Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Audi Allroad 4BH (C5) swap z AKE na AWX/AVF ?
Autor Wiadomość
m_klis 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Imię: Maciek
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-08, 14:01   Audi Allroad 4BH (C5) swap z AKE na AWX/AVF ?

Mam do Szanownych Klubowiczów pytanie i prośbę o pomoc.
Temat wszystkim znany, lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Chciałby zasłapować mój uszkodzony AKE na silnik AVF i dobrać odpowiedniego dawcę.
Samochód jest z roku 2002, ma ESP, ABS i inne CAN'owe wynalazki.
Skrzynia całe szczęście manual - 6 biegów.
Jaki dawca jest najodpowiedniejszy - Passat B5 FL może być czy tylko A6 C5 polift ?
Mam na oku Passata z roku 2002 z silnikiem AWX z czipem na 170KM (skrzynia 5 biegów).
Co w takim przypadku powinienem dokupić, czego nie znajdę w dawcy ?
Zakładam, że sprzęgło będzie od Passata, czy wtedy dystans/flansza jest niezbędny ?
Jak temat immobilizer'a i elektronik (ESP, ABS, ASR) ?

Z góry dziękuję Wam serdecznie za pomoc.
Maciek
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2409
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-02-08, 19:46   

Dlaczego chcesz akurat ten silnik? Ja bym z 2.5 na 1.9 nie zmienił za żadne pieniądze V6 jest lepszy pod każdym względem. A 1.9 jego dźwięk w środku jest nie do przyjęcia. Wstaw sobie 2.5 BAU o będziesz zadowolony.
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
m_klis 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Imię: Maciek
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-09, 06:45   

Zmiana podyktowana jest kwestią ekonomiczną i tym, że chciałbym zostawić samochód u siebie na dłużej.
W AKE uszkodzona jest pompa i zgolone wałki, a więc zakup głowic lub kompletnego słupka BAU + koszt regeneracji pompy znacznie przekracza koszt zakupu dawcy (przekładkę realizuję sam).
W dłuższej perspektywie posiadanie 1.9 przyniesie zapewne redukcję kosztów obsługi.
Samochód nie służy do dalekich wycieczek i szybko nie posłuży (dwójka małych dzieci), nie jest również użytkowany autostradowo, a raczej miejsko.
Powyższe względy przemawiają zdecydowani za zmianą jednostki napędowej.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


adasko185 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Adam
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 66
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2018-02-12, 21:00   

Z pastucha silnik może być ale z audi będziesz miał więcej części pasujących i mniej roboty ;p . Jak będzie to AWX to flansza nie potrzebna, passata nie pasuje pas przedni i wiązka silnika jest trochę inna ale do ogarnięcia, ja mam silnik z pastucha w audi i trochę sie musiałem bardziej wysilić
 
 
bloq 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-02-14, 12:35   

Moim zdaniem jezeli chcesz koniecznie zmienic silnik z 2.5 na 1.9, polecam AVF 130 km ze skrzynia 6 ale najlepiej z audi po 2001 roku, tylko przed kupnem sprawdz kondycje pompowtryskiwaczy jezeli jest to mozliwe... ja mam takiego swapa I poza tym ze pompowtrysikwacze sie skonczyly jestem zadowolony autko jest dynamiczne I malo pali :>
 
 
Skuciok 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Adam
Wiek: 35
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 25
Skąd: z gór
Wysłany: 2018-02-16, 13:37   

naprawdę jest sens robić przeróbki na 1,9 tdi przy masie auta 1,9 tony? zwłaszcza że jest np takie coś...
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDqt19T.html
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


adasko185 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Adam
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 66
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2018-02-16, 13:50   

Skuciok napisał/a:
naprawdę jest sens robić przeróbki na 1,9 tdi przy masie auta 1,9 tony? zwłaszcza że jest np takie coś...
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDqt19T.html


Zdania są podzielone 1.9 po wirusie odpycha sie podobnie do 2.5 i trochę wcześniej turbo wstaje niż w 2.5 , poza tym ciężko znaleźć 2.5 w idealnym stanie nawet BAU bo i w nich wałki padają, a młodsze już nie będą
 
 
juniorexx 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 126
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2019-05-11, 07:50   

m_klis czy zrobiłeś swapa na 1.9TDI? Który silnik zamontowałeś?
Pytam ponieważ ja również przymierzam się do wyje##nia gównosilnika 2.5TDI.
Oczywiście pod lupą AWX oraz AVF.
Wszyscy dumnie piszą żeby montować AVF ale chyba nie wszyscy wiedzą, że silnik ten jest słabszy niż AWX ponieważ konstrukcyjnie nie ma już kutych korbowodów w porównaniu do AWX. A więc przy większych modyfikacjach Nm i KM silnik najzwyczajniej się posypie.
Najlepszym rozwiązaniem przy takim swapie jest zakup całego samochodu (np. anglika) żeby wyciągnąć z niego silnik, chłodnicę ew. sanki itp.
Nie wiem tylko jak to jest z webasto przy takim swapie??
Czy trzeba coś rzeźbić?
_________________
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: