Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie akumulatora - duży spadek napięcia ładowania <1
Autor Wiadomość
lopulez 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BDV
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2019
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-17, 10:02   Ładowanie akumulatora - duży spadek napięcia ładowania <1

Witam

W samochodzie mam nowy akumulator (półroczny), nowy alternator (nie regenerowany) i nadal mam problem z ładowaniem.

Napięcie ładowania podczas postoju (jałowe obroty silnika) spada poniżej 12V, nawet jak wyłączę światła i klimę. Podczas jazdy wskaźnik napięcia pokazuje ok. 12,5-13,5V, ale zdarza się, że i ok. 12V. Wskaźnik ładowania nie sygnalizuje braku ładowania.

Zakładam, że wskaźnik napięcia na desce pracuje prawidłowo, gdyż sprawdziłem 2 różnymi woltomierzami i podczas postoju bez obciążenia (wyłączone światła, radio, klimatronik) wskazuje podobnie, co woltomierze czyli poniżej 13,5V.

Sprawdzałem z innym akumulatorem i jest podobnie, alternator wymieniłem bo wydawało mi się, że się kończy i po wymianie objawy dużego spadku ładowania na wolnych obrotach nadal są te same (nie potrzebnie wymieniałem - ale nowy to nowy).

Wraz ze spadkiem napięcia słychać wyraźnie spadek prędkości wentylatora klimy podczas postoju na światłach.

Cóż może być przyczyną tego stanu?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
maly81 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: janek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 261
Skąd: białystok
Wysłany: 2019-06-17, 22:50   

zmierz przy alternatorze napięcie ja obstawiam słaby kabel + z alternatora do akumulaora
 
 
lopulez 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BDV
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2019
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-28, 21:40   

Sprawa się wyjaśniła.

Zaśniedziały był przewód łączący masę silnika z masą nadwozia.

Dostęp dość prosty:
Zdejmujesz od spodu osłonę silnika i znajdujesz przewód łączący silnik z podłużnicą.
Przewód widoczny jest i zamocowany obok alternatora i idzie w dół do masy pojazdu.

W zasadzie są 2 połączenia masy: silnik - karoseria, karoseria - akumulator.

Jak spada napięcie ładowania akumulatora (nawet poniżej 13V) lub dość często się waha, winą najczęściej obarczany jest alternator. Jednak ten będąc niesprawny powoduje zapalenie bądź mruganie kontrolki braku ładowania akumulatora lub wskaźnik napięcia lądowania pokazuje więcej niż 14,5 Volta. Oznacza to, że jest wytarty komutator lub uszkodzony układ stabilizacji napięcia ładowania. Inaczej mówiąc uległa uszkodzeniu któraś z diod prostowniczych wbudowanych w alternator.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
maly81 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: janek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 261
Skąd: białystok
Wysłany: 2019-07-02, 22:58   

lopulez napisał/a:
Większość osób zapomina o tym, że wypływający prąd z alternatora do akumulatora na klemę dodatnią musi wrócić przez klemę ujemną,


przeczytaj co ty napisałeś <rotfl>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: