Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[CGLC 2.0 177 KM] Po wyskoczeniu wtrysku
Autor Wiadomość
Jarecki001 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jarek
Wiek: 46
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 139
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2019-05-08, 10:43   [CGLC 2.0 177 KM] Po wyskoczeniu wtrysku

Witam

Jakis czas temu, podczas jazdy (okolo 210km/h) wywaliło mi wtrysk, tzn pękła śruba która trzyma wtryskiwacze.Okazało sie że przyczyna był brak podkładki pod 2 wtryskiwaczami i prawdopodobnie przy kazdym spręzaniu, a napewno starcie ten luz około 1mm, pozwalał ze
wtryskiwacz uderzał w mocowanie. A że brak podkładek/uszczelek miedzianych był pod dwoma
wtryskami (3 i 4), które są mocowane jedną srubą, to w końcu podczas jazdy wtrysk (4) wyskoczył, dobrze że tylko częsciowo bo przytrzymał go metalowy przwód paliwowy, który sie oczywiście wygiął ale nie pękł.
Oczywiście kupa paliwa pod maską, i zero jazdy, laweta i ściaganie auta z autostrady, nocną porą.

Do czasu tego incydentu z silnikiem nie było problemów, zero błędów, kontrolek ect.

Od mechanika wiem że te podkładki , Audi zaleca wymieniać co 100k km, wiec ich brak sugeruje że sie wytopiły , albo nigdy ich nie było (w co watpię, zeby Audi tak dało dupy).

Tak czy siak, silnik dostał pełne uszczelnienia dla wszystkich wtrysków, podkładki, oringi, śruby mocujące wtryski itd,etc. Zauwałyłem tylko że na układzie "3" otwór dla wtryskiwacza
nie jest taki idealny, lekko jajowaty, oraz ze powierzchnia do której przylega wtryskiwacz
w głowicy, jest lekko porysowana. Jednak podkładka/uszczelka miedziana całkowicie uszczelnia połaczenie wtrysku z głowicą.

Pali ok, jezdzi ok, ale od tego czasu zapala sie kontrolka "Check Engine", po podłaczeni VAGa, podaje że bład dotyczy sondy lambda, że jest zbyt bogata mieszanka.
(załaczam zrzuty z VAGa)

Jeżeli skasuję bład, to przez jakiś czas jest ok, ale po przejechaniu po autostradzie około 400 km, błąd wraca, i znowu po skasowaniu ok 400 km, i znów "check engine"

Proszę o radę , co moze go boleć

Z góry dzieki
Pozdrawiam

vag1.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 221,52 KB

vag2.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 245,78 KB

_________________
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką - Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 726
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-05-08, 10:46   

Ropa poszła do wydechu i do miski olejowej.
Rozumiem że filtr i olej wymieniłeś?
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
Jarecki001 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jarek
Wiek: 46
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 139
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2019-05-08, 10:48   

Witam

Tak, oczywiście, zaraz po akcji, naprawy , własnoręcznie (bo to żadna skomplikowana robota była), pojechałem do mechaniora na wymianę oleju+filtr olejowy jak zwykłe.

ps,Dzieki Carlos za odpisanie, dodam tylko że masz super silnik w swoim aucie, 3.0 tdi.
Ja mialem w A6C6 własnie 3.0 tdi , nalatane przezemnie 280k km, beż żadnych kłopotów. W sumie auto miało jak sprzedawałem 504k, i silniczek działał jak ta lala.
A tu 2.0 tdi, i P O R A Ż K A !! !!
Hasło Audi : przewaga dzieki technice, to w tym przypadku BZDET NAD BZDETY !! !!, BO TAKIEGO GÓWNA JAK TEN MOTOR TO NIE MA NIGDZIE.
_________________
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką - Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 726
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-05-08, 13:40   

Teraz kupiłem Biturbo 320 kucy :)
Wszystko poniżej 200 koni w A6 to nieporozumienie.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
Jarecki001 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Imię: Jarek
Wiek: 46
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 139
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2019-05-08, 14:21   

:)
Ja tam nie jestem wybredny, 233 kuce w 3.0 tdi, by mi wystarczyły.
Powinna byc prawnie zakazana produkcja silników mniejszych niz 3.0 w 6 cylindrach.
A wszystkich księgowych z Audi bym wystrzelał gumowymi kulami, za to co odjeb.... z autami.
Kuwa , kiedys auto budował inzynier zgodnie ze sztuką , a teraz auta projektuje praktycznie
głupi technologicznie ksiegowy co gapi sie tylko w kalkulator.

Jarecki001
_________________
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką - Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
 
 
leszekmw 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Leszek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 400
Skąd: lublin
Wysłany: 2019-05-15, 08:51   

Jarecki001 mój doskonały magik od diesli mówi ze masz uszkodzona sondę lambda dlatego masz błąd mieszanki.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: