Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] jaki olej do skrzyn manualnych leje audi ??
Autor Wiadomość
PiterekQuattro 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Imię: Piotr
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 433
Skąd: Warmińsko - Mazurskie
Wysłany: 2016-04-26, 03:41   

Caly mi wymienial moj mechanik w skrzyni na nowy i odrazu sprawdzilismy most z tylu nie dosc ze stary olej byl to i malo i yez na valvo zmienil mi i jest wszystko git a ori ASO to wiadomo jakie ceny...
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 402
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-04-26, 16:48   

Moreno napisał/a:
qwerty01 napisał/a:

Będę kupował Motul MOTYLGEAR 75W90

Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........ <zalamka>
Ja po tym motulu mam takie problemy z dwójką.
Jak już wymieniać, to tylko na oryginał z ASO. A jeśli Cie nie stać na ten olej, to po prostu nie wymieniaj. ...takie jest moje zdanie.

Nic dziwnego, bo to olej do tylnego mostu!
Do skrzyni będę kupował: castrol Syntrans Transaxle 75W90
Tylny most: Motul MOTYLGEAR 75W90
 
 
PiterekQuattro 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Imię: Piotr
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 433
Skąd: Warmińsko - Mazurskie
Wysłany: 2016-04-26, 17:18   

Mowie Wam ten valvo jest spoko naprawde jezdze juz kolo 10tys zrobilem od wymiany i w moscie i w skrzyni i jest naprawde ok biegi wchodza mieciutko wszystko takze smialo moge polecic.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
enduro7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 1375
Skąd: warminsko-mazurskie
Wysłany: 2016-04-26, 18:40   

porozmawiamy przy -20 stopni jak będziesz biegi zapinał nogą do czasu rozgrzania
nie wiem co ma ori olej vag ale na rynku nie ma zamiennika który przy -20 działął by jak ori
a próbowałem wiele marek
 
 
PiterekQuattro 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Imię: Piotr
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 433
Skąd: Warmińsko - Mazurskie
Wysłany: 2016-04-26, 19:31   

W zime teraz bylo po 20 pare na minusie i jakos mi normalnie biegi wchodzily... Moze wsteczny troszek ciezej niz zawsze ale wchodzil normalnie przeciez jezdze i chyba bym czul cos nie? Narazie nic niepokojacego nie bylo nie mowie ze bedzie ok caly czas ale narazie jest ok.
 
 
dj78c 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Igor
Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 1
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2016-11-02, 10:05   

wiadomo, każdy ma swoich faworytów, ja w tej sprawie (między innymi) wybieram się do mechanika, który ma obcykane skrzynie biegów, jeśli chodzi o audi na pewno. zobaczymy co zarekomenduje.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Moreno 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 434
Skąd: ok. Wys-Maz
Wysłany: 2016-11-02, 19:12   

qwerty01 napisał/a:
Moreno napisał/a:
qwerty01 napisał/a:

Będę kupował Motul MOTYLGEAR 75W90

Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........ <zalamka>
Ja po tym motulu mam takie problemy z dwójką.
Jak już wymieniać, to tylko na oryginał z ASO. A jeśli Cie nie stać na ten olej, to po prostu nie wymieniaj. ...takie jest moje zdanie.

Nic dziwnego, bo to olej do tylnego mostu!
Do skrzyni będę kupował: castrol Syntrans Transaxle 75W90
Tylny most: Motul MOTYLGEAR 75W90

A gdzie to niby napisali?
O tym mutolu dowiedziałem się na tym forum, tak więc zdecydujcie sie wreszcie do czego ten za***ny olej jest. ...nie dla mnie, bo ja już mam zalany G052911, ale dla innych, którzy będą szukali jakichś informacji.
 
 
Xandr 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: RWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARH
Imię: Pawel
Wiek: 35
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 10
Skąd: DZIAŁDOWO/WARSZAWA /ŁOWICZ
Wysłany: 2016-11-14, 18:11   

FUCHS TITAN SINTOFLUID słyszał ktoś o nim coś
planuje dziś go zamówić

http://allegro.pl/olej-pr...6568198590.html

[ Dodano: 2016-11-15, 17:27 ]
Zamówiłem dam znać jak to się ma do oryginału.
 
 
KMS 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Ryszard
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 368
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-15, 17:56   

Moreno napisał/a:
qwerty01 napisał/a:
Moreno napisał/a:
qwerty01 napisał/a:

Będę kupował Motul MOTYLGEAR 75W90

Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........ <zalamka>
Ja po tym motulu mam takie problemy z dwójką.
Jak już wymieniać, to tylko na oryginał z ASO. A jeśli Cie nie stać na ten olej, to po prostu nie wymieniaj. ...takie jest moje zdanie.

Nic dziwnego, bo to olej do tylnego mostu!
Do skrzyni będę kupował: castrol Syntrans Transaxle 75W90
Tylny most: Motul MOTYLGEAR 75W90

A gdzie to niby napisali?
O tym mutolu dowiedziałem się na tym forum, tak więc zdecydujcie sie wreszcie do czego ten za***ny olej jest. ...nie dla mnie, bo ja już mam zalany G052911, ale dla innych, którzy będą szukali jakichś informacji.


Od 3 lat mam w skrzyni Motulgear 300 SAE75W90 API GL-4/GL5-MIL-L-2105D
Jest to olej do skrzyń biegów, można go stosować w mechanizmach różnicowych.
Na etykiecie wyraźnie jest napisane "do skrzyń biegów" w wyszukiwarce Motula również, więc skąd przeświadczenie że jest inaczej.
Żadnych problemów z biegami nie mam, wchodzą lekko i pewnie.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Zimektm 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Łukasz
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 6
Skąd: Szczucin
Wysłany: 2019-01-11, 16:10   

Witam, odgrzebuję temat oleju do skrzyni manualnej i dyfra ponieważ od ostatniego postu minęło 2 lata i jestem ciekaw jak sprawują/sprawowały się alternatywy dla olejów OEM i czy były jakieś problemy albo pozytywy latem/zimą (wbijanie biegów i synchronizacja). Sam jestem na etapie bitwy z myślami czy wymieniać profilaktycznie i na jaki. Po 2 dniach uzupełniania wiedzy- przeszukiwania internetów dowiedziałem się że trzeba brać pod uwagę 3 parametry oleju z kart charakterystyk o których nawet nie wiedziałem: Gęstość i lepkości kinematyczne w 40ºC i 100ºC.

U siebie posiadam skrzynię DUX i seryjnie pływa (lub powinien)
Olej: G 052 911
Gęstość: 0,866
Lepkość kinematyczna: 76,6 mm2/s w 40ºC
Lepkość kinematyczna: 14,6 mm2/s w 100ºC
(dane z karty charakterystyki VW oraz z jednego forum gdzie dane nieznacznie się różnią)

Pytanie pierwsze czy ktoś zamienił G 052 911 na:

Motul Gear 300 75W90 GL-4/GL-5
Gęstość 20°C 0.897
Lepkość kinematyczna w 40°C 72.6 mm²/s
Lepkość kinematyczna w 100°C 15.2 mm²/s

lub

Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL-4+
Gęstość: 0.866
Lepkość kinematyczna w 40°C 78 mm²/s
Lepkość kinematyczna w 100°C 14.8 mm²/s

lub czy znalazł olej o podobnych parametrach lub może bardziej zbliżonych do OEM i jakie ma odczucia ??

Drugi temat to olej w Dyfrze, ja posiadam CUC i powinien być tam olej
G 052 145 temat tego oleju poruszył już forumowicz "qwerty01" na poprzedniej stronie i pytanie czy zamienialiście go na:

Motul MOTYLGEAR 75W90 lub Motul Gear 300 LS 75W90 lub inny o zbliżonych parametrach do OEM'a i jak się wam sprawuje ??

Trzeci temat to czy stosujecie jakieś dodatki do skrzyni typu ceramizer, Liqui Moly GEAR PROTECT lub inne z molibdenem.

Chodzi mi o większą ilość opinii konkretnych posiadaczy skrzyń gdzie seryjnie pracował olej G 052 911 (niektóre opinie już przeczytałem)Z góry dziękuje za odpowiedzi :)
_________________
Było:
Audi 4000s quattro 85'
Audi cabrio 2.3 93'
Audi A4 B5 1.8

Jest:
Audi A6 C5 2.8 quattro
ZZR Komar MR232 65'
Honda CB600F 06'
 
 
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 402
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-01-11, 16:18   

U mnie po wymianie olejów (po 2,5roku) wszystko jest ok. Niestety poci się tylko tylny dyfer i muszę wymienić uszczelki (autko ma 20 lat, więc nie ma co się dziwić). Poza tym przy ostrym hamowaniu silnikiem słyszę jakiś dźwięk (wycie), ale łączę to z wyciekiem.
 
 
Zimektm 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Łukasz
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 6
Skąd: Szczucin
Wysłany: 2019-01-11, 16:29   

qwerty01 napisał/a:
U mnie po wymianie olejów (po 2,5roku) wszystko jest ok. Niestety poci się tylko tylny dyfer i muszę wymienić uszczelki (autko ma 20 lat, więc nie ma co się dziwić). Poza tym przy ostrym hamowaniu silnikiem słyszę jakiś dźwięk (wycie), ale łączę to z wyciekiem.


A jaki finalnie olej zastosowałeś w skrzyni i dyfrze ?
_________________
Było:
Audi 4000s quattro 85'
Audi cabrio 2.3 93'
Audi A4 B5 1.8

Jest:
Audi A6 C5 2.8 quattro
ZZR Komar MR232 65'
Honda CB600F 06'
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 402
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-01-11, 17:05   

W skrzyni jest Syntrans Transaxle 75W90, a tylnym dyfrze Motul MOTYLGEAR 75W90.
Do tej pory skrzynia chodzi leciutko* (latem jednym palcem można zmieniać, a zimą w te mrozy trzeba użyć dwóch palców). ;)
* - chodzi o bieg 3 i 4. Minimalnie ciężej wchodzą 1 i 2. Piąty bieg wchodzi najciężej, ale nie znaczy, że trzeba się siłować (trzeba włączać latem 2 palcami). W innym samochodzie (młodszym) biegi wchodzą znacznie ciężej (mimo wymiany oleju).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: