Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mat1324
2019-02-05, 16:08
Audi A7 C7 3.0 TDI biturbo - sterownik turbiny
Autor Wiadomość
Ciastek99 


Model: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Daniel
Dołączył: 05 Lut 2019
Posty: 1
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-02-05, 12:39   Audi A7 C7 3.0 TDI biturbo - sterownik turbiny

Cześć wszystkim!

Proszę uprzejmie o pomoc doświadczonych w temacie:


Krótki opis sytuacji:


Audi A7 3.0 TDI biturbo 313 PS 2013r.


Jazda autostradą. Nagle pojawia się symbol spirali. Auto traci moc. Wkrótce potem pojawia się tez symbol silniczka. Niestety sytuacja ma miejsce za granicą. Serwis Audi diagnozuje problem ze sterownikiem turbiny, ale można jechać. Na na stacji benzynowej po ponownym uruchomieniu pojawia się dodatkowo komunikat błędu DPF. Przez 50 km dopalam DPF aż w końcu komunikat o DPF znika.


Po podpięcia komputera znajomego wyskakują następujące błędy:

P2463
P00AF

Wstępna diagnoza:

Ciężko poruszające się cięgna od zmiennej geometrii obu turbin.

Konieczne: Naprawa sterownika/nastawnika turbin + regeneracja obu turbin (wymiana cięgieł lub czegoś innego do dalszej diagnozy), w związku czym należy wyjąć silnik, żeby zdemontować turbiny.

Pytania:

1. Czy regeneracja/wymiana turbin jest konieczna czy może to być Waszym zdaniem niepotrzebne duże koszty?
2. Czy sama wymiana sterownika/nastwnika turbin może się okazać wystarczająca?

ozi_dafit pisał w jednym z tematów, że:

Cytat:
W CGQB raczej problemem bywaja padajace sterowniki geometrii malego turbo(wyciera się plastikowa przekładnia zębata).


Czy ta plastikowa przekładnia zębata jest częścią turbiny czy samego sterownika?

3. Czy do wyjęcia turbin celem regeneracji/wymiany konieczne jest wyciągnięcie całego silnika?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: