Forum Audi A6 / A7 Klub Polska - Zapraszamy




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[APU 1.8 150 KM] zatkany katalizator
Autor Wiadomość
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 807
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-17, 00:58   [APU 1.8 150 KM] zatkany katalizator

Hej,

Wracałem dzisiaj z działki i prawdopodobnie zapchał sie katalizator. auto coś jak by na jednym garku nie działało. jak wchodziło na wyższe obroty to nawet ok. po jakimś czasie przestało ale po zgaszeniu auta lub dłuższym postoju na jałowym biegu znowu to samo. ja podejżeważ katalizator. Czy jak mam jedna sondę przed to mogę g o wyciąć a potem kupić nowy/zamiennik/ używany i nie będzie błędów? Jakie są jeszcze objawi zatkanego kata? 300k nalontu mam

[ Dodano: 2019-02-17, 01:14 ]
czy taki kat ma sens?

https://allegro.pl/oferta/audi-a6-c5-1-8-turbo-katalizator-8d0131090x-6662448159
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 640
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-02-17, 01:57   

Zapchanie katalizatora raczej nie jest nagle. Objawia się głównie słabym wstawanim Turbo. Wycięcie katai w konsekwencji drugiej sondy to osobne zadanie
 
 
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 807
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-17, 11:33   

mam tylko sondę przed katem. Wstawanie turbo jak kupiłem 9lat temu to tak w okolicy 2tyś teraz przed "zatkaniem" powyżej 2.5 tyś.

skoro to nie katalizator a błędów zero to co sprawdzić dalej? silnik sie trzęsie jak by nie działał na jednym cyl, nie jedzie muł jak nie wiem. na wyższych obrotach amplituta takiego działania silnika jak traktor zaczyna się wyrównywać. po dłuższej jeździe coś nagle się odtyka, trzęsie całym autem. katalizator nie był nigdy zdejomowany czyszczony itp.
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 640
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-02-17, 15:12   

Logi to pierwsze co powinieneś zrobić...
Szczelność, no i fajnie by było podmienić elementy układu zapłonowego.
 
 
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 807
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-17, 21:10   

autem szarpało jak by faktycznie nie działał jeden cylinder.
Jakie kanały zlogować? 015 016 020? pierwsze dwa nic nie pokazują, silnik APU może dla tego. na 020 same zera na zimnym i ciepłych na jałowym i obrotach.

Prawdopodobnie to wina układu zapłonowego a nie katalizatora.
Zanim zabrałem się za cokolwiek wyjąłem śiece, cewki, wszystko przeczyściłem kontaktem, wydmuchane i wyczyszczone i ponownie skręcone. jak na złość wszystko działa elegancko.

Jak pisałęm wcześniej też błędów nie było. Fakt teraz wiązką poruszałem, może gdzieś jest przerwa,

Jedyne co mnie zdziwiło to napięcia na cewkach?

jeden cyl ma dwa razy wyższe niż pozostałe a ostatni dziwnie niskie ale nie zawsze.

http://vaglogi.pl/log-015...pgf82W9gEMIqPos

http://vaglogi.pl/log-026...G9WU3ZebUlhDdbY

[ Dodano: 2019-02-17, 21:13 ]
P.S

Zamówiłem nowe świece i cewki, tak profilaktycznie. Jeszcze muszę zerknąć na sondę jaka mam bo od święta mam tymczasowy błąd rezystancji, a jak już robić to porządnie. katalizator też wymienię ale to za 2-3 miesiące razem z wydechem.

Czy ktoś wie jak sprawdzić stan po odkręceniu go?
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 640
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-02-17, 22:21   

katalizator - na oko, musi być drożny.
026 się nie przejmuj. 020 ale dynamiczny i koniecznie na benzynie. Niektóre silnik np. AGU nie mają licznika missfire, może być to samo w APU.
Logi dynamiczne - 002+033 (Pb i LPG) , 003+020 (Pb), 115+118 (Pb)
Statyczny - 033 z przełączaniem paliw 60s LPG, 60s Pb, 60s LPG, 60s Pb. 4 minuty ciągłego logu.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 807
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-18, 14:52   

okej, w takim razie jutro po pracy pojadę zrobić dynamiczne logi. statyczne to zaraz zejdę do auta.

[ Dodano: 2019-02-19, 19:19 ]
ok.
Jestem po zrobieniu logów.

Tutal logi na BP:

Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_336DU31.html
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_9qiMeCr.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_576K7p.html

tutaj na LPG:

Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_hirhte8.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_6vyKX7.html

Oraz gruma 033 BP z LP co mniej więcej 60 sec:

Grupa 033: http://vaglogi.pl/log-033_GY63a.html

Co do logów to mam jęczącą pompe wspomagania, i zbieram się i zebrać nie mogę do wymiany wężyków od gruszki i jeszcze jednego z taj okolicy. Tzn są ale sparciałe i mogą puszczać. Cewki nowe świece nowe.

[ Dodano: 2019-02-19, 19:37 ]
loga na LPG 115 i 118 bedę musiał powtórzyć bo nie wiem czemu zapisał sie od 3tyś obrotów... jutro dodam wieczorem.
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 640
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-02-19, 21:35   

Troche dziwne te logi. Wg mnie przepływka zawyża, w konsekwencji czasy górą są podwyższone. Na Pb w turbinie pojawiło się lekkie przeładowanie, jakieś 0,2bara. Na lpg tego nie ma. Stuka czyli bardzo możliwe, że układ zapłonowy jest w kiepskim stanie.
 
 
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 807
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-20, 04:54   

a możesz troszeczkę jaśniej? co stuka i gdzie szukać problemu? co do układu zapłonowego to kawałkiem wymieniony jest, swiece cewki, zaostał ten moduł z puszki filtra. coś jeszcze?

Turbo przeladowuje zapewne przez nieszczelności tych wężyków. postaram się je wymienić na dniach bo ciepło się zrobiło to można coś przy aucie zrobić.
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 640
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-02-20, 08:19   

Stuka=pojawia się spalanie stukowe. Skoro mówisz że są nieszczelności to trzeba je naprawić a potem robić logi bo sama nieszczelność też moze powodować spalanie stukowe. Do tego podwyższone czasy i przepływ też może.
Nie ma sensu robić dodatkowo loga turbiny (115+118) na lpg (bo mówiłeś że za krótki log).
Do tego widziałem że chcesz wymienić sondę, jak dla mnie nie ma to sensu bo ta działa. Chyba że to już logi na nowej.
 
 
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 807
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-20, 11:30   

Czyli zacząć od wymiany przeplywomierza. Usunąć znane mi nieszczelności i ewentualnie sondę podmienić. Czy coś jeszcze bierze udział w zapłonie? Co mogę podmienić by wyeliminować spalanie stukowe?

Turbo po regeneracji dwa lata temu. To powinno być ok. Wydech dziurawy. Będzie z keksówki cały ale to za 2 do 3 miesięcy bo drogo zabieg.

Loga na lpg robiłem gratisowo tylko samemu byłem i mogłem nie kliknąć myszki na czas bo jednak droga ważniejsza 😀


Chętnie sprawdzę wszystko co potrZeba nawet wymienię ale jak byś podpowiedział co to był o by łatwiej.
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 640
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-02-20, 14:41   

Jak dla mnie skoro masz dwie rzeczy do zrobienia czyli wydech (nie wiem gdzie jest nieszczelność ale jak gdzieś przed sondą lub w okolicy to wpływają na wynik) i nieszczelności to nie ma co na razie dyskutować o reszcie. Kolejny raz pewien że wg mnie sondy nie ma co ruszać.
Przepływomierz bym spróbował podmienić jeśli masz możliwość i zrobić logi na swoim i innym. Ale to też dopiero po zrobieniu pozostałych. Bo tak masz za dużo czynników które wpływają na wyniki, w sposób nie możliwy do określenia czy wymiana sondy czy przepływomierza coś zmienia. Szczelność w 1.8t to podstaw i najczęstszy problem. Wyeliminuje go a potem siadaj do reszty po zweryfikowaniu.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 807
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-20, 15:38   

oki doki, tak przeczytałem kilkadziesiąt wątków z różnych for na temat spalania stukowego w 1.8T, u większości wyskakuje błąd u mnie nie. tylko w logu wychodzi. musze posłuchać czy słychać w ogóle stuki jak się gazu dodaje na postoju i podczas jazdy. dotankuje też benzyny bo tankuje raz w roku do pełna a mam akurat takie 1/3 zbiornika paliwa co ma ponad pół roku. Zajme się nieszczelnościami a wydech to dziurawy przed środkowym i za środkowym tłumikiem. też go pospawam. czy stuki u mnie są jakoś bardzo niebezpieczne dla silnika powiem, że od święta przekraczam 2.5tyś obrotów. jeszcze świece wykręce i sprawdzę jak wyglądają tłoki bo zapomniałem.
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 640
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-02-20, 16:38   

Stuki nie są tragiczne. Tak do 3.0 przyjmuje się że są powiedzmy ok. A Ty wyżej masz tylko przy wysokich obrotach. Jeszcze nie spotkałem się z błędem spalania stukowego. Prędzej błąd missfire czyli wypadającego zapłonu. A to są osobne zagadnienia.
 
 
zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 807
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-20, 20:29   

do dobra, to dużo rozjaśnia. uzbieram troszkę złotówek i jadę z wydechem, a w między czasie zerknę na gumy miedzy puszą filtra a turbo itd. może coś tam zaniemogło po latach.
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: