Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
KLIMATRONIC 4-STREFOWY
Autor Wiadomość
Maggicc666 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-06-25, 19:22   KLIMATRONIC 4-STREFOWY

Witam serdecznie,

Jak w temacie: napotkał się ktoś z błędem 0033? Już oddawana zauważyłem ze z tylu „wije” słabo...
Jak ktoś spotkał się z tym problemem to proszę o podpowiedz.

Serdecznie dziękuje;)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 432 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7449
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-25, 20:46   

A mógłbyś wrzucić opis błędu?
 
 
Maggicc666 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-06-25, 21:19   

Cytat:
Znaleziono błąd
0033 - Silnik nastawczy tylnego prawego nawiewu na tułów
B10D4 22 [009] - Amplituda sygnału zbyt duża
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 229
Przebieg: 172176 km
Data: 2018.06.25

Napięcie zacisku 30: 11,97V....
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 432 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7449
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-25, 22:31   

Próbowałeś wykonać test tego silnika? Przy nawiewie na tył są dwa silniczki i przy teście będzie je słychać. Wygląda to mniej więcej tak:

 
 
Maggicc666 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-06-25, 22:42   

Nie próbowałem, ale już wcześniej zauważyłem, ze jedna strona słabo dmucha. Test,
Masz na myśli włączyć nawiew z tylu i posłuchać czy zdemontować i włączyć na krótko?
Masz jakiś opis jak to zdemontować?

Z góry dzięki za pomoc
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 432 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7449
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-25, 22:49   

W VCDSie możesz wykonać test :p .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Maggicc666 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-06-26, 06:59   

No tak, nie pomyślałem. Dziś coś pokombinuje:)

dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2018-06-26, 19:57 ]
Cały czas błąd:
Adres 28: Klimatyzacja -tył Plik etykiet: 4G0-919-158.clb
Oznaczenie elementu: 4G0 919 158 J HW: 4G0 919 158 J
Komponent i/lub wersja: KLIMA FOND H07 0087
Kodowanie: 20
Kod serwisu: WSC 02391 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_ClimaContrUnitRearUDS 002019 (AU57)
ROD: EV_ClimaContrUnitRearUDS_002.rod
VCID: 36621E4489477CF103-8062
Znaleziono 1 błąd:

0033 - Silnik nastawczy tylnego prawego nawiewu na tułów
B10D4 22 [009] - Amplituda sygnału zbyt duża
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 229
Przebieg: 172176 km
Data: 2018.06.26
Czas: 19:39:26

Napięcie zacisku 30: 11.89 V
Temperatura zewnętrzna: 23.0 °C
Silnik nastawczy tylnego prawego nawiewu na tułów-Wart.rzeczyw.: 12023
Silnik nastawczy tylnego prawego nawiewu na tułów-Wartość wymagana: 12023
Silnik nastawczy tylnego prawego nawiewu na tułów-Położenie krańcowe: otwarte: 11422
Silnik nastawczy tylnego prawego nawiewu na tułów-Położenie krańcowe: zamknięte: 10000

Podczas testów wykonawczych, czuć że lewy wentylator wieje, natomiast prawy nic.
Masz instrukcję jak to zdemontować?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 432 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7449
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-26, 23:08   

Jeśli nie wieje z prawego to znaczy, że silnik zaciął się w jednej pozycji (zamkniętej). Dlatego jest błąd o wysokiej amplitudzie, ponieważ klimatronik próbuje nim ruszyć, ale nie może i wyrzuca błąd. Możliwe, że wystarczy go albo klapkę trochę rozruszać :) . Wygenerowałem chyba wszystkie potrzebne instrukcje. Według nich trzeba zdemontować całą konsolę środkową, ale wydaje mi się, że wystarczy rozebrać tylko tylną część wokół nawiewów.

https://www.dropbox.com/s...6%20A6%20C7.rar

Oba silniczki są takie same, więc możesz nawet je zamienić miejscami. Wyglądają tak:

 
 
Maggicc666 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-06-27, 18:32   

Dzięki za instrukcje.

Aby dostać się do tylnych przesłon nawiewów wystarczy ściągnąć tylko tylne kratki i część tapicerki z panelem tylnej klimatyzacji. Okazało się, że jedna z klapek jest uszkodzona. Lekko ja podkleiłem i włożyłem aby sprawdzić czy działa. Oba silniczki działają TYLKO: zastanawiam się czy jest jakaś reguła ustawienia wpustu w silniczku do napędu przesłony tzn. czy trzeba zachować określone położenie. Po zamontowaniu i testach obie przesłony chodzą tylko jakoś dziwnie, trochę się otworzą, trochę zamkną a jak wyłączę klimatyzację OFF to jedna z klapek obraca się w górę i w dół. W jednym momencie tak się otworzyła, że znowu pękła przesłona jakby sinik dociskał ją do oporu.

Z góry dzięki za podpowiedź.

Dodam tylko, że teraz mam dwa błedy:) L+P:)

[ Dodano: 2018-06-27, 22:01 ]
Dodam tylko, że mam wrażenia jakby oba silniczki po podłączeniu zaczynaja kręcić sie w przeciwnych kierunkach np. Podłączając pod jedna wiązkę dwa silniczki, każdy z nich zaczyna sie kręcić w przeciwnym do siebie kierunku. Oznacza to, ze nie można ich zamienić gdyż ustawiając przesłony w pozycji zamkniętej jedną otworzy a druga domknie i zniszczy...jutro to potwierdzę dla Świetego spokoju..... KLIMATRONIC tylnej kanapy ustawiam na off. W tym ustawieniu silniczki cały czas się kręcą w jedna i druga stronę.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mirefire 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Mirek
Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 26
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2018-06-27, 23:04   

a u mnie jest jeszcze inaczej...
Jak jest włączona klima 4 strefy to to z tyłu z jednej kratki przy panelu potrafi lecieć zimne powietrze a z drugiej ciepłe...
i nie ma żadnej zasady kiedy to nastąpi. Brak błędów w VCDS
Trudne do zdiagnozowania.. <nerwus>
 
 
Maggicc666 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-06-28, 14:16   

Mat1324,

mam prośbę, w fragmencie instrukcji wymontowania i zamontowania prowadnicy powietrza nawiewu tył jest uwaga:
...
- Jeśli wymieniana jest prowadnica powietrza, w przypadku układu klimatyzacji w wersji "Komfort" należy wymontować silniki nastawcze: silnik nastawczy - V315 -> ROZDZIAŁ, silnik nastawczy V316 -> ROZDZIAŁ."

Czy możesz podesłać mi treść tych rozdziałów?

pozdrawiam
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 432 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7449
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-28, 15:23   

Podeślę tylko jeden, ponieważ drugi zawiera to samo, ale dla drugiego silniczka :) .

https://www.dropbox.com/s...ny%20-V315-.pdf

Robiłeś w ogóle nastawy podstawowe tych silniczków?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Maggicc666 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-06-28, 16:58   

Tak, właśnie przed chwilą robiłem. Klimatronic z tyłu zaczyna migać przez chwilę a później przechodzi w normalny tryb. Na VCDS po chwili wyskakuje mi komunikat "nieznane"....
Jest jakaś procedura nastawy podstawowej? tzn. trzeba coś włączyć, wcisnąć....
W tej chwili są 3 błedy, 2 dotyczą silniczków nastawy, 1 braku nastawy podstawowej...

Dodam, że obracałem ręcznie wypustem w silniczkach, czy mogło to spowodować ich uszkodzenie?

pozdrawiam

[ Dodano: 2018-06-29, 12:01 ]
Witam,

Ma ktoś inf jak przeprowadzić nastawy podstawowe tylnego klimatronica?
 
 
ink100 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Rafał
Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 45
Skąd: Góra
Wysłany: 2018-07-05, 08:59   

mam ten sam problem, z tym, że u mnie nawiewy niby działają ok. lecz przy otwarciu klapy nawiewu na 100% słychać jak silnik nie pracuje cały czas tylko "przerywa". tyczy się to lewej jak i prawej strony dla nawiewu tułowia.. jakies propozycje? tak silnik ma pracowac czy rownomiernie caly czas?
 
 
Maggicc666 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Imię: Maciej
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-07-10, 18:59   

Witam,

Silowniczki nastawy wymienione. Brak błędów, nastawy podstawowe wykonane.
Widocznie silniczki były uszkodzone.

Temat zamykam:)

PS. Nie obracajcie silniczkiem nastawy sami. Jeden chyba sam uszkodziłem...;)

Pozdrawiam
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: