Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Koła na lato 20 do A7 4G
Autor Wiadomość
yendrek3 


Model: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CYPA
Imię: H7
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 14
Skąd: Warwick
Wysłany: 2020-01-02, 11:03   Koła na lato 20 do A7 4G

Cześć wszystkim,

mam dylemat bo już tyle tu czytam że zgłupiałem całkowicie. Chcę kupić nowe felgi 20'' do A7 4G Mam teraz założone ori 255/40/19 i nie wiem jakie mam tam ET ?

Te felgi które chce kupic tez są ori ale pochodzą z nowego A7 C8 i są to 20''x8.5'' ET30. Planowałem kupić te felgi i do nich opony 255/35/20 chodź w oryginale do A7 powinny być 265/35/20

Pytanie jest jak to będzie wygladac i czy nie będa wystawac poza nadkola. Dodam że zawiecha jest pneumat

Liczę po cichu tu na pomoc na pomoc wszystkich chodz zauważyłem że @Mat1324 z wcześniejszych wpisów że Mati generalnie ogarnia temat kół mega mocno.

Cena za kółka jest dość spora dlatego nie chciałbym zrobić wtopy :|
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 636 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11078
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2020-01-02, 13:14   

Jak wrócę do domu (ok. 15), to ogarnę temat. Miło mi, że jestem tak odbieramy :) .
 
 
yendrek3 


Model: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CYPA
Imię: H7
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 14
Skąd: Warwick
Wysłany: 2020-01-02, 14:16   

Dzięki Mat,

generalnie z moich wstępnych obliczeń i danych jakie znalazłem na necie to A7 4G 2.0TFSi przy rozmiarze 255/40/19 8.5J ma odsadzenie ET32.

Jeżeli teraz założę 255/35/20 8,5J i ET30 to teoretycznie koła powinny wyjść na zewnątrz o 2mm czyli zakładam że w normie i nic złego się nie stanie.

Możesz to ewentualnie potwierdzić?
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 636 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11078
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2020-01-02, 14:50   

Masz fabryczne felgi, czy zmieniane na inne oryginalne? Jeśli fabryka, to podaj numer VIN (możesz przesłać na PW), to sprawdzę jakie mają ET. Rozumiem, że obecny wygląd koła odpowiada, czy chcesz aby wysunęły się bardziej na zewnątrz?
 
 
yendrek3 


Model: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CYPA
Imię: H7
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 14
Skąd: Warwick
Wysłany: 2020-01-02, 17:12   

Chciałem wysłać PW ale coś jest z.. z wiadomosciami. Jak daje wyślj to zapisuje mi w wiadomościach do wysłania a nie w wysłanych :|

Te koła co mam teraz są oryginalne 255/40/19 i te na które zmieniam to też oryginały ale są z nowej A7 C8 i mają ET30
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 636 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11078
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2020-01-02, 17:46   

Przeskoczy do wysłanych, gdy ją odczytam :) . Jest to forma potwierdzenia.

Fabrycznie miałeś felgę 19" o szerokości 9" i ET 32, która wygląda tak:



Gdy wsadzisz felgę od nowej A7, która przy 20" ma szerokość 8.5" oraz ET 30, to całe koło schowa się o 4,5 mm do środka w stosunku do tego co masz teraz. Akurat masz szerszą wersję 19" felgi. Normalnie felga w A7 ma 8.5" szerokości oraz ET 32. Przy 20" masz szerszą oponę, więc te niecałe pół centymetra zniknie :) . Zawsze można dać mały dystans, aby wysunąć bardziej koło.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

yendrek3 


Model: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CYPA
Imię: H7
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 14
Skąd: Warwick
Wysłany: 2020-01-02, 18:04   

Normalnie Masterpiece man, you know too much, too much <brawo>

No włąsnie taka felgę mam teraz. Niezły musisz mieć dostęp do bazy po tych vinach.

Ok faktycznie były diw wersje 19 x 8.5 i 19 x 9, nie wiedziałem że mam ta szersza. Teraz będę jednak mieć 20x8.5J a opone chce zostawić dalej 255. Wiem że powinna być 265 ale wolę ta węższą.

Ok czyli myślałem że wysunie się o 2mm a będzie o 4,5mm bardziej wklęsła ale to chyba tragedii nie będzie.

Dzięki wielkie
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 636 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11078
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2020-01-02, 21:54   

Mam taki sam program z częściami (tj. ETKA) jak w ASO :p .

Nie będzie źle wyglądać, ale musisz dobrać odpowiednią oponę, aby nie oszukiwało na prędkości. Pamiętaj, że czasami ubezpieczalnie potrafią odmówić odszkodowania, gdy dopatrzą się niehomologowanego rozmiaru, a stwierdzą, że przyczyną były opony. Po drugie może zdarzyć się tak, że znajdziesz rozmiar, który nie ma wystarczającego indeksu nośności dla A7, a trochę to auto waży. Musiałbyś dać 255/35/20 97Y XL, ale wolałbym i tak dać to co fabryka każe, czyli 265/35/20 99Y XL.
 
 
yendrek3 


Model: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CYPA
Imię: H7
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 14
Skąd: Warwick
Wysłany: 2020-01-02, 22:52   

Dzięki wielkie raz jeszcze. Właśnie chodzi mi aż o 3 aspekty dlaczego nie dawać 265:

1. No cena razy dwa praktycznie i dużo mniejszy wybór
2. Hałas też, jednak szersza luja = większy hałas plus mniejszy wybór cichych opon. Nie po to jeżdżę cicha benzyną żeby mi opony napier... a śmigam głównie w trasie
3. Spalanie niestety też rośnie z każdymi 10mm :|

Do tego sam producent w A7 C8 się wycofał z 265 bo się zorientowali że im emisje większe wychodzą. Co do ubezpieczycieli to fakt, ci zawsze szukają że masz coś nie tak, jak kupisz alusy chińskie to też ci powiedzą że nie oryginalne bez homologacji więc dlatego był wypadek.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

roman_tyk 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGXB
Imię: Romek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 221
Skąd: Waw
Wysłany: 2020-02-01, 19:05   

niestety sie z tym zgodze, na 265/20 auto pali mi 1.5l niz poprzednim na 245/18

co do cichych opon masz dunlop sp sport max gt 69db, ale trzeba uwazac bo sa dwa rodzaje i ciche i glosne (71db(

69db.
EAN: 3188649817047
SAP: 527992

71db
EAN: 5452000818515
SAP: 548933

niestety nikt nie umie ich rozroznic po wygladzie bo na necie sa takie same zdjecia

[ Dodano: 2020-02-27, 14:36 ]
yendrek3 napisał/a:
Dzięki wielkie raz jeszcze. Właśnie chodzi mi aż o 3 aspekty dlaczego nie dawać 265:

1. No cena razy dwa praktycznie i dużo mniejszy wybór
2. Hałas też, jednak szersza luja = większy hałas plus mniejszy wybór cichych opon. Nie po to jeżdżę cicha benzyną żeby mi opony napier... a śmigam głównie w trasie
3. Spalanie niestety też rośnie z każdymi 10mm :|

Do tego sam producent w A7 C8 się wycofał z 265 bo się zorientowali że im emisje większe wychodzą. Co do ubezpieczycieli to fakt, ci zawsze szukają że masz coś nie tak, jak kupisz alusy chińskie to też ci powiedzą że nie oryginalne bez homologacji więc dlatego był wypadek.


I jak tam wymysliles co z tymi oponami? sam mysle czy nie zalozyc jednak 255, sporo wiekszy wybor.
_________________
Bylo A6 C7 3.0TFSi 450ps https://www.a6klub.pl/cza...ine-vt93131.htm

Jest A7 3.0TFSI https://www.a6klub.pl/a7-...erc-vt98763.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: