Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RomanS
2013-05-16, 15:25
[all] bicie tarczy
Autor Wiadomość
vonito 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Łukasz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 708
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-09-24, 09:06   

tomkom1 napisał/a:

nie ma takiej mozliwosci zeby kolo sie obrocilo na feldze...


Nie koło na feldze tylko opona i jest to faktem.
Oczywiście są to milimetry/ kilka naście tyś. kilometrów, i nikt nie pisze ,że dzieje się to łatwo tylko przy dużych przeciążeniach i kilkukrotnie wymienianej oponie.
Zaznacz sobie oponę przy wętylu i sprwdź po sezonie ;-)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2048
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-09-24, 11:35   

głównie chodzi o to, że opony w PL się nie równo zbierają
szczególnie te szerokie, no na kołoważach się szybciej zbiera zewnętrzna część opony, a w PL kołoważów nie brakuje
zauważyłem tak u mnie na 235/45/17 :evil:
 
 
alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1321
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2010-10-18, 10:00   

mi wydaje się że bicia w przypadku ATE powstaja przez właśnie te wyciecia
_________________
<quattro>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 313
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-10-18, 12:20   

Na 4 komplety tarcz ATE Power Disc (nacinane) w 170KM maszynie (automat, ostra jazda) nigdy nie miałem bić spowodowanych tarczami. Tarcze ścierają się równomiernie, bez rantów, nie rdzewieją jak inne. A skuteczność rewelacyjna. Kupowałem na akcji internetowej nie pytając czy china czy nie.

Na zwykłych Brembo, czy GM po 2-3 tysiącach albo schłodzeniu w kałuży tarcze do kosza. Dwa przypadki pęknięcia tanich tarczy Brembo-szajsu (nie używałem tarcz wyczynowych Brembo).
_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
Bezkopi 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Wiek: 30
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-10-18, 21:02   

Oona niema wplywu na krzywienie sie tarczy bo jest prykrecana do piasty. Zle wywazenie kol bedazie wplywac na krzywienie PiASTY kolo sugeruje sprawdzic lozysko na piascie oraz piaste w ostatecznosci moze byc krzywa zwrotnica i to prawdopodobnie bedzie przyczyna. Ewentualnie wpadniecie rozgrzana tarcza w kaluze moze doprowadzic do gwaltownego ochlodzennia tarczy i tym samym skrzywienia jej zadne naciecia nie maja wplywu na krzywienie tarczy.

[ Dodano: 2010-10-18, 22:02 ]
Opona niema wplywu na krzywienie sie tarczy bo jest prykrecana do piasty. Zle wywazenie kol bedazie wplywac na krzywienie PiASTY kolo sugeruje sprawdzic lozysko na piascie oraz piaste w ostatecznosci moze byc krzywa zwrotnica i to prawdopodobnie bedzie przyczyna. Ewentualnie wpadniecie rozgrzana tarcza w kaluze moze doprowadzic do gwaltownego ochlodzennia tarczy i tym samym skrzywienia jej zadne naciecia nie maja wplywu na krzywienie tarczy.
 
 
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 313
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-10-18, 21:12   

Nacięcia spełniają swoją rolę: lepiej odprowadzają ciepło i zanieczyszczenia. O efektach pisałem.
_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1321
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2010-10-19, 08:30   

Pamiętam jak miałem Ori gładkie tarcze to hamowanie od 200km nie sprawiało takiego problemu jak powerdiski
_________________
<quattro>
 
 
vonito 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Łukasz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 708
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-10-19, 09:14   

Kurcze ja mam Ori tarcze przy następnej wymianie pójdą razem z klockami
Jeżdżę ostro, hamowanie z 200-230 nie stanowi problemu,
po trasie pył z klocków zmienia kolor felg tak samo na przodzie jak i na tyle.
Mam tylko ciut większą średnicę tarcz /chyba tylko przednich/ S-line
i jestem bardzo zadowolony.
 
 
Mav3ric 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 18
Skąd: Poznań
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-06-07, 18:05   

Mam podobny problem. Brembo zmienione na przodzie rok temu. z 180km/h hamowanie trzęsie calym autem, buczy. Kierownica NIE drży jest ok. Wymieniłem podstawę zacisku (jarzmo TRW) na nowe na tył bo były luzy na śrubach i to spore. Ucieszyłem się jak zobaczyłem te luzy bo to na 100% to. Wyjeżdżam po wymieniam 180km/h i znowu to samo nawet mocniej bo jarzma były nowe. Więc padło na tarcze powichrowane do wymiany, wymieniłem na Delphi i nic się nie zmieniło. Nie mam pojęcia czego to jest przyczyna. Fakt że zdarzyło się iż 2-3 hamowałem z 200km/h do 0 pamiętam że raz zaczęła mi po tym głośno pracować pompa od wspomagania tak myślę bo ja kręciłem kierownica na postoju po ty hamowaniu było głośno ale nie wiem co to miało do rzeczy. Mechanik inny mówi że to jednak na przodzie ja sam nie wiem. Brembo był oryginał
Tutaj pisaliście że brembo i ATE do bani też wam tłucze. Ale przy hamowaniu na tym przodzie trzęsie kierownicą? U mnie nic. CO to może być jak to rozwiązać ja zgłupiałem. A trzęsienie autem i buczenie jest nieporozumienie.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
igo_89 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPP
Imię: Igor
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 650
Skąd: Ostrowiec Św/Warszawa
Wysłany: 2011-06-07, 18:11   

Wydaje mi się ze przy bardzo dużych już prędkościach przy hamowaniu może lekko trząść bo to jednak jest gwałtowne hamowanie i tarcze nie wyrabiają ja mam tak samo przy 200km/h jak gwałtowanie zahamuje to chwilkę potrzęsie.
 
 
Mav3ric 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 18
Skąd: Poznań
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-06-10, 09:42   

Dla sprawdzenia bo nikt nie lubi kupować czegoś na daremne. 3 mechanik mówił że PR przód bije. Miałem starą oryginalna tarcze ATE przetoczyłem ją tylko 1 szt. Niby jakby mniej ale sam już nie wiem czy to wina tarcza. Mam założone brembo zdjąłem jest w stanie idealnym żadnych nagarów , nierówności jak na takie trzęsienie jak jest u mnie. Po prostu napierdziela juz od 150km/h przy hamowaniu.

Zaraze będę leciał zdjąć dystanse czy coś sie zmieni a potem założone inne felgi. I tu już mi się pomysły kończą.
 
 
grzałka 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Krzysztof
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 1265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-06-13, 18:49   

wykluczyłeś inne możliwości? walnięte opony, zużyty wahacz? miałem kiedyś podobny problem przy aucie dużo mniejszym, którym nie rozwijałem dużych prędkości i nie hamowałem ostro. wymieniłem 3 komplety tarcz i klocków bo mechanik twierdził że kupiłem słabe części, za drugim razem że spaliłem tarcze i na końcu sam znalazłem luz na sworzniu wahacza i po wymianie jak ręką odjął a mi zostały dwa zapasowe komplety hamulców na przód.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
igo_89 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPP
Imię: Igor
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 650
Skąd: Ostrowiec Św/Warszawa
Wysłany: 2011-06-13, 19:09   

To co może być wkońcu przyczyną bicia tarcz przy hamowaniu przy większych prędkościach ? U mnie ten problem pojawia się tak od 160km/h i większej.
 
 
Mav3ric 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 18
Skąd: Poznań
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-06-15, 10:39   

Wymieniłem łączniki stabilizatora przód, przełożyłem felgi 16 z zimowkami, zdjąłem dystanse i nadal to samo. Po wahaczach i gumach nie widać zbytni aby były zurzyte dopiero jak odkręciliśmy laczniki to guma sama wypadał tak to nie mial niepokojącego luzu sprawdzając łyżką.

Kierownica mi nie bije nic a nic , trzesie całym autem przy hamowaniu powyżej 180 i buczy.

Na stacji kontroli pojazdów pokażą gdzie są luzy na wahaczach?

Aha podczas jazdy jakby delikatnie drżał samochód widać po siedzeniu pasażera jak nikt nie sedzi drży delikatnie. Macie tak?
 
 
grzałka 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Krzysztof
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 1265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-06-15, 18:32   

ciężko sprawdzić luzy bez wyjęcia wahaczy musiały by być naprawdę porządnie wybite, ale dobry diagnosta może i sprawdzi. jak sam napisałeś łączniki dopiero po wykręceniu się rozpadły. piszesz że coś buczy. tylko przy hamowaniu? sprawdź może masz luz na łożysku co może powodować drgania i mieć wpływ na hamowanie.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: