Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[C4 2,5 TDi AEL] dymi na czarno
Autor Wiadomość
kamil138 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 211
Skąd: suwałki
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2010-09-26, 21:27   

nieszczelność to raczej odpada sytuacja wygląda tak że nie kopcił wcale jak pompa została przestawiona to od razu zaczął chmurę puszczać czyli to pewnie coś z podpowiedzi kamil_chy,
dzięki wielkie teraz wiem gdzie szukać przyczyny :mrgreen:
_________________
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
szybki-ens 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 707
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2010-10-04, 19:29   

witam ponownie.
Problem dymu powrócił. Znów dymi przy wyższych obrotach. Wykluczam jakiekolwiek nieszczelności w układzie dolotowym.
Logi będą w środę.
Kolejna rzecz w poprzednim tygodniu zrobiłem ponad 1000 km (Suwałki-Olsztyn-Suwałki-Warszawa-Suwałki). Stan oleju na bagnecie jak wyjeżdżałem był maks. Dziś sprawdziłem i miarka pokazuje 3/4.
Czyżby mój silnik dopadło branie oleju?
Jeśli tak to gdzie ten olej może brać? koszty? proszę o wskazówki.
Wykluczam jakiekolwiek nieszczelności w silniku. Wszystko suchutkie.
Silnik pracuje równo i sprawnie. Przyspiesza super. Nie ma żadnego telepania. Pali na dotyk.
_________________
Było: 100C3 1989 1,8benz+lpg
Jest: A6C4 1996 2,5TDI
 
 
elmi_k 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Elmo
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 441
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-04, 20:09   

szybki-ens napisał/a:
Problem dymu powrócił. Znów dymi przy wyższych obrotach.


W innym watku pisales, ze w tej trasie jakos malo Ci spalil. Moze go przymuliles?? i dopiero teraz sadze wywala?

P.S. 5,9l/100km to chyba musiales lekko muskac gaz. bo w normalnej jezdzie nie wierze w takie spalanie. Nawet w osce tyle nie zszedlem.
_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
szybki-ens 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 707
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2010-10-04, 20:18   

Powiem wam, że to auto od początku pali mi rewelacyjnie mało. Z Suwałk do Warszawy jest praktycznie non stop prosto rozpędzam się do 120 włączam 6 zapinam tempomat i sobie się toczę. Nie potrzebuje szybciej. A jak trzeba to depnę i wyprzedzam. A na tej trasie Suwałki Olsztyn Suwałki non stop lało jechałem jeszcze w nocy więc tym bardziej nie leciałem za szybko bo warunki kiepskie.
No ok a ubytek oleju?
_________________
Było: 100C3 1989 1,8benz+lpg
Jest: A6C4 1996 2,5TDI
 
 
syper 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Artur
Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 1195
Skąd: Suwałki / Filipów
Wysłany: 2010-10-04, 21:18   

elmi_k napisał/a:
P.S. 5,9l/100km to chyba musiales lekko muskac gaz. bo w normalnej jezdzie nie wierze w takie spalanie. Nawet w osce tyle nie zszedlem.

też mu nie wieże :evil:
a u mnie np kopci cały czas i nie ma możliwości przymulenia :mrgreen:
szybki-ens, a tak apropo to musimy kiedyś się spotkać i porównać osiągi i dymienie :mrgreen:
_________________
Usunięto - Pkt. 29. Regulaminu Forum


http://www.a6klub.pl/a6-c...kuda-vt8194.htm
 
 
szybki-ens 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 707
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2010-10-05, 07:48   

i w tym i w tym będziesz lepszy na bank hehehehe ;P

dziś rano sprawdziłem poziom oleju przed odpaleniem i jakby normalnie. Sam już nie wiem co się dzieje :( No nic w środę logi wrzucę na forum do oceny będziemy kombinować z Waszą pomocą mam nadzieję ;)
_________________
Było: 100C3 1989 1,8benz+lpg
Jest: A6C4 1996 2,5TDI
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
kuki6 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 43
Skąd: G-ce/śląskie
Wysłany: 2011-08-17, 14:51   

odkopuje

moje wcześniejsze "dochodzenie" odnośnie przyczyn czarnego dymu jakoś porzuciłem, ale teraz chciałbym do niego wrócić, tylko jest to dla dosyć dziwne, bo tak:

a) spalanie w trasie,jak jadę autostradą 140-145 non stop (800 km), paliwo z Tesco ~6,7 litra, w mieście 7,5-8 litra, generalnie mniej niż 6,6 nie idzie zejść, co myślę i tak jest super. Nie wiem jak ktoś może zejść poniżej 6 litrów. Ja mam wrażenie, że mi mniej pali przy 140 niż przy 120 :/
b) nie odczuwam spadków mocy podczas wytwarzania się nocy za samochodem
c) dym pojawia się różnie - czasem mała chmurka czarna przy 2,2k na 4-ce przy przyśpieszaniu od 90 km/h w górę, przy 3,2k przy przyśpieszaniu od 135 km/h w górę na 5-tce, zawsze powyżej 3,5k jak kapie.

d) mam 360 000 na liczniku (sprawdzone) - nie mam spadków mocy, wydaje się że to nie katalizator ale po takim przebiegu to chyba czas na wymianę albo usunięcie.

Co powinienem sprawdzić najpierw? I jak się zaślepia EGR? Bo to może to?

Z naklejki w bagażniku:
4A9 863 716 3VJ
T-NN UDIC4 DECKEL RE
04218 359 ANTRHAZIT
ZA-IX IX 8
5807298 00891170


update:
sorry za nieskładność tego posta, poprawione
_________________
4ever3dom
 
 
Lipton 



Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 470
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-08-19, 17:35   

kuki6 napisał/a:
Nie wiem jak ktoś może zejść poniżej 6 litrów. Ja mam wrażenie, że mi mniej pali przy 140 niż przy 120 :/
jeździj do 140 na niskich obrotach do 2500 i Ci tyle spali ;) w okolicach 6 na trasie...
moje też dymi cały czas teraz wcześniej zaślepiłem egr to nie dymił wcale teraz dymi ale rurka czysta więc się tym zbytnio nie przejmuje ;)
_________________
 
 
kuki6 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 43
Skąd: G-ce/śląskie
Wysłany: 2011-08-20, 14:27   

6 litrów w trasie nie ma szans moim, nawet jak wolno jadę, zauważyłem, że najmniej mi pali jak daje 2700-2800, czuć wtedy, że silnik tak zdrowo pracuje, jak jadę w okolicach np. 2400 to tak jakby "gorzej" mu było, tak jakby się "męczył".


. Akurat w momencie jak się zabrałem za ostatnią rzecz, która jest nie tak z moim wozem, czyli dymienie, to ono się znacznie pogorszyło i nasiliło.

Teraz podczas ruszania ze świateł regularnie widzę dymka za mną, nie takiego czarnego, tylko szarego. Płyny raczej w normie - woda i olej.

Czuje też spadek mocy - ewidentnie. Auto mi się już nie zbiera tak jak kiedyś, nie wgniata w fotel moment z 5 cylindrów :/


Do tego od 3200 czarny dym za mną - NOC.

Lipton,
Mam AAT silnik i zastanawiam się czy zaślepiać EGR. Ty napisałeś "miałem zaślepiony". Teraz już nie masz ? Dlaczego? Chcę jeszcze długo pojeździć moim C4 i zastanawiam się czy to wpłynie na żywotność silnika. Czytałem informacje w linku od tego gościa co w USA miał VW i był dramat w kolektorze - gość twierdzi, że lepiej zaślepiać, zwłaszcza jak się chce długo jeździć autem. Na forum czytałem już o tym sporo i widzę zdania podzielone.
_________________
4ever3dom
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
krzysiekjx1 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 12 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 364
Skąd: dolnosląski
Wysłany: 2011-08-20, 14:46   

ja sie dopisze do tematu :) EGR nie ma nic wspólnego z żywotnością samego silnika a jest jedynie elementem mającym wpływ na jego ekologie jak i ulgę dla katalizatora(wydłużenie jego żywotności)
co do samego dymienia???? mi też puszcza dyma przy każdym starcie spod świateł i przy każdym wciśnięciu pedału w podłogę ;p czemu sie wcale nie dziwie bo rzadko mam okazje ją przegonić to się nazbiera sadzy w wydechu <radocha>
ale te typy tak mają i jak patrze na zużycie paliwa to wcale mi nie przeszkadza że dymi <lol>
_________________
nikt za darmo ci nie da

 
 
Lipton 



Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 470
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-08-20, 20:52   

mam cały czas zaślepiony ;) a jak nie chcesz od razu zaślepiać to odepnij podcićnienie i wkręć w węża blachowkręta i też bd efekt prawie zaślepionego EGR ;) zejdź w dół z obrotami to spokojnie zrobisz 6 ;)
_________________
 
 
kuki6 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 43
Skąd: G-ce/śląskie
Wysłany: 2011-08-22, 11:58   

ok dzięki za odpowiedzi. Problem jest taki, ze jeszcze do zeszłego tygodnia, też mi nie przeszkadzało, że robiłem dym spod świateł i przy wyprzedzaniu (redukcji). Ale teraz jest tak, że jak odpalam silnik dym, ledwo dodamgazu z 1700 na 2100 - dym (oczywiście nie taki jak przy 4000 rpm ale jednak), dymi nawet przy lekkim ruszaniu ze świateł i generalnie czuje spadek mocy, znaczny, tak jakby auto się "Dławiło". Stąd, oprócz pytania o EGR, pytanie, co powinienem diagnozować:

a) waż dolotowy do turbo (tam się przeciera w AEL - ja mam AAT ale to chyba sie wiele nie różnią te silniki)
b) katalizator zapchany - wie ktoś ile kosztuje nowy? i czy wymiana jest kosztowna?
c) zapchany kolektor dolotowy
d) inne?

Generalnie chce tym autem jeszcze zrobić najmniej 100.000.
_________________
4ever3dom
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Hincó 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 726
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2011-08-22, 12:05   

Jak dymi na wolnych to albo paliwa jakieś niesamowite ilości spala(jaka dawka?), albo poprostu leją wtryski. Może moc spadła od tego że się przyzwyczaiłeś? :P Wtryski polecam wydajniejsze-bedziesz zadwolony :)
_________________
TDI +
 
 
kuki6 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 43
Skąd: G-ce/śląskie
Wysłany: 2011-08-22, 20:33   

no właśnie wcale nie pali jakoś dużo - 130-150 km/h Gliwice-Drezno-Gliwice - 2700-3000 rpm non-stop, 850 km - spalanie 6,8 litra

miasto przy spokojnej jezdzie - troche ponizej 8-smiu

Może nie robię 6 litrów, ale chyba nie jest źle.

Paliwo leje najtańsze na śląsku - albo Tesco Gliwice albo Auchan Gliwice.

przed rozbieraniem wtrysków chciałbym sprawdzić inne możliwości, oczywiście o ile jest sens, ale z tego co wyczytałem w temacie dymienia, to EGR jest jego główną przyczyną.
_________________
4ever3dom
 
 
kuki6 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 43
Skąd: G-ce/śląskie
Wysłany: 2011-08-23, 06:54   

http://www.a6klub.pl/a6-c...-vt19208,30.htm
w tym wątku jest zdjęcie silnika AAT - czy chodzi o ten wężyk, który jest podpięty tam gdize wskazuje na EGR strzałka?

dalej w w/w temacie kolega mkfryzjer piszę o tym, że zaślepianie EGR zmienia prędkość turbiny i ilość zasysanego powietrza - co jak rozumiem skutkuje w mieszance bardziej bogatej w tlen i dlatego mniej kopci, ale z drugiej strony - zwiększa obroty turbiny i tym samym jej żywotność?
_________________
4ever3dom
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: