Forum Audi A6 / A7 Klub Polska - Zapraszamy




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
jak pownn prasowac sanki w audi a6 c6
Autor Wiadomość
k4mi1 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BPJ
Imię: Kamil
Dołączył: 30 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Chełm/Warszawa
Wysłany: 2020-05-22, 11:55   

Niedawno miałem wymieniałem osobiście z tyłu sprężyny na twardsze (tył przysiadł po montażu butli 82l na LPG) - dołożyłem także podkładki na sprężyny bo mimo to się nie wyrównało. Po zamontowaniu dystansów 15 mm przód i tył zauważyłem, że patrząc z tyłu wygląda jakby tylne koła były przesunięte sankami w prawą stronę... Geometria niby jest ok (sanki wcześniej raczej nie były dotykane) z prawej opona balonem lekko wystaje a z lewej dokładnie odwrotnie. Gość od geometrii przyznał mi rację że optycznie tak to wygląda i poprosiłem go o sprawdzenie pokrycia się osi przedniej i tylnej:

https://zapodaj.net/9346cef89574f.jpg.html

Wyniki sugerują że wszystko jest ok... i pytanie brzmi czy może to być wina naprawy blacharskiej prawego tylnego błotnika czy też może jednak przesuniętych sanek - jak to sprawdzić i ustawiać? Bo widzę że raczej nikt nie zna tego tematu... ;/

Edit:
Na amerykańskiej stronie znalazłem coś takiego:
https://www.audiworld.com...-avant-2971956/

Z tego co zrozumiałem to chyba spróbuję podetrzeć sanki obok tulei i ją odkręcę z talerzykiem (i wkręcę bez niego żeby zobaczyć jak pasuje jedna śruba) - wtedy chyba będę wiedział czy sanki są przesunięte czy to efekt jaki pozostał kiedyś po jakiejś przygodzie...

Edit 2:
Odkręciłem po jednej śrubie sanek najpierw prawa a potem lewą (koniecznie podeprzyjcie sanki na środku lewarkiem przed odkręcaniem żeby wam za mocno nie uciekły) wtedy było widać minimalny efekt skręcenia sanek opisany na amerykańskim forum - nie warte szarpaniny. A drugi fakt jest taki że całe tylne zawieszenie jest jeszcze fabryczne przy 250tys. z wymienionymi łącznikami i gumami stabilizatora zatem za efekt ten może być odpowiedzialne zużycie... bo na geometrii tył idzie tylko wyregulować do granicy tolerancji a nie idealnie.
  
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

krzychu973 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Dołączył: 16 Wrz 2019
Posty: 93
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2020-05-24, 07:29   

Wózek czy jak piszesz sanki można przesunąć po parę milimetrów w każdą stronę od pozycji środkowej, ale oczywiście śróby wszystkie trzeba poluzować, ustawić zblokować i skręcić.Po tym zabiegu zbierzność.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: