Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
AUDI A6 C6 2,0TFSI BPJ "OIL PRESSURE" na wolnych o
Autor Wiadomość
asaudi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: RWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Arkadiusz
Dołączył: 14 Sty 2020
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-10, 09:49   AUDI A6 C6 2,0TFSI BPJ "OIL PRESSURE" na wolnych o

Witam serdecznie.

Widziałem, że był podobny temat na forum jednak z tego co się orientowałem to problem nie został ostatecznie rozwiązany wiec chciałbym go odświeżyć w nowym wątku.
Pacjent: Audi A6 C6 Avant 2,0TFSI, kod silnika: BPJ, rok: 2005

Objawy: wyskakujący komunikat „OIL PRESSURE” na wolnych obrotach tylko przy rozgrzewającym się silniku (temperatura oleju w granicach 60C-80C). Nigdy to się nie zdarza na mocno rozgrzanym albo na zimnym silniku, a zawsze po jakimś czasie od odpalenia albo po dłuższej trasie gdy samochód zgaszę i odpalę za jakiś czas jak się olej trochę schłodzi. Samochód musi być na wolnych obrotach (w granicach 780obr/min) albo przy dojeżdżaniu „na luzie” do skrzyżowania albo jak stoi na parkingu. Dodatkowo z tego co zauważyłem „chętniej” wyskakuję jak stoję pod górkę. Poziom oleju w normie. Silnik nie pobiera nadmiernych ilości oleju. Jak komunikat wystąpi gaszę silnik, od razu zapalam ponownie i brak komunikatów. Brak błędów na VCDS.

W związku z usterką samochód już odbył dwie wizyty warsztatowe. Przy pierwszej odbył się pomiar ciśnienia ze skutkiem 0,7bara na wolnych obrotach. Norma z tego co ustalono 1,2 bara dla tego silnika. Została w związku z tym zwalona miska olejowa. Smok zawalony, pompa w nienajlepszej kondycji. Pomimo, że powinna być pompa z wałkami wyrównującymi (7tys. Brutto) w samochodzie już siedziała zaadoptowana z 1,8T więc i taka została wymieniona z pełnym osprzętem dodatkowo wymieniliśmy koło pompy na mniejsze, z mniejszą ilością zębów wraz z łańcuchem i napinaczem od 2,0TDI zgodnie z zaleceniami z innego wątku na forum. Nowy czujnik ciśnienia, olej MOTUL 5W30 i filtr i ponowny pomiar ciśnienia wykazał wartości katalogowe (1,2 bara na wolnych obrotach itd.).

Nie minęło kilka dni i ponowny komunikat o złym ciśnieniu oleju. Ponowna wizyta w warsztacie i wymiana zaworu PCV (odmy) i czujnika położenia wałka według zaleceń od kolegi który zmagał się z podobnym problemem opisanym na forum (a może pomoże 😊). Niestety bez skutku.

Może ktoś wie coś o tym problemie, naprawiał albo sam się zmagał i może coś podpowiedzieć. Interesują mnie raczej konkretne podpowiedzi (nie w stylu „a może wymień to”).

Z góry dziękuję za pomoc bo mi już ręce opadają.

Pozdrawiam 😊
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Gregorski3 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Wrz 2019
Posty: 45
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2020-02-10, 22:10   

W jednym z wątków poruszany był jeszcze temat natrysków na denka tłoków jak się nie mylę. Powinny one być zamknięte na wolnych obrotach ale kolega miał je uszkodzone i na wolnych obrotach lały olej przez co spadało ciśnienie .
 
 
asaudi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: RWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Arkadiusz
Dołączył: 14 Sty 2020
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-11, 10:29   

Wiem, czytałem ten temat jednak po pierwsze żeby to sprawdzić trzeba rozebrać słupek :shock: , po drugie one nawet jeżeli by były otwarte to wydaje mi się że powodowałyby spadki ciśnienia ciągle a u mnie jest tylko i wyłącznie w konkretnych sytuacjach więc sam już nie wiem <zalamka>
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

bboykoti 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Dawid
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 419
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: 2020-02-11, 22:36   

Hej, ciekawy kolejny temat... na pewno będę śledził <okok>
Ogólnie na innym forum wyczytałem, że przy zmianie pompy oleju na tą z 1.8T/2.0TDI lubią dziać się dziwne rzeczy, czasem jest za duże ciśnienie, później gdzieś czytałem, że za małe... dlatego ja zostałem przy oryginale i jak na razie zero problemów <stres>
Ogólnie 1.2 bara na jałowym to dobry wynik, także dziwne, że wyskakuje komunikat <mysli>
Pozdro
_________________
Było A6 C5 1.8T: 189KM 280NM :D
Jest A6 C6 2.0T: na razie 215KM 320Nm
 
 
asaudi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: RWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Arkadiusz
Dołączył: 14 Sty 2020
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-12, 08:33   

bboykoti napisał/a:
Hej, ciekawy kolejny temat... na pewno będę śledził <okok>
Ogólnie na innym forum wyczytałem, że przy zmianie pompy oleju na tą z 1.8T/2.0TDI lubią dziać się dziwne rzeczy, czasem jest za duże ciśnienie, później gdzieś czytałem, że za małe... dlatego ja zostałem przy oryginale i jak na razie zero problemów <stres>
Ogólnie 1.2 bara na jałowym to dobry wynik, także dziwne, że wyskakuje komunikat <mysli>
Pozdro


Hej, generalnie cała naprawa była właśnie spowodowana objawem identycznym jak opisałem wyżej. Po prostu wymiana pompy nic nie poprawiła (objawowo), bo parametrycznie ciśnienie wzrosło do wartości katalogowych z 0,7 bara na 1,2 bara. Pytanie czym spowodowany jest komunikat "OIL PRESSURE" i jeżeli rzeczywiście spadkiem ciśnienia to dlaczego w tak konkretnej sytuacji i dlaczego nie zawsze?
Pozdro
 
 
krzychu973 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Dołączył: 16 Wrz 2019
Posty: 63
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2020-02-12, 13:04   

Może powinieneś przyjrzeć się pompie oleju, a dokłdnie zworowi przelewowemu,może zamyka się
z oporami, jak w miarę nagrzewania się ciśnienie słabnie powinien się przymykać.Jak byś podpinał
jeszcze manometr to sprawdź jak zachowuje się ciśnienie oleju na zimnym przy dodawaniu gazu.
Wiem że nowa, ale w nowej też może być jakaś np.wada odlewu.

asaudi napisał/a:
Jak komunikat wystąpi gaszę silnik, od razu zapalam ponownie i brak komunikatów.

Jeśli oczywiście się sytuacja nie powtarza póki silnik gorący to sugeruje żeby szukać nietypowej
przyczyny.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

bboykoti 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Dawid
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 419
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: 2020-02-12, 21:52   

Ogólnie gdzieś wyczytałem, że komunikat wyskakuje dopiero po spadku ciśnienia poniżej 0,5 bara.
_________________
Było A6 C5 1.8T: 189KM 280NM :D
Jest A6 C6 2.0T: na razie 215KM 320Nm
 
 
Gregorski3 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Wrz 2019
Posty: 45
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2020-02-12, 22:15   

Czy aby na pewno ?? U mnie komunikat się pojawiał i po podpięciu manometru było ciut ponad 1 bar .
 
 
asaudi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: RWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Arkadiusz
Dołączył: 14 Sty 2020
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-13, 13:09   

Gregorski3 napisał/a:
Czy aby na pewno ?? U mnie komunikat się pojawiał i po podpięciu manometru było ciut ponad 1 bar .


Ja bym obstawiał, że poniżej 0,5 bara wyskakuje komunikat, ponieważ ja u siebie miałem ciągłe 0,7 bara na wolnych i nie miałem ciągle zapalonego "OIL PRESSURE". Ewentualnie może pojawiać się też przy braku smarowania któregoś elementu ale to chyba połączone dość mocno z ciśnieniem oleju. Gdybam.

Kolego @Krzychu973 nie wierze w takie zbiegi okoliczności, że stara pompa i nowa pompa wywołują te same problemy. Zwłaszcza, że nie została zamontowana pompa firmy topran jak we wszystkich tych gotowych zestawach do adaptacji nowej pompy. Sam nie sprawdzałem zaworu w nowej pompie wiec gwarancji też nie mam, że nie masz racji.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

krzychu973 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Dołączył: 16 Wrz 2019
Posty: 63
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2020-02-13, 13:16   

Czujnik nie mierzy ciśnienia żeby mógł dać ecu że jest ciśnienie 0.5 bara, on jest tylko dwu pozycyjny ,przerywa obwód teoretycznie przy 1.4 bara, niektóre zamienniki są oznaczane 1.2-1.6.
Stary czujnik może mieć zmieniony próg załączenia.Pierwszą pompe miałeś z dużym kółkiem i zawalonym smokiem.Dziwne że na mocno rozgrzanym nie masz komunikatu.
 
 
Gregorski3 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Wrz 2019
Posty: 45
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2020-02-13, 16:23   

Ja mam oryginalny czujnik kolor czarny i na nim napisane jest 1,2-1,6. Czy taki powinien być. Na allegro są też czujniki kolor brązowy i tam podają przedział 0,55-0,85. Jakiego koloru Wy macie czujniki. Może wymienialiście i pamiętacie jaki był podany przedział.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 624 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10960
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2020-02-13, 17:26   

Oryginał ma numer 06D919081B. Brązowy jest od diesla 2.0 TDI.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

bboykoti 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Dawid
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 419
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: 2020-02-13, 22:18   

U mnie też by się pokrywało z tym 0,5 bara, tuner mocno rozgrzał olej po kilku hamowaniach i wyskoczył komunikat, po podłączeniu manometru 0,5 bara ;) Także nie więrzę w te 1 bar, tym bardziej, że prawidłowe ciśnienie na jałowym jest od 1.2 bara a to by była za mała różnica...
_________________
Było A6 C5 1.8T: 189KM 280NM :D
Jest A6 C6 2.0T: na razie 215KM 320Nm
 
 
asaudi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: RWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Arkadiusz
Dołączył: 14 Sty 2020
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-13, 22:19   

krzychu973 napisał/a:
Czujnik nie mierzy ciśnienia żeby mógł dać ecu że jest ciśnienie 0.5 bara, on jest tylko dwu pozycyjny ,przerywa obwód teoretycznie przy 1.4 bara, niektóre zamienniki są oznaczane 1.2-1.6.
Stary czujnik może mieć zmieniony próg załączenia.Pierwszą pompe miałeś z dużym kółkiem i zawalonym smokiem.Dziwne że na mocno rozgrzanym nie masz komunikatu.


No na mocno rozgrzanym stałe ciśnienie 1,2 bara i z tego co pamiętam procedura mówi o 3,5-4 barach przy 2500obr/min i takie wartości też mam.
Stary czujnik jest wymieniony na nowy, niestety nie wiem z jakim zakresem. Ale odnośnie zasady działania tzn. że jeżeli ciśnienie spada poza zakres to od razu wywala komunikat o niskim poziomie ciśnienia oleju? przy zakresie teoretycznie 1,2 - 1,6 jest to wartość 1,2 bara? <mysli> Jeżeli tak to trochę to bez sensu bo lekki spadek obrotów na wolnych i spadek ciśnienia na pewno poza skalą. Teoretycznie rozważałem też zwiększenie obrotów vcds'em na wolnych obrotach co powinno myślę rozwiązać problem tylko nie wiem czy to najlepsze rozwiązanie. Może ktoś wie jakie powinny być obroty w tym silniku? <mysli> u mnie na oko mam 750-780obr/min aktualnie.
 
 
Gregorski3 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Wrz 2019
Posty: 45
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2020-02-14, 07:16   

Też się zastanawiałem nad lekkim podniesieniu obrotów vcdsm. Jeśli to zrobisz to daj znać ile podniosłeś .
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: