Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania-wibracje na nadwoziu
Autor Wiadomość
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10619
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-10-05, 15:32   

Teraz czekamy na wyniki :) .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
PiterG 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Piter
Wiek: 43
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 7
Skąd: Warmia i Mazury
Wysłany: 2019-10-06, 14:01   

A u mnie pomógł "test drogowy kół". Z 4 sztuk nowych Continental PremiumContact™ 6 w rozmiarze 235/45R17 - 2 sztuki oddałem do reklamacji. Odkształcenie całkowite przekraczało 120N a niewyważenie dynamiczne - 14 kg!. Trochę podrążyłem temat z producentem Continental i wg. korespondencji. Dopuszczalne parametry dotyczące niewyważenia statycznego i dynamicznego, czy odkształcenia całkowitego dla opon Continental wynoszą:
- niewyważenie statyczne, dynamiczne: 60 gr na stronę;
- pierwsza, druga, trzecia siła harmoniczna: 90N;
- odkształcenie całkowite: 120N

i to są limity dla samej opony, a nie dla koła.

Kończąc swoje wywody.
Zareklamowane 2 opony sklep uznał za wadę fabryczną, więc poprosiłem o zwrot środków i kupiłem 2 nowe opony. Trafiły mi się z oznaczeniem DOT AF8P ..... (fabryka w Portugalii - Lousado) a reklamowane były z numerem DOT CP8P (fabryka w Niemczech - Korbach) i jakie ogromne zdziwienie fachowca od opon, ponieważ po "teście drogowym" opon - koła nie wymagają nawet grama ołowiu.

Pozostałe 2 opony, owszem mają bicie, ale wg. maszyny - mieszczą się w granicach dopuszczalnych. Czuję lekkie drgania nadwozia w przedziale 120-130 km/h, ale teraz to niebo a ziemia.
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 405
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-06, 15:32   

PiterG napisał/a:
A u mnie pomógł "test drogowy kół". Z 4 sztuk nowych Continental PremiumContact™ 6 w rozmiarze 235/45R17 - 2 sztuki oddałem do reklamacji. Odkształcenie całkowite przekraczało 120N a niewyważenie dynamiczne - 14 kg!. Trochę podrążyłem temat z producentem Continental i wg. korespondencji. Dopuszczalne parametry dotyczące niewyważenia statycznego i dynamicznego, czy odkształcenia całkowitego dla opon Continental wynoszą:
- niewyważenie statyczne, dynamiczne: 60 gr na stronę;
- pierwsza, druga, trzecia siła harmoniczna: 90N;
- odkształcenie całkowite: 120N

i to są limity dla samej opony, a nie dla koła.

Kończąc swoje wywody.
Zareklamowane 2 opony sklep uznał za wadę fabryczną, więc poprosiłem o zwrot środków i kupiłem 2 nowe opony. Trafiły mi się z oznaczeniem DOT AF8P ..... (fabryka w Portugalii - Lousado) a reklamowane były z numerem DOT CP8P (fabryka w Niemczech - Korbach) i jakie ogromne zdziwienie fachowca od opon, ponieważ po "teście drogowym" opon - koła nie wymagają nawet grama ołowiu.

Pozostałe 2 opony, owszem mają bicie, ale wg. maszyny - mieszczą się w granicach dopuszczalnych. Czuję lekkie drgania nadwozia w przedziale 120-130 km/h, ale teraz to niebo a ziemia.


W takim razie nie masz tych samych objawów i nie przeczytałeś uważnie o czym tu piszemy :)

[ Dodano: 2019-10-06, 15:34 ]
mat1324 napisał/a:
Teraz czekamy na wyniki :) .


Myślę, że wyrobię się do końca Października z tym testem. Będę informował o postępach.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Dawid80A6 


Model: A6 C6
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CAJA
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2018
Posty: 57
Skąd: Nibylandia
Wysłany: 2019-10-06, 15:35   

PiterG napisał/a:
A u mnie pomógł "test drogowy kół". Z 4 sztuk nowych Continental PremiumContact™ 6 w rozmiarze 235/45R17 - 2 sztuki oddałem do reklamacji. Odkształcenie całkowite przekraczało 120N a niewyważenie dynamiczne - 14 kg!

Przerabiałem temat u mnie sa 19 cali Mchelin nowe moze teraz roczne jedna miała 13kg niewywazenia kupiłem nowa co sie okazało gdzies na któryms zakładzie uszkodzili rant wewnatrz w oponie co zakrywa felga nie oddalem na reklamacje bo by nie uwzglednili wiadomo uszkodzenie mechaniczne itd itd Felgi 19 opony bodajze 255/35 i nie pomogło Napewno ubyło żelastwa na felgach ciezarków ale wibracje sa dalej <nerwus>
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10619
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-10-06, 15:54   

To nie jest od opon, bo po zmianie nawierzchni drogi nagle znikają drgania, a co ma nawierzchnia do niewyważenia kół :) . Jutro jadę do mechanika na zmianę tulei w dolnych prostych wahaczach, bo są wybite głównie te od mocowania amorka i mi stuka na dziurach. Przy okazji sprawdzę tył.

[ Dodano: 2019-10-07, 23:30 ]
Dzisiaj wymieniałem tuleje w obu wahaczach prostych, bo stare były lekko ubite i przekrzywione na jedną stronę.

Sprawdziłem tylne zawieszenie i jest tam sztywno oraz nie ma luzów. Ogólnie tylne zawieszenie w Audi jest bardzo wytrzymałe. No chyba, że ktoś wozi non stop z 300 kg bagażu. Następnie sprawdziłem półosie oraz luz na dyfrze i nic. Potem złapałem za tylną część wózka tuż nad dyfrem i zacząłem bujać autem góra-dół. Okazało się, że na tylnych tulejach wózek ma luz ok. 2-3 mm i to tylko przy bujaniu. Ciekawe jaki powstaje luz podczas jazdy po nierównościach <mysli> . Mechanik stwierdził, że jeśli na tylnych jest taki luz, to przednie będą jeszcze w gorszym stanie i nawet nie było trzeba mocno szarpać sankami, a już się ruszały kilka mm góra-dół. Jest to częsta przypadłość BMW i Mercedesa, gdzie wymienia się te przednie nagminnie. Z ciekawości odkręciliśmy jedną śrubę trzymającą wózek do nadwozia i o dziwo tuleja nie była spękana, ale jak to mechanik określił: "przeciągnięta" <lol> . Była to tylna tuleja, która było wgnieciona oraz nie wyglądała za świeżo. Wymienione dzisiaj tuleje w wahaczach też nie były spękane, a jedynie przeciągnięte i zgniecione u dołu, ale różnica w tłumieniu zawieszenia jest ogromna. Dlatego już mam zamówione wszystkie 4 tuleje Lemfordera, a jak przyjdą (chyba środa), to zawożę je do mechanika, który przygotuje odpowiedni ściągacz, aby nie było potrzeby demontażu całych sanek, bo sporo z tym pracy. Dodam, że tylne tuleje są gumowo-olejowe i zostały wycofane z produkcji rok temu we wrześniu, więc z dostępnością ich będzie coraz gorzej. Oczywiście auto dzisiaj trochę wisiało na podnośniku i przez kilkanaście kilometrów był spokój, a później trochę sobie poszalałem i się zaczęło <uoee> . Powiedzmy, że sinusoida drgań miała nieco mniejszą amplitudę, ale nadal to nie było to, co być powinno.
  
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 405
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-08, 08:57   

Istnieje zatem cień szansy, że to jednak te tuleje sanek z tyłu z tego co słyszę. Ja takiego testu nie robiłem jak Ty więc może to przeoczyłem. Zestaw FEBI który kupiłem ma dwie gumowe i dwie olejowe tuleje. Niby się to zgadza ze schematem montażu chociaż fabrcznie są 4 olejowe. Jak będziesz miał szansę to zrób zdjęcie tego przyrządu (ściągacza) bo mi już 3 "fachowców" chciało wszystko zrzucać.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2438
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-10-08, 10:59   

Mateusz ja w c5 wymienilem na nowe gumy w sankach na lemfordera i sanki tez sie unoszw Góra dol tak samo bylo na starych
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10619
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-10-08, 11:21   

Ale tylne sanki? W oryginale tylko tylne tuleje są olejowe, a przednie to tylko guma. Przynajmniej tak jest w polifcie. Wątpię, aby przy sprawnych tulejach olejowych ruszały się ona, bo to trochę mija się z celem. Wózek ma być sztywny.
  
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2438
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-10-08, 11:41   

Mówię o.przednich sankach i w mojej C5 jak zauważyłem ze sanki sie ruszaja Góra dół to.odrazu pomyslalem ze sa.do wymiany wymienilem ale na nowych tak samo. Chyba ze w C6 sa inne z przodu niz w C5
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 405
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-08, 12:23   

Przednie sanki już dawno opanowaliśmy ;) Teraz grzebiemy z tyłu ;)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10619
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-10-08, 13:28   

Niech ktoś jeszcze sprawdzi te tylne sanki.

[ Dodano: 2019-10-11, 23:01 ]
Tuleje już mam i specjalny ściągacz już się robi :) .
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 405
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-17, 19:21   

Jak tam z tymi sankami i przyrządem?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10619
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-10-17, 19:48   

Ściągacz będzie dobiero na wtorek/środę, więc wymiana pewnie za tydzień w sobotę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: