Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Grzejace sie tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
DawidC7 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Dawid
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: PABIANICE
Wysłany: 2019-06-24, 20:47   Grzejace sie tarcze hamulcowe

Witam
2 tygodnie temu wymieniłem tarcze oraz klocki na przodzie, zalozylem nawiercane tarcz Zimmerman
Od tego momentu ,ale przypuszczam ze problem był wcześniej tarcze bardzo się nagrzewają.
Po przejechaniu kilku kilometrów bez hamowania tarcze są bardzo gorące , praktycznie gotujące.
Kiedy kola zostały zdemontowane okazuje się ze klocki nie trzymają tarczy, tarcza bez problemu się obraca przy użyciu nie wielkiej siły, także nie czuje aby samochód hamował kiedy wrzucę bieg na luz.
Czy ktoś z Was miał podobny problem ?
Tarcze wymieniłem z powodu ze poprzenie biły przy hamowaniu , myśle ze problem mógł być wcześniej którego nie zauważyłem.

Pozdrawiam
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2438
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-06-25, 08:09   

Prowadnice wyczyściles? Chodza lekko? Jesli tak to musisz chyba rozebrac zacisk i tez porządnie wyczyścić gniazda uszczelek. Z czasem alu puchnie i uszczelki scicskaja tloczki ze ciężko im sie cofnąć
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-06-25, 15:28   

DawidC7 napisał/a:
Po przejechaniu kilku kilometrów bez hamowania tarcze są bardzo gorące , praktycznie gotujące.
Kiedy kola zostały zdemontowane okazuje się ze klocki nie trzymają tarczy, tarcza bez problemu się obraca przy użyciu nie wielkiej siły

mamy kilka "albo":
1 - albo klocki jednak ocierają o tarczę i normalnie nie ma luzu
2 - albo było jakieś hamowanie, które zagotowało układ
3 - albo klocki nie zawsze wracają, bo tłoczki się klinują (trzeba wyczy scić - jak pisał repek92.
4 - albo masz w tarczach zamontowany grzejnik :)
5 - albo źle oceniasz temperaturę tarcz i wcale się nie "gotują"

Stawiam na 3
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Nikostratus 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Piotr
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-25, 16:07   

Spuchnięte przewody hamulcowe ?
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-06-25, 16:58   

Raczej nie "spuchnięte" a uszkodzone i działające jak zawór przeciw powrotny?
Bo kiedy tylko "puchną" to ciśnienie rozszerza przewody zamiast popychać tłoczki i hamulce nie hamują...
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
Nikostratus 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Piotr
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-25, 17:09   

Chodzi mi o powodowanie nie cofania sie płynu hamulcowego i stały lekki doscisk klocków do tarczy.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
DawidC7 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Dawid
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: PABIANICE
Wysłany: 2019-06-25, 17:59   

ogólnie pedał hamulca nie rośnie i hamowanie jest normalne ..
po zaparkowaniu samochodu nie widać żadnej szczeliny pomiędzy tarcza a klockami .
Proponujecie zdjąć zacisk i dobrze przeczyścić gniazda uszczelek . Dzięki za info . tak zrobie
 
 
petrolhead47 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGXB
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 32
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-09-23, 15:47   

Witam mam to samo w swoim A6 C7 USA. Mój problem zaczął się od powrotu z wakacji, a mianowicie podczas drogi zaczął dokazywać dziwny dźwięk z prawego przedniego koła. Przy hamowaniu i skręcaniu cisza. Oczywiście okazało się łożysko, które podczas wymiany okazało się bardzo przegrzane. Wygotował się smar. Zainteresowany dlaczego tak się stuło, gdyż duże stożkowe łożysko raczej tak szybko się nie psuje, zacząłem szukać przyczyny. Oczywiście hamulce. Po przejechaniu 10 km spokojnej emeryckiej jazdy hamulce są tak gorące, ze nie można było dłonią dotknąć gdyż taki zabieg groził poparzeniem. Gdyby wodą polać tarcze na pewno byłby smród i dymek od reakcji temperatur. Zmieniłem klocki i tarcze wraz z płynem hamulcowym. Wszystko idealnie wyczyszczone, prowadnice chodzą leciutko, klocek w jarzmie chodzi lekko, a mimo wszystko dalej problem występuje. Macie jakieś pomysły ?
Dodam, że tak się dzieje na wszystkich kołach. Mechanicy już rozkładają ręce. Dodam, że zaciski nie były ściągane i rozbierane i czyszczone w środku.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10619
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-23, 18:58   

Pompa ABS?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
petrolhead47 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGXB
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 32
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-09-23, 22:44   

Raczej nie, abs działa poprawnie. Brak błędów w sterowniku abs oraz w module 53 parking brake. Dodam, ze nierówno zdziera mi klocki, a dokaldnie nie ściera się cały
Klocek tylko dość duży fragment zostaje nienaruszony.
A w logach pomiarowych jest możliwość diagnozy pompy abs, aby ja wykluczyć ?

[ Dodano: 2019-09-28, 11:54 ]
Czy autor wątku rozwiązał problem z przegrzewaniem tarcz ?
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-30, 09:47   

mat1324 - jesteś w stanie podać znamionowe wymiary tarcz i klocków dla auta z USA? (może sprawdzić po VIN?)
Pomyślałem, że kolega kupił zbyt grube tarcze/klocki i teraz po wymianie ma zbyt mały luz?
Ewentulanie ma włączone "osuszanie tarcz", gdzie auto samo lekko dociska klocki w celu nagrzania tarcz hamulcowych...
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10619
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-30, 10:01   

Ogólnie mechanicznie auta z USA niczym się nie różnią od tych europejskich. Osuszanie działa tylko pdczas deszczu.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-10-01, 09:58   

mat1324 napisał/a:
Ogólnie mechanicznie auta z USA niczym się nie różnią od tych europejskich
Nie we wszystkich markach. Są marki, gdzie auta na Europę miały inne hamulce i inaczej zestrojone zawieszenie, niż wersje robione na USA.

petrolhead47 napisał/a:
Zauważyłem tez, ze nie zdziera się klocek w pełni tzn dość duża część jest jeszcze jak nowa, a reszta się zdziera.

Myślę, że gdyby kolega opublikował zdjęcia nierówno zużytych klocków - dałoby to większe pole do przemyśleń.
Skoro na poprzednich klockach i tarczach wszystko było ok - to może jednak coś jest nie tak z zamówionym zestawem?
Może warto podać numery oraz producenta zakupionych tarcz i klocków w celu weryfikacji?
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10619
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-10-01, 11:47   

Miałem na myśli Audi :p . Wiem, że w innych markach nawet blacha nie pasuje między USA a EU.
 
 
petrolhead47 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGXB
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 32
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-10-01, 12:41   

damos napisał/a:
mat1324 napisał/a:
Ogólnie mechanicznie auta z USA niczym się nie różnią od tych europejskich
Nie we wszystkich markach. Są marki, gdzie auta na Europę miały inne hamulce i inaczej zestrojone zawieszenie, niż wersje robione na USA.

petrolhead47 napisał/a:
Zauważyłem tez, ze nie zdziera się klocek w pełni tzn dość duża część jest jeszcze jak nowa, a reszta się zdziera.

Myślę, że gdyby kolega opublikował zdjęcia nierówno zużytych klocków - dałoby to większe pole do przemyśleń.
Skoro na poprzednich klockach i tarczach wszystko było ok - to może jednak coś jest nie tak z zamówionym zestawem?
Może warto podać numery oraz producenta zakupionych tarcz i klocków w celu weryfikacji?


Na poprzednich klockach i tarczach z USA OEM Audi działo się to samo, całą sytuacja zaczęła sie od powrotu z Bydgoszczy gdzie wygotowało mi smar z łożyska, wcześniej albo coś się działo, a po prostu tego nie zauważyłem, albo było wszystko ok. Aktualnie auto stoi u mechanika, więc trudno mi będzie zrobić zdjęcie tych klocków, chyba, że poproszę go o tą przysługę. Na pewno nie jest to spowodowane złym dobrem hamulców, ponieważ jak już wcześniej pisałem cała sytuacja miała miejsce już na starym zestawie z USA.
Co można na ten moment wykluczyć to fakt, że na pewno nie jest to spowodowane przez klocki bądź tarcze, ponieważ są nowe.

-Piasty też można wyeliminować gdyż są nowe na przedniej osi. Także na pewno nie ma żadnego bicia. Potwierdza to zegar u mechanika.

-Płyn hamulcowy DOT4 Motul również nic nie pomógł

-Zaciski wyczyszczone. Prowadnice chodzą luźno, klocek w jarzmie ma luz.

-W ABS brak błędów. Jazda z wyłączonym ESP nic nie pomaga.

-Przewody elastyczne. Wydają się ok. Brak pęknięć. Płyn dało się ładnie wymienić. Z odpowietrzeniem też nie było problemu.

Wszystko wydaje się ok, a hamulce jak się grzały tak się grzeją. Nikt nie wie co się dzieje. Wszyscy rozkładają ręce.

Zestaw jaki jest na przedniej osi po wymianie: 24.0134-0103.1 ATE Tarcza hamulcowa
13.0460-7280.2 ATE Zestaw klocków hamulcowych

Tył na pewno BOSCH, ale nie pamiętam dokładnie oznaczeń.

Zamieszczam video po dystansie około 10 km jazdy emeryckiej co się dzieje jak poleje wodą. Wiem, ze nie powinien tego robić, ale chwytam się wszystkiego, a po drugie przy takim stanie rzeczy każdy przejazd przez tafle wody na asfalcie jest niebezpieczny i może spowodować skrzywienie tarcz. Myślec, że taki stan rzeczy po 10 km nie przekraczając 100 km/h to nie jest normalne.Filmik nagrany jeszcze na starym zestawie hamulców. Tak się dzieje na każdym z kół.

Grzejące hamulce A6 c7
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: