:05   

Muszę mieć zegar fizycznie .... tzn jest cień szansy pisz na PW , posiadanie programatora nie wystarczy
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 624
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-04-11, 10:42   

Kolega dobrze prawi.
Poza tym programatorem można zapisać pamięć w różnej organizacji. Ważny jest też wybór producenta pamięci.
Zawartość po OBD a z programatora nie powinna się niczym różnić. Przeważnie problemem jest połączenie między operatem sprzętu a samym sprzętem.
Wrzuć odczyty po OBD i to co wgrałeś programatorem. To wiele wyjaśni.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 383 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6372
Skąd: Września
Wysłany: 2019-04-11, 15:58   

carlos777 w zegarach crypto VDO ( a6 c5 po lifcie , A3 8L po lifcie , Audi A2 ) zawartość eepromu odczytana po OBD a odczytana programatorem jest zupełnie inna ( zaszyfrowana ) i nie się tego po prostu tak naprawić ;)

Odratowałem już z 30 albo 40 takich zegarów uwalonych złymi wsadami i po próbach reanimacji i wgrywania nawet na eeprom - nie wiem czy ktos to jeszcze ma rozgryzione ;)
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
  
 
 
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 624
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-04-12, 06:27   

Dlatego podałem linki do porównania zawartości z identycznego zegara.
Widać pytający błądzi oo omacku.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
steffen 


Model: A3 8L
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Imię: Sylwek
Dołączył: 10 Kwi 2019
Posty: 3
Skąd: Radom / Warszawa
Wysłany: 2019-04-12, 11:22   

carlos777, w linkch, które podałeś są wsady zgrane vag eeprom programerem przez OBD II, taki wsad swojego licznika mam zgrany i on jest ok - kilkukrotnie był wgrywany przy próbach zmiany skalowania zegarów. Jednak wgranie tego wsadu programatorem nic nie da, bo to już wsad rozszyfrowany przez eeprom programmera tak jak bendzji wyjaśnił post wyżej. Tzn. jest sposób, żeby go ponownie zaszyfrować, tutaj jest sporo wyjaśnione: https://elektronikasamochodowa.net/thread-10153-page-2.html
 
 
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 624
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-04-12, 13:04   

Zegar na stół, programowanie, potem w zależności od tego jaki wsad i skąd dopisanie go do auta procedurą wymiany zegara i po temacie.
Góra godzinka roboty.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: