Forum Audi A6 / A7 Klub Polska - Zapraszamy




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Doc
2018-12-08, 22:28
Audi A6 40TDI 204KM
Autor Wiadomość
TomekC8 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: TOMEK
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 156
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-09-20, 07:38   

W trybie s jest lepiej, ale tylko trochę. Takie są uroki wprowadzania nowych norm emisji spalin.

Również to zauważyłem i nie udało mi się tego zmienić. Wyłączyłem natomiast system, który powodował hamowanie samochodu po sczytaniu dozwolonej prędkości ze znaków drogowych. Teraz ograniczenia pokazuje z wykrzyknikiem, ale auto samo już nie hamuje. Oczywiście mówię o sytuacji, gdy jedziemy na aktywnym tempomacie.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

ktosiek 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Rok: 2019
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tadeusz
Dołączył: 02 Cze 2019
Posty: 75
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-09-23, 14:20   

TomekC8 napisał/a:
W trybie s jest lepiej, ale tylko trochę. Takie są uroki wprowadzania nowych norm emisji spalin.

Również to zauważyłem i nie udało mi się tego zmienić. Wyłączyłem natomiast system, który powodował hamowanie samochodu po sczytaniu dozwolonej prędkości ze znaków drogowych. Teraz ograniczenia pokazuje z wykrzyknikiem, ale auto samo już nie hamuje. Oczywiście mówię o sytuacji, gdy jedziemy na aktywnym tempomacie.


Tomek - jakiego używasz oleju na dolewki? Sądzę, że niedługo będę musiał cośdolać, bo już mam tylko "3 kreski" na zimnym silniku. czy taki Castrol Edge Professional Longlife III 5W30 jest OK?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 656 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11221
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-23, 18:46   

Jeśli chcesz oddać auto po 2-3 latach i zabrać kolejne, to olej będzie wystarczający :) .
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

ktosiek 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Rok: 2019
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tadeusz
Dołączył: 02 Cze 2019
Posty: 75
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-09-23, 19:13   

mat1324 napisał/a:
Jeśli chcesz oddać auto po 2-3 latach i zabrać kolejne, to olej będzie wystarczający :) .


Rzekomo Audi poleca go na dolewki...a jaki inny jest dobry? Chodzi o markę, czy specyfikację?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 656 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11221
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-23, 19:18   

Audi poleca, bo ma podpisaną umowę z Castrolem :p . Aby lepiej zadbać o silnik trzeba byłoby lać coś lepszego. Dlatego pisałem, że jak za kilka lat weźmiesz kolejne auto w leasing, to możesz lać tego Castrola na dolewki.
 
 
TomekC8 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: TOMEK
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 156
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-09-24, 17:33   

ktosiek napisał/a:
Tomek - jakiego używasz oleju na dolewki? Sądzę, że niedługo będę musiał cośdolać, bo już mam tylko "3 kreski" na zimnym silniku. czy taki Castrol Edge Professional Longlife III 5W30 jest OK?

Tak ten olej jest ok. Kupiłem od razu 4 litrowy baniak i najlepiej też tak zrób. Na początku dolewki będą częste. W moim przypadku silnik przestał zużywać olej dopiero po przejechaniu 20tys/km. Jestem już po pierwszym przeglądzie przy przebiegu 30tys/km. Wszystko odbyło się sprawnie i szybko. Przegląd oczywiście darmowy. Następny za 30tys/km lub 730 dni.

[ Dodano: 2019-10-18, 12:22 ]
Dawno nie pisałem, ale nic ciekawego się nie wydarzyło. Kilometrów przybywa, a auto spisuje się bardzo dobrze. Jeździłem różnymi samochodami z silnikami wysokoprężnymi, ale tak niskiego spalania przy mocy 204KM, nie spodziewałem się. Przy spokojnej jeździe osiągnięcie wyniku 5L nie stanowi żadnego problemu. Gdy masz ochotę pojechać 200 i więcej, to nie ma szans, żeby przekroczyć 8L. W połączeniu z komfortem i wyciszeniem, daje to mega relaks podczas dalekich podróży i nie tylko. Na obecną chwilę nie zamieniłbym się ani na BMW serii 5, ani na Mercedesa E klasy.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

ktosiek 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Rok: 2019
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tadeusz
Dołączył: 02 Cze 2019
Posty: 75
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-18, 14:40   

TomekC8 napisał/a:

[ Dodano: 2019-10-18, 12:22 ]
Dawno nie pisałem, ale nic ciekawego się nie wydarzyło. Kilometrów przybywa, a auto spisuje się bardzo dobrze. Jeździłem różnymi samochodami z silnikami wysokoprężnymi, ale tak niskiego spalania przy mocy 204KM, nie spodziewałem się. Przy spokojnej jeździe osiągnięcie wyniku 5L nie stanowi żadnego problemu. Gdy masz ochotę pojechać 200 i więcej, to nie ma szans, żeby przekroczyć 8L. W połączeniu z komfortem i wyciszeniem, daje to mega relaks podczas dalekich podróży i nie tylko. Na obecną chwilę nie zamieniłbym się ani na BMW serii 5, ani na Mercedesa E klasy.


To jakie masz takie średnie długookresowe spalanie obecnie? Mi sięustabilizowało na 6.4 i raczej ciężko będzie zejść niżej chyba...
 
 
TomekC8 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: TOMEK
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 156
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-10-18, 20:41   

Od czasu do czasu resetuję licznik. Obecnie średnie spalanie z 13tysięcy kilometrów mam 6,5L. Ale muszę dodać, że jeżdżę bardzo szybko i dynamicznie. Raczej ciężko będzie zejść ze średnią poniżej 6 litrów.
 
 
dueerre 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 DLZA 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2019
Skrzynia: Automat
Imię: Jacek
Dołączył: 28 Wrz 2019
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-21, 21:48   stronic

Szanowni, na wstepie Dzien Dobry :-)
Jestem od miesiaca uzytkownikiem A6 C8. Wzialem 3.0 benzyne.
Przeczytalem caly watek i praktycznie w pelni zgadzam sie z Waszymi opiniami.
Najbardziej dokucza mi ospala skrzynia biegow. Naciskasz gaz, mija wiecznosc, sytuacja na drodze juz zmienila sie o ta 1-2 sek a Ty wystrzeliwujesz jak pocisk... ehh
u mnie nic nie skrzypi poki co. co do wyciszenia bajka, choc czasem zaluje, ze nie slychac dzwieku v6 😉
wczesniej mialem bmw f10 rowniez w v6, widze duza przewage na korzysc audi pod wzgledem wykonczenia. narazie zrobilem 2 tys, wiec tez zbyt obszernie nie chcialbym sie wypowiadac.
jesli macie jakies pytania to jestem do dyspozycji
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1192
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-10-22, 12:08   

ktosiek napisał/a:
A - druga sprawa - wrzucam plecak na tylne siedzenie i włącza się gong niezapiętych pasów...nie do zniesienia. W żadnym aucie tak nie miałem, a często ciężkie torby miałem na tylnych siedzeniach. Co z tym można zrobić?
Zapiąć pasy z tyłu - nawet, jeśli nikt tam nie siedzi. Możesz nawet zabezpieczyć nimi plecak - w razie wypadku cię nie zabije ;)
Jedyny skutek uboczny to to, że w przypadku dzwona odpali też poduszki powietrzne z tyłu.

dueerre napisał/a:
Najbardziej dokucza mi ospala skrzynia biegow. Naciskasz gaz, mija wiecznosc, sytuacja na drodze juz zmienila sie o ta 1-2 sek a Ty wystrzeliwujesz jak pocisk...
Chyba wzsystkei Audi teraz tak mają. Zmieniam auto i jeździłem wieloma - irytowało to strasznie! Nawet na sporcie i nawet w RS3 :( To chyba ekologia :(

dueerre napisał/a:
wczesniej mialem bmw f10 rowniez w v6,
Nie, nie miałeś ;) Mogłeś mieć R6 albo V8 :)

ktosiek napisał/a:
po każdym postoju (nawet takim 4-5 minut) termometr w samochodzie pokazywał dużo za wysokątemperaturę (rzędu 6-7 stopni) i dopiero w trakcie jazdy znów powoli spadała do normalnej..
To jest normalne: w czasie postoju powietrze pod autem rozgrzewa się mocno, ale nie jest wywiewane - bo auto stoi. Część z niego dociera do czujnika temperatury i wskazanie wzrasta. Po rozpoczęciu jazdy już tego nie ma i wskazanie opada. Termometr pokazuje średnią temperaturę z ostatnich xx sekund - dlatego po ruszeniu nie spada od razu, tylko powoli.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
dueerre 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 DLZA 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2019
Skrzynia: Automat
Imię: Jacek
Dołączył: 28 Wrz 2019
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-23, 21:33   

dueerre napisał/a:
wczesniej mialem bmw f10 rowniez w v6,
Nie, nie miałeś ;) Mogłeś mieć R6 albo V8 :)

prawda, rzedowka ;-) i tesknie za ZF... dzis znow wystrzelilem z "ustap" tuz przed nadjezdzajacym samochodem, musze sie przestawic i zaczac wliczac te opoznienia skrzyni, odpalenia start/stop... jest nawet system, ktory wibruje pedalem gazu zeby sciagnac z niego noge. a efekty eco takie, ze w korku/miasto ponizej 15L nie schodzi... ehhh. Poza tym trudno sie czepiac ;-)
 
 
TomekC8 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: TOMEK
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 156
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-10-24, 08:54   Re: stronic

dueerre napisał/a:
Szanowni, na wstepie Dzien Dobry :-)
Jestem od miesiaca uzytkownikiem A6 C8. Wzialem 3.0 benzyne.
Przeczytalem caly watek i praktycznie w pelni zgadzam sie z Waszymi opiniami.
Najbardziej dokucza mi ospala skrzynia biegow. Naciskasz gaz, mija wiecznosc, sytuacja na drodze juz zmienila sie o ta 1-2 sek a Ty wystrzeliwujesz jak pocisk... ehh
u mnie nic nie skrzypi poki co. co do wyciszenia bajka, choc czasem zaluje, ze nie slychac dzwieku v6 😉
wczesniej mialem bmw f10 rowniez w v6, widze duza przewage na korzysc audi pod wzgledem wykonczenia. narazie zrobilem 2 tys, wiec tez zbyt obszernie nie chcialbym sie wypowiadac.
jesli macie jakies pytania to jestem do dyspozycji

Witaj. Trochę zszokowałeś mnie tym, że w silnikach TFSI również występuje opóźnienie. Myślałem, że problem dotyczy tylko silników TDI. Wszystko zmieniło się w zeszłym roku, gdy weszła nowa norma. Wcześniej opóźnień żadnych nie było. Nowe normy zabiją wszystkie silniki. Cała nadzieja w elektrykach.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1192
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-10-24, 11:21   

dueerre napisał/a:
dzis znow wystrzelilem z "ustap" tuz przed nadjezdzajacym samochodem, musze sie przestawic i zaczac wliczac te opoznienia skrzyni
żartujesz?! Jest to samo (mega lag), co w 2.0? U mnie wystrzeliwuje do przodu po dotknięciu pedału gazu... Żaden klasyczny hydraulik ZF nie ma podejścia...
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
dueerre 


Model: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 DLZA 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2019
Skrzynia: Automat
Imię: Jacek
Dołączył: 28 Wrz 2019
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-24, 11:38   

damos napisał/a:
dueerre napisał/a:
dzis znow wystrzelilem z "ustap" tuz przed nadjezdzajacym samochodem, musze sie przestawic i zaczac wliczac te opoznienia skrzyni
żartujesz?! Jest to samo (mega lag), co w 2.0? U mnie wystrzeliwuje do przodu po dotknięciu pedału gazu... Żaden klasyczny hydraulik ZF nie ma podejścia...


ok. opisze precyzyjniej ;-) zblizasz sie do ustap, masz spore pole widzenia drogi z pierwszenstwem, tuz przed wjazdem na glowna masz 10-15km/h - u mnie przy takiej predkosci start/stop juz wygasza silnik, bieg chyba 2 lub 3, nie patrzylem... wciskasz gaz... on najpierw odpala silnik z start/stop, pozniej mysli o biegu... uważam, ze cala operacja zajmuje conajmniej 2 sekundy i jest to niedopuszczalne...

Tak wiem, staram sie za kazdym razem wyłączać to start/stop - czasem zapominam itd. tylko chyba nie o to chodzi...

potwierdzam, ze z startu zatrzymanego nawet w trybie comfort i bez ustawien S skrzyni wystrzeliwuje do przodu mega szybko ;-) trudno by bylo zeby jeszcze to zlagowali ;-) choc kto wie co bedzie po FL ;-)

ZF nie mial takich lagow przy redukcjach, zrobilem nim 140tys km...

Damos; jakie masz sr spalanie w korkach/miasto ? rozumiem, ze masz C7, czy ten lag u Ciebie tez wystepuje i jest tak "upierdliwy", czy w C8 jeszcze cos podkrecili ?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 656 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11221
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-10-24, 13:54   

A nie można wyłączyć tego S/S poprzez zmianę kodowania? W C7 można było odwrócić działanie przycisku, czyli system był domyślnie wyłączony.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: