Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[CGLC 2.0 177 KM] Wymiana oleju oraz filtrów
Autor Wiadomość
Łukasz 1 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sie 2018
Posty: 48
Skąd: Cookstown
Wysłany: 2018-08-03, 21:24   

na moje oko możesz zastosować byle co zeby tylko docisnąć te przewody paliwowe.


Ja już po wymianie i filtr znalazłem po prawej stronie (u mnie kierowcy) pod autem mniej więcej w połowie samochodu, trzeba zdemontować osłony zaczynając od przedniej bo kolejno na siebie zachodzą. Ja tylnej osłony nie zdejmowałem tylko wyciągnąłem środkową część osłony nie jest tam bardzo ciasno. Tam jest kilka plastikowych nakrętek(nasadka 10) które po kilkukrotnym przekręceniu sie po prostu luzują i zostają przy osłonce i kilka (chyba ze 3) zatrzaski - wyciągnąłem najpierw rdzeń śrubokrętem a potem podważyłem i wyciąnąłem całe zatrzaski. Sam filtr jest podparty na aluminiowym wsporniku przykręconym na jednej śrubce (nasadka 10). potem przesuwamy opaski od filtra, wyciągamy filtr (odrobine paliwa nam wypłynie ale nie dużo), zakładamy nowy filtr strzałkami do przodu auta, zakładamy opaski no i test. Samo napompowanie filtra paliwem okazało sie śmiesznie proste - zbiornikowa pompa paliwa zaczyna pompować paliwo po otwarciu drzwi kierowcy :) więc kilka razy kłapnąłem drzwiami potem dla pewności włączyłem zapłon ale pompa po zapłonie była cicho więc jeszcze raz kłapnąłem drzwiami po kilku razach już nie było słychać pracującej pompy po otwarciu drzwi no i auto odpaliło <hura> hehe
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 28
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 70
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-03, 23:44   

Super dzięki za info :) Ja jutro będę się za to zabierał :)

[ Dodano: 2018-08-04, 15:33 ]
Jestem po wymianie filtra paliwa, zeszło mi trochę ponad godzinę :P U mnie wachlowanie drzwiami nie wzbudzało pompy dlatego podpiąłem się pod komputer i zrobiłem minutowy test pompy i autko odpaliło od strzała. Co do opasek założyłem te co były bo wyglądały jak nowe.

Olej będę wypompowywał wieczorem jak silnik ostygnie.
 
 
Łukasz 1 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sie 2018
Posty: 48
Skąd: Cookstown
Wysłany: 2018-08-04, 14:35   

słychać było pracującą pompę po podpięciu kompa?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 28
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 70
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-04, 15:40   

Tak było słychać
 
 
Łukasz 1 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sie 2018
Posty: 48
Skąd: Cookstown
Wysłany: 2018-08-04, 16:30   

To dobrze że się udało, jak widać jedno rozwiązanie nie jest żadną regułą :)
 
 
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 28
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 70
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-04, 20:36   

Zrobiłem wymianę oleju przez odpompowanie go przez otwór serwisowy z góry. Teraz mam rozkminę czy nie wlałem nowego za dużo... tzn. przed wymianą miałem oleju ciut ponad minimum. Odpompowałem trochę ponad 4litry. Zalałem gdzieś 4.5-4.7l. Po delikatnym rozgrzaniu silnika i odczekaniu aż pojawi się pomiar miałem trochę ponad połowę między min/max, ale mam wrażenie że nie był to jeszcze końcowy pomiar. Jeśli przy następnym pomiarze pokaże mi max to czy jest możliwość że za dużo wlałem? Co wtedy robić?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 469 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8290
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-08-04, 20:48   

Odessać <lol> .
 
 
arczi0044 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Artur
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 268
Skąd: Witkowo
Wysłany: 2018-08-05, 09:01   

erweider napisał/a:
Teraz mam rozkminę czy nie wlałem nowego za dużo... tzn. Co wtedy robić?

Podepnij VCDS i sprawdz poziom oleju :) , u mnie na odpalonym silniku pokazuje od62 do65mm. Na pasku w mmi mam poziom max.
_________________
Prawo jest jak płot – żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
 
 
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 28
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 70
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-05, 12:19   

Zgaszony silnik około 15 minut temp niecałe 90C





Włączony silnik temp niecałe 90C prze około 1-2 minut




Na MMI mam poziom max (cały pasek pełny). Myślę aby odessać około 400-500ml
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 469 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8290
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-08-05, 12:49   

Kup bagnet serwisowy i będziesz miał pewność, że poziom jest prawidłowy :) .
 
 
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 28
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 70
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-05, 13:26   

Tak z ciekawości ile mm oleju powinno pokazać na poziomie prawidłowym?

Co do tego bagnetu to rozumiem że pomiar robić na zimnym silniku w przeciwieństwie do tego elektronicznego czujnika?
 
 
arczi0044 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Artur
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 268
Skąd: Witkowo
Wysłany: 2018-08-05, 13:57   

Według mnie jest ok. i tak bym zostawił <okok>
_________________
Prawo jest jak płot – żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 28
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 70
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-05, 16:21   

Odessałem jakies 300-400ml i teraz wskazanie na przez komputer 60,758 mm.
A na MMI:




Więc teraz chyba już ok :)

A bagnet serwisowy kupie przy następnej podmianie :P
 
 
Łukasz 1 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sie 2018
Posty: 48
Skąd: Cookstown
Wysłany: 2018-08-05, 19:46   

Panowie po mojej metodzie wymiany filtra paliwa wywala kilka błędów : low pressure, do skasowania
 
 
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 28
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 70
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-06, 10:05   

Dzisiaj spróbuje mojego przeskanować zobaczymy czy coś wypluje.

Wydaje mi się że to przez odpowietrzanie filtra przy pomocy "wachlowania" drzwiami czyli pompa się wzbudzała jak przy normalnym uruchomieniu silnika i dlatego rzuciło jednorazowym błędem.
Wieczorem dam znać czy u mnie też to wyskoczyło.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: