Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RomanS
2013-05-16, 15:25
[all] bicie tarczy
Autor Wiadomość
amrif 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomek
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 18
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2010-05-09, 10:44   [all] bicie tarczy

Witam, kupiłem auto gdzie prawa tarcza miała bardzo mocne bicie przy hamowaniu.
Oczywiście mechanik polecił mi wymianę tarczy i klocków na nowe. Wymieniłem cały przód (klocki tarcze) i nadal czuć było wibracje, które się szybko pogłębiały. Drugie podejście - regeneracja zacisków, toczenie tarcz, wymiana kompletu z tyłu, płynu ham i przedniej felgi bo była delikatnie krzywa. Tarcze docierane delikatnie i po 500km znów to cholerne bicie. Macie doświadczenia w tym względzie?

Tomek
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
amrif 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomek
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 18
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2010-05-09, 12:30   

fakt - kupiłem ATE :/
Zawieszenie nowe (febi), opony nowe. Zauważyłem że po zmianie felgi znaczeni się uspokoiło a toczenie musi być zrobione porządnie bo co z tego jak gość przetoczy jak tokarka ma "bicie" sama w sobie :)
Docierałem tarcze naprawdę delikatnie ale wiadomo, że ten silnik robi swoje więc czasami przychodzi ostrzej przyhamować przy ponad 200km/h :D
Znajomy też wspominał o problemach przy ATE :/
 
 
qubas 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 119
Skąd: Krk
Wysłany: 2010-05-09, 17:28   

zgadzam się jak miałem ATE to po 1-3tys pojawiło się bicie.... i mam ciężką noge :-)
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 2060
Skąd: Iława
Wysłany: 2010-05-09, 17:43   

Nie siejcie herezji, widocznie kupiliście "Chińskie ATE"... . Oryginalne ATE idą na pierwszy montaż.
 
 
marcebo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: bukowno
Wysłany: 2010-05-12, 08:57   

qubas napisał/a:
zgadzam się jak miałem ATE to po 1-3tys pojawiło się bicie.... i mam ciężką noge :-)

A czy bicie kierownicy podczas hamowania mogą powodować tylne tarcze hamulcowe?
 
 
amrif 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomek
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 18
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2010-05-17, 21:08   

tylne nie mają znaczenia. Musiał by być nie wiem jak pofalowane. Za to przednie hamulce szczególnie na tarczach 321mm (4.2, 2.7t) są cholernie czułe na tarcze, felgi i luzy w zawieszeniu.
A propo ATE kupowałem je w dakolu więc jak nie potrafią upilnować jakości to tracą reputację jak brembo. Zresztą tłumaczenie, że to china przy tej kwocie i masie jakoś mnie nie przekonuje.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
MarcinVAG



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 90KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 22
Skąd: Rajcza okolice Żywca
Wysłany: 2010-05-28, 07:35   

Mam lekka noge ale i tak jedna BREMBO "umarla" po 3msc heh krzywa :lol: <= tak zrobilem i kupilem jedne z tanszych pewnie beda lepsze niz brembo hihi lewa z przodu ( przed kierowca) zeby z prawej ok goraca tarcza kaluza i... ale lewa? zwykle kaluze z prawej strony drogi
 
 
tomkom1 



Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABC
Imię: tomasz
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 1767
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2010-06-01, 09:25   

tylko zimmerman :mrgreen: nie wiem czy to byly sport ale zaplacilem za nie po rabacie w interparts 300 zl za komplet.wszytko ustalo.takze sluchac pisizakopane :mrgreen: :mrgreen:
_________________
nie sprawdzam już vin-u!!!
jestem specem od c4-w koncu rozbieram je na codzien :)
pewni ludzie i pewne zasady sie nigdy nie zmienia..jak ten kraj ma byc normalny...
 
 
puniu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Wiek: 29
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: Brzeg/Opolskie
Wysłany: 2010-06-02, 15:45   

amrif a jak tam twoje zawieszenie? przyczyna drgan kierownicy wcale nie musza byc tarcze. Ja mialem podobne objawy, okazalo sie ze to byly luzy na koncowkach drazkow kier.
_________________
CCCO konkretna marka, konkretne auto:-)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Veth 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Wiek: 33
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 20
Skąd: Hollyłódź
Wysłany: 2010-08-09, 23:14   

Własnie zmieniłem tarcze i klocki na ZImmermanna, pierwsze co zauważyłem, lewa tarcza ściera się nierówno na zewnętrznym klocku, mocniej na zewnątrz, złabiej do środka.
No i co najlepsze... bicie - szarpanie/pulsowanie pod pedałem hamulca ustało na kilkanaście KM i znowu sie pojawiło.
 
 
777equity 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 120
Skąd: Lodz/Warszawa
Wysłany: 2010-09-23, 00:15   

Veth napisał/a:
Własnie zmieniłem tarcze i klocki na ZImmermanna, pierwsze co zauważyłem, lewa tarcza ściera się nierówno na zewnętrznym klocku, mocniej na zewnątrz, złabiej do środka.
No i co najlepsze... bicie - szarpanie/pulsowanie pod pedałem hamulca ustało na kilkanaście KM i znowu sie pojawiło.


Material z ktorego zrobiona jest tarcza i klocek pewnie jest z Azji
albo z zawieszenie mjest cos nie tak, sprawdz zbieznosc wywazenie kol lozyska koncowki itp.
Albo rzeczywiscie jestes Holowczyc i wciskasz pedal w glebe przy najwiekszych kaluzach i je rozhartowujesz :shock:
_________________
Wykonane Mody
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED

Plan 4 the worst hope for the best
 
 
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2048
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-09-23, 09:08   

amrif napisał/a:
tylne nie mają znaczenia. Musiał by być nie wiem jak pofalowane

tak do końca nie jest
miałem problemy z biciem powyżej 120km/h
po splanowaniu tylnych tarcz problem całkowicie z nikł, sprawdzane przyrządem przed obróbką i było zero drgań
mogły to robić też ranty, ale tych nie sprawdzaliśmy
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Kamilvti 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 293
Skąd: Sosnowiec
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-09-24, 00:00   

Polecam TRW kupilem 3 miechy temu i jest git ;)
_________________
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)
 
 
vonito 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Łukasz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 707
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-09-24, 07:54   

Może to banalne i pewnie każdy o tym wie, ale proponuje przed każdą wymianą tarcz i klocków na inną firmę, sprawdzenie czy koła są dobrze wyważone i proste ;-)
Niby śmieszne, ale nie wierzę, że wszystkie firmy robią tarcze do bani.
Ja mam również ciężką nogę i w automacie mały problem z hamowaniem silnikiem ;-) ,
ale z tarczami jest wszystko OK.
Natomiast w Peugeotcie żony wystarczyło ponownie wyważyć koła.
Starsze opony, które były już zakładane parę razy 6-8 razy, czyli 3-4 sezony (bądź nowe używki ?? ) mogą się łatwo przesuwać na feldze przy ostrej jeździe i problem będzie wiecznie powracał.
Nie mówię ,że tak jest zawsze... ale jak wszystko jest wymienione a dalej biję to znaczy ,że coś może być z kołami :idea:
 
 
tomkom1 



Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABC
Imię: tomasz
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 1767
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2010-09-24, 08:45   

vonito napisał/a:
mogą się łatwo przesuwać na feldze przy ostrej jeździe i problem będzie wiecznie powracał.

nie ma takiej mozliwosci zeby kolo sie obrocilo na feldze...inna sprawa ze super mocne hamowanie napewno powoduje miejscowy ubytek gumy...
zastanow sie gdyby gwaltowne hamowanie powodowalo tak latwy obrot opony na feldze to tym bardziej przy starcie super mocnego auta byloby podobnie.
_________________
nie sprawdzam już vin-u!!!
jestem specem od c4-w koncu rozbieram je na codzien :)
pewni ludzie i pewne zasady sie nigdy nie zmienia..jak ten kraj ma byc normalny...
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: