Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[C4 2,5 TDi AEL] dymi na czarno
Autor Wiadomość
Lipton 



Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 27
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 431
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-08-23, 09:37   

a ja mam pytanie czy kąt wtrysku też może mieć coś do dymienia ?

[ Dodano: 2011-08-23, 10:39 ]
kuki6, nic nie zwiększa
dokładnie ten mały wężyk zaślep co jest na strzałce i bd widział wszystko ;)
_________________
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kuki6 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 43
Skąd: G-ce/śląskie
Wysłany: 2011-08-23, 14:25   

dzięki sprawdzę, ale to po trasie, bo nie będę kombinować przed wyjazdem, a mam 2k do zrobienia.

gościu, który mi przyjechał kiedyś robić dymienie (rok temu - nie miałem jeszcze kabelka a po za tym nic nie wiedziałem co i jak), ustawiał kąt wtrysku dwoma kluczami z komputerem i dymienie się wtedy zmniejszyło, ale na krótko i minimalnie... potem mówił, że trzeb przedmuchiwać, bo EGR, po się sadza zbiera.
_________________
4ever3dom
 
 
Lipton 



Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 27
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 431
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-08-23, 16:18   

no to wypnij wąż i wsadź wkręta i tyle nic złego się stać nie może może być tylko lepiej ;) ewentualnie po tym możesz go przegonić żeby nagar wyrzucić trochę ;)
_________________
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
elviss09 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 27
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-09-27, 14:44   

a jesli egr jest zaciety w pozycji otwarej to co za roznica czy waz od podcisnienia jest podlaczony czy nie jak tak spaliny beda szly prosto do kolektora moim zdaniem musisz zaslepic egr. maly know how: kupujesz w pobliskim sklepie spozywczym ulubiony zlocisty trunek pamietaj aby w puszce (polecam tyskie, lecha;p) wypijasz aby miec potrzebna energie do pracy z puszki wycinasz blaszke na zaslepke z 2 otworami na sruby i przykrecasz w miejscu laczenia egr-kolektor. Powodzenia
 
 
kamil_chy 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-09-27, 21:45   

Nie polecam robienia zabiegu zaślepiania EGR z puszki po piwie jest za cienka szybko się przepali, i nic to nie da. proponuje poszukać czegoś deliktanie grubszego. Ja u siebie brałem materiał z pokrywy radia samochodowego i jak narazie nie ma problemu z przepalaniem.
pozdrawiam
_________________
 
 
darek_p123 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-28, 10:16   

Witam

Zalepiłem jakiś czas temu dolot plastrem (na początku wątku ze zdjęciami) i miałem spokój --- nie dymiło <radocha>
W ostatnim czasie zauważyłem jednak czarną chmurkę jak dodawałem gazu... <mysli>
Nadszedł dzień przeglądu... Diagnosta nacisnął pedał gazu i .... wyrzucił mnie,... wskazówki miernika oparły się na max a czarny dym przesłonił auto . <zalamka>

Pojechałem do kumpla mechanika, a on powiedział mi że jeżdżę jak baba....
Kazał mi pojechać na ustronną równą drogę i przegonić audiczkę na wysokich obrotach (5000)
Więc na 2 , 3 biegu przewiałem turbo.... kopciło coraz mniej i mniej ....

Po pół godzinie wróciłem do diagnosty.
Facet oniemiał dosłownie szczena mu opadła <radocha> Miernik wskazał normę <hura> ?adnego czarnego dymu !! !


Pozdrawiam
Darek
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Moskit 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Wiek: 38
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 18
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2011-10-10, 10:10   

Witam wszystkich

Chciałbym zapytać czy ktoś wie co może być przyczyną, że w moim wozie brak jest mocy i strasznie kopci na czarno. Czy to może być wina złego ustawienia kąta wtrysku? Dziś przy temp. około 7 stopni na plusie odpalił ale z ociąganiem. Już się boję co będzie przy temp. - 10.
Co do braku mocy to lepiej się rozpędza jak odpuszczę trochę gazu a jak wdepnę głębiej to strasznie muli i kopci.
Może wtyryski już są do zrobienia? Może dziura w dolocie?
Co wy na to?
_________________
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!
 
 
szybki-ens 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 13 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 634
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-10-10, 10:28   

ja bym stawiał na dziurę w dolocie. Klasyczny przykład. Kopci i brak mocy. Sprawdź to na początek
_________________
Było: 100C3 1989 1,8benz+lpg
Jest: A6C4 1996 2,5TDI
 
 
Moskit 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Wiek: 38
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 18
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2011-10-10, 10:32   

sprawdzę to jeszcze dziś. Gdyby to było to byłoby świetnie bo małe koszty.
Jeśli to dziura to powinno coś świszczeć, dobrze kombinuję?
_________________
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Atze 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Kuba
Wiek: 33
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-29, 14:37   

Hej. Ja używam 3 miesiąc moją A6 C4 2.5 tdi 140km.Przebieg 490 000 tyś.
Dymił mi bardzo mocno na 1,2 biegu jak lekko wciskałem gaz ,ale także na wyższych biegach jak przycisnąłem mocniej pedał gazu.(Czarna chmura za autem)

Poszedłem za radą i przegoniłem go porządnie jakieś 1,5 tygodnia temu na odludnej drodze powyżej 4000 tyś obrotów i jak ręką odjął. Do dziś jest 90% lepiej. Zadymi tylko delikatnie Przy ruszaniu na 1,2 biegu.
Dzięki za rady .
Teraz szukam poduszek silnika jakby ktoś coś słyszał, bo trudno dostać jakieś w dobrym stanie.
_________________
ODBLOKOWANE RZĘDOWE 2.5 C4 180KM i benzyne ścignie.
 
 
janswiercz


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-04, 17:47   

Witam! Mam problem z czrnym dymem ktory pojawia powyzej 1500 obrotow. Problem pojawil sie nagle po stluczce(wczesniej zero problemu)- mialem do wymiany przedni blotnik i przy okazji wymienilem olej z filtrami. Moze to miec jaki wplyw? moze ktos mial podobny problem?
 
 
arwam 


Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Automat
Imię: Arek
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 87
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2013-08-29, 22:16   

jesli uszkodziłeś prawe przednie naroże silnika sprawdź czy intercooler jest w całości, i jego owężowanie, oraz czy wiązka elektryczna przepływomierza nie jest uszkodzona.
_________________
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Base 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Augustów
Wysłany: 2017-09-09, 08:03   

Witam.Po wielu latach jazdy z uszkodzonym turbo kupiłem w końcu turbosprężarkę regenerowaną w cenie 900zł.Między czasie
-wyczyścilem kolektor ssący
-wymyłem interculler,oraz poprawiłem dawne klejenie (zerwany miał plastikowy czop z obudowy mocowania na jedną śróbkę,po przykodzie z przeszłości,sprzed kupna)
-wymyłem wszystkie rury dolotowe
-zaślepilem ERG
-naprawiłem pozrywane cienkie wężyki kontroli dolotu
Po tej operacji,przegnałem auto 5 kilometrów na 3 biegu 3000-4000 obr, poprawa jest,auto wkręca w obroty ale na 140 konny silnik czuję że coś jest nie tak,jeżdżąc A3 90KM mam odczucia że moc jest porównywalna,brakuje z 50 KM.Kąt wtrysku ustawiony na 68 stopni.Co jeszcze można sprawdzić? Dzisiaj planuję wyjąć klapkę dolotu,jutro rano napiszę jak było
 
 
Krzysiek 84 


Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 12
Skąd: Olecko - Suwałki

Wysłany: 2017-09-10, 10:02   

Logi dynamiczne możesz zrobić jak masz dostęp do Vag'a.
_________________
Cichociemny Zetor
 
 
Base 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Augustów
Wysłany: 2017-09-11, 08:15   

Nie mam,zobaczę co da się zrobić.Testowałem przyspieszenie do stówy,od 1 do 3 biegu rozpdza się w ok 10 sekund
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: