Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Bicie tarczy hamulcowej - wymiana
Autor Wiadomość
vicary 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Grzegorz
Wiek: 26
Dołączył: 14 Paź 2018
Posty: 7
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2019-05-21, 13:57   Bicie tarczy hamulcowej - wymiana

Witam , planuję wymianę tarcz+ klocki przód gdyż zrobiło się "bicie" na tarczach
jakiej firmy polecicie tarcze z klockami żeby wytrzymywały i zaraz nie było bicia ?
rozmiar przednich tarcz 345
czy może lepiej wrzucić większe zaciski z tarczami ?

Pozdrawiam
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10627
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-05-21, 20:42   

Podstawą są proste piasty oraz porządnie wyczyszczone zaciski oraz piasty, które mają być idealnie gładkie. Bez tego każde tarcze po pewnym czasie zaczną bić. Osobiście polecam tarcze Zimmermanna oraz klocki Ferodo i dodatkowo zmianę płynu na ATE DOT 4 SL.6 :) .

[ Dodano: 2019-05-21, 20:44 ]
Na przód możesz dać 356 mm, ale musiałbyś zmienić wszystko włącznie z blachą za tarczą.
 
 
kegs 


Model: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Grzesiek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: kielce
Wysłany: 2019-08-20, 15:43   

Czy warto wymienic zestaw hamulcowy na większy w Audi A7 tarcze zaciski od Audi SQ5 w rozmiarze 380 mm w standardzie mam 356 mm i system hamulcowy podstawowy nawet nie comtetition .
Obecnie niestety tarcze i klocki słabo hamują i dlatego zastanawiam się nad zamianą systemu hamowania.
Czy ktoś już na forum tobił taki swap hamulców w Audi A7 i jak się sprawują hamulce po wymianie bo nie wiem czy warto w to inwestować.
_________________
kegs
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10627
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-08-20, 19:34   

Możesz wsadzić od S7, czyli 400 mm :) . Przy fabrycznej mocy te 356 mm powinno spokojnie wystarczyć. Jakie masz tarcze i klocki?
 
 
wawe 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Robert
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-26, 08:44   

Sorki kolego,

Ale 3 krotnie montowałem zimmermany i zawsze nie pojeździły dłużej niż 2 miesiące zatem piasty piastami ale te tarcze i jakiekolwiek inne zamieniki to do taczki a nie do A7.
Jeszcze tylko z tego co mi kolega mówi zamontował BRC i dają radę.
Ogólnie tylko Oryginał, najlepiej pływające.
Wiem, że kolega poleca sklep Lewian, również tam kupuję ale każdy zamiennik poleci jak się lata na autostradach i hamuje od 200 w dół.

Ja zamontowałem od BITURBO 356mm i jest lepiej ale dalej daleko do ideału :)
_________________
Stage 1 305KM 650NM
Stage 2 326KM 660NM
 
 
skubiszek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Przemysław
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 341
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-09-26, 10:02   

nie wiem... od zawsze mam tarcze zimmermana i zawsze spokój. Widocznie przy montażu nie było coś dostatecznie wyczyszczone albo miałeś pecha. Ja zawsze robię to sam i nigdy problemów nie mam.
Obecnie mam założone 347mm zimmermana + klocek ferodo i hamuje jak zły
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10627
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-26, 10:54   

Również mam u siebie taki zestaw i jest <okok> . W sumie już kończę drugi zestaw :p .
 
 
acinr_PL 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 99
Skąd: Stargard
Wysłany: 2019-09-27, 08:16   

wawe albo trafiłeś na tarcze z wadą fabryczną w co wątpię aby kilkukrotnie mieć taki sam problem z biciem tarcz zimmerman.
Ja zimmermany stosuję od kilku lat teraz w C7 wcześniej w a3 8p poliftowa z klockami ceramicznymi i bardzo sobie je chwalę.

Bardziej obstawiam na jakieś błędy w montażu (chociaż nie wiem co tam można spieprzyć) albo przegrzanie hamulców świeżo po montażu.
Reklamował eś te tarcze (mają 24 miesiące gwarancji(?
 
 
wawe 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Robert
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-27, 15:51   

Nie reklamowałem zmieniłem na większe i oddałem gratis z zaciskami :)
Skoro większość z Was poleca to chyba miałem pecha albo pokrzywiłem na mokrym.

latacie w trasach? bo ja głównie sporo autostrady i robiąc 3 dochamowania z 180 na 100 bo jak zwykle Tir wyskajuje na lewo i zaczyna maraton ............ to zaczynają lekko bić.

Co lepsze te ostatnie to już tak biły, że prawie kierownicę z rąk wyrywało trzeba było odpuszczać hamulec.
Nawet je przetaczałem u naprawdę niezłego fachowca, piasty i środek tarczy się świeciły a przylgę gdzie styka się tarcza z felgą kamieniem gładzi fachman jak ich mało, a w kilku warsztatach byłem i było jeszcze gorzej :(
Myślę z obserwacji, że głownie może być wina doboru klocków i jak się zamontuje inne niż Frodo to tarcze lecą, ja miałem zamontowane pierwsze Textary drugie ATE.

To samo miałem z tarczami zimmermana w BMW 520 klocki Juryd White Ceramika a później Textar i również poleciały.

Nie piszę uważając że zamienniki to zło, bo sporo korzystam z zamienników ale ja ewidentnie miałem pecha, brak doświadczenia w doborze klocków etc.
Dlatego teraz szukam Oryginałów :)
_________________
Stage 1 305KM 650NM
Stage 2 326KM 660NM
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
acinr_PL 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 99
Skąd: Stargard
Wysłany: 2019-09-27, 16:15   

A u mnie właśnie współgrają zimmermany z klockami ceramicznymi jurid white i wszystko jak najbardziej jest ok. Mało tego wcześniej we wspomnianej a3 którą wcześniej miałem ASO założyło klocki jurid white sygnowane ich nr OEM części
 
 
qujot 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CTUA
Imię: Krzysztof
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 158
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-09-27, 23:54   

Moje zimmermany (nawiercane) również biły, był wymieniany komplet z klockami ferrodo no i niestety przy hamowaniu z 200+ biło niemiłosiernie. Co najlepsze przód i tył poszedł na reklamację. Pewnie pech ale jakaś niechęć pozostała.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: