Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania-wibracje na nadwoziu
Autor Wiadomość
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2373
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-11-02, 19:47   

no ja wiem, ale patrząc np na przeguby wewnętrzne jeśli są wyrobione to półosią można ruszać góra dól i podczas jazdy ona tez się rusza od siły odśrodkowej, ale flansza nie rusza się osiowo
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 513 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9322
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-11-02, 20:29   

Zrobię, to się dowiemy czy to było to :) .
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2373
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-11-02, 20:30   

no to sie okażę, a planujesz to robić na aucie? jest możliwość zrobienia?
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 513 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9322
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-11-02, 20:38   

Zadzwonię sobie do ZFa (w sumie mam do nich 45 km, więc może podjadę) i zamówię potrzebne części. Auto pójdzie na podnośnik i będzie zrobione :) . Nie ma dla mnie rzeczy niemożliwych ;p .
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2373
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-11-02, 20:50   

no ja wiem ale czy jest mozliwosc bez sciagania skrzyni?
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 513 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9322
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-11-02, 21:06   

Sprawdzałem już z mechanikiem i od spodu da radę.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
michal_sk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 28
Skąd: JC
Wysłany: 2019-01-29, 11:03   

Witam Panowie, borykam się z podobnym problemem wibracji podczas jazdy.

Czy komuś udało się w pełni wyeliminować problem ? Znalezienie mechanika, który chciałby w pełni podjąć się tematu to w tych czasach chyba graniczy z cudem, bo jeśli sam nie powiem co zrobic/wymienić to sami nie podejmują żadnej inicjatywy...
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 513 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9322
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-01-29, 11:08   

Czekam aż zrobi się trochę cieplej i będę robił ten mechanizm różnicowy :) .
 
 
michal_sk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 28
Skąd: JC
Wysłany: 2019-01-29, 11:45   

Ja jestem po regeneracji wału. Wibracje zmniejszyły się, ale to jeszcze nie to.

Wał na pewno powodował wibracje bo doszło do tego, że poluzowały się wszystkie śruby od strony skrzyni do tego stopnia aż jedną zgubiłem i półksiężyc zaczął hałasować.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 100
Skąd: slask
Wysłany: 2019-01-31, 13:53   

Mateusz, z niecierpliwoscią czekam na Twoją relacje po wymianie. Tez praktycznie od zakupu borykam sie z drganiami i wyczailem ze wlansie na prawej flanszy jest taki luz, wydaje mi sie ze jeszcze wiekszy niz u Ciebie.
powiedz mi wogole jaki jest plan naprawy, co będziesz tam dokladnie wymienia i co rozkrecał. Mi sie wydawalo ze to gniazdo gdzie siedzi ta flansch jest wyrobione ale jak to naprawic nie mam pojecia dlatego narazie tak jeżdżę. pozdrawiam
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 513 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9322
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-01-31, 14:35   

Na pewno to zrobię zanim założę letnie koła, bo wtedy mocniej jest to odczuwalne. Będę wymieniał trzy łożyska, pokrywę mechanizmu, dwa uszczelniacze oraz oczywiście olej. Problemem będzie dobór odpowiedniej podkładki regulacyjnej, ale będzie się tym martwił jak rozbiorę mechanizm. Wstępnie rozmawiałem z mechanikiem i wszystko będziemy robić z kanału. Do odkręcenia będą obie półosie oraz pokrywa mechanizmu. Nic więcej nie przewiduję ;) . Ogólnie luz jest bieżni łożyska, ktora zamontowana jest w pokrywie. Z czasem zaczyna się obracać i wyciera podkładkę regulacyjną. Tworzy się luz wzdłużny, który nie stanowi większego problemu, ponieważ jest kasowany na przegubie wewnętrznym i luz promieniowy, który jest właśnie problemem, który odczuwamy jako bicie.

[ Dodano: 2019-01-31, 14:40 ]
Części będę zamawiał i kupował na miejscu u oficjalnego dystrybutora ZF, bo mam do nich 45 km.
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2373
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-01-31, 19:32   

mat1324, a orientowałeś się czy wszystkie łożyska będzie można wymienić ? nie są żadne prasowane itd? bo jesli by tak było to miejsca troche mało chyba ze jakiś sprzet do ewentualnego wprasowania, czyli ogólnie mówiąc masz na celu zlikwidowanie luzu na prawej flanszy?
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 513 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9322
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-01-31, 21:45   

Cały mechanizm różnicowy zostanie wyjęty na stół, więc łożyska to nie problem :) .
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2373
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-01-31, 21:46   

ok, rozumiem myslałem że bedziesz robił wszystko w skrzyni, a można go tak wyjąc bez wiekszych problemów?
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 513 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9322
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-01-31, 22:00   

Jak wyciągniesz obie flansze, a następnie odkręcisz z prawej strony pokrywę, to wyjdzie :) .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: