Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
C4/100 2,5 TDI AAT - Diagnostyka vcds 12.12
Autor Wiadomość
misiek735 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Michał
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Kłodawa/Poznań
Wysłany: 2015-02-28, 18:14   C4/100 2,5 TDI AAT - Diagnostyka vcds 12.12

Witam

Chciałbym sprawdzić kablem vcds (hex can usb, oprogramowanie 12.12) audi c4. Niestety przy próbie komunikacji z engine, wyskakuje błąd No response from controler. Próbowałem na włączonym zapłonie oraz na odpalonym silniku- bez rezultatu.

Oczywiście podłączam się za pomocą przejściówki obd 1 która na 100 procent jest dobra- gdyż mogę normalnie odczytywać dane z klimatyzacji i absów. Nie mogę właśnie odczytać logów silnika.

Znalazłem wiele tutoriali w których opisana jest zmiana start baud na 240. W VCDS 12.12 nie mogę tego uczynić, gdyż program daje domyślną wartość 0, i według opisu na stronie rosstecha automatycznie ustawia najlepszą wartość (która podczas komunikacji się w options nie zmienia).

Znalazłem również opisy informujące o przypisywaniu portów. W menadżerze systemu po podłączeniu samego kabla/kabla podłączonego do samochodu z włączonym zapłonem, mam tylko info w Kontrolerach uniwersalnej magistrali szeregowej- Ross-tech direct usb interface. Nie mam czegoś takiego jak porty LPT - jak opisują w poradnikach tam zmieniają szybkość komunikacji i problem ustępuje. Czy to, że ja nie mam możliwości edycji portów jest spowodowane tym że używam windows 8?


Domyślam się, że możliwe że sterownik się zawiesił- nie odłączałem jeszcze akumulatora, i w chwili obecnej nie chciał bym tego robić. Dlatego proszę uprzejmie o jakiekolwiek wskazówki co robić aby się skomunikować.

Uprzedzając pytania, dlaczego chcę się podłączyć- auto miało problemy z wtryskiem sterującym. Po jego regeneracji, i zmontowaniu po odpaleniu silnik pracuje równo, aczkolwiek nadal przy próbie wejścia na wysokie obroty silnik się dławi (przy ok. 3000 rpm), po czym puszczając pedał gazu szarpie, kopci na czarno i pracuje nie równo. Czasem pomaga ponowne przegazowanie dosłownie na chwilę, a czasem po chwili sam się uspokoi.

Aczkolwiek na tym etapie bardzo proszę o info co zrobić aby skomunikować się z tym sprzętem co mam z silnikem.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2015-03-07, 13:55 ]
Witam ponownie

Chciałem tylko napisać, że problem rozwiązałem. VCDS-em 12.12 nie połączyłem się z silnikiem, gdyż jest to "za nowy interfejs" dla tego komputera. Zakupiłem VAG KKS ze strony Viakena za 26,90 zł (z przesyłką ~35 zł). Po zmianie ustawień portu, oraz Start Baud na 240 bez problemu odczytałem następujące błędy:

00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62

00541 Czujnik zakresu suwaka – G99

00542 Czujnik uniesienia igły – G80

00539 Czujnik temperatury paliwa – G81

regulacja rozpoczęcia wtrysku

Po objawach pracy silnika (końcowy opis pierwszego postu) czeka mnie w takim razie grzebanie w pompie.

Pzdr
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
@winek@ 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 105KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Kris
Wiek: 33
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 22
Skąd: Rumia
Wysłany: 2015-03-08, 10:59   Re: C4/100 2,5 TDI AAT - Diagnostyka vcds 12.12

misiek735 napisał/a:
Witam

Chciałbym sprawdzić kablem vcds (hex can usb, oprogramowanie 12.12) audi c4. Niestety przy próbie komunikacji z engine, wyskakuje błąd No response from controler. Próbowałem na włączonym zapłonie oraz na odpalonym silniku- bez rezultatu.

Oczywiście podłączam się za pomocą przejściówki obd 1 która na 100 procent jest dobra- gdyż mogę normalnie odczytywać dane z klimatyzacji i absów. Nie mogę właśnie odczytać logów silnika.

Znalazłem wiele tutoriali w których opisana jest zmiana start baud na 240. W VCDS 12.12 nie mogę tego uczynić, gdyż program daje domyślną wartość 0, i według opisu na stronie rosstecha automatycznie ustawia najlepszą wartość (która podczas komunikacji się w options nie zmienia).

Znalazłem również opisy informujące o przypisywaniu portów. W menadżerze systemu po podłączeniu samego kabla/kabla podłączonego do samochodu z włączonym zapłonem, mam tylko info w Kontrolerach uniwersalnej magistrali szeregowej- Ross-tech direct usb interface. Nie mam czegoś takiego jak porty LPT - jak opisują w poradnikach tam zmieniają szybkość komunikacji i problem ustępuje. Czy to, że ja nie mam możliwości edycji portów jest spowodowane tym że używam windows 8?


Domyślam się, że możliwe że sterownik się zawiesił- nie odłączałem jeszcze akumulatora, i w chwili obecnej nie chciał bym tego robić. Dlatego proszę uprzejmie o jakiekolwiek wskazówki co robić aby się skomunikować.

Uprzedzając pytania, dlaczego chcę się podłączyć- auto miało problemy z wtryskiem sterującym. Po jego regeneracji, i zmontowaniu po odpaleniu silnik pracuje równo, aczkolwiek nadal przy próbie wejścia na wysokie obroty silnik się dławi (przy ok. 3000 rpm), po czym puszczając pedał gazu szarpie, kopci na czarno i pracuje nie równo. Czasem pomaga ponowne przegazowanie dosłownie na chwilę, a czasem po chwili sam się uspokoi.

Aczkolwiek na tym etapie bardzo proszę o info co zrobić aby skomunikować się z tym sprzętem co mam z silnikem.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2015-03-07, 13:55 ]
Witam ponownie

Chciałem tylko napisać, że problem rozwiązałem. VCDS-em 12.12 nie połączyłem się z silnikiem, gdyż jest to "za nowy interfejs" dla tego komputera. Zakupiłem VAG KKS ze strony Viakena za 26,90 zł (z przesyłką ~35 zł). Po zmianie ustawień portu, oraz Start Baud na 240 bez problemu odczytałem następujące błędy:

00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62

00541 Czujnik zakresu suwaka – G99

00542 Czujnik uniesienia igły – G80

00539 Czujnik temperatury paliwa – G81

regulacja rozpoczęcia wtrysku

Po objawach pracy silnika (końcowy opis pierwszego postu) czeka mnie w takim razie grzebanie w pompie.

Pzdr



12.12 en to kiepska kopia kabla dlatego tak jest! <radocha> <radocha>
 
 
misiek735 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Michał
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Kłodawa/Poznań
Wysłany: 2015-03-08, 11:46   

Wybacz, ale nie mogę się z Tobą zgodzić :) Tym kablem diagnozowałem już kilka nowszych aut bezproblemowo... Gdybym w VCDS 12.12 mógł zmienić start baud to podejrzewam że bezproblemowo zdiagnozował bym silnik w C4. Szkoda że w tym programie ta opcja jest na szaro, przez co nie można zmienić wartości...

Pzdr
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: