Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Maglownica
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mat1324
2018-01-30, 23:49
A7 3.0 TFSI 310HP kilka pytan
Autor Wiadomość
audiuseer 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CTUA
Imię: Michael
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 15
Skąd: Lodz
Wysłany: 2017-09-14, 18:34   A7 3.0 TFSI 310HP kilka pytan

Witam wszystkich
Swiezo po zakupie A7 z 2013r z silnikiem CTUA 3.0 TFSi.(jak dobrze wyczytalem wystepowal ten motor rowniez w innych modelach AUDI) Jako ze to moje pierwsze AUDI (cale zycie jezdzilem BMW) tak wiec mam kilka pytan (na niektore samemu sobie odowiadam i prosze was o ewentualnie rzucenie okiem i potwierdzenie -> forum przejrzalem, poczytalem ale niestety za duzo o tym silniku nie moge zlokalizowac)

Auto z USA z moca 310koni - aktualnie 80tys km. Kupione od rodziny wiec na szczescie nie zaden ulep :)

1) Czy olej 5W40 8100 XClean Motula jest odpowiednim olejem do tego silnika? Czy moze 5W40 XCess 8100 bedzie lepszym wyborem? Chyba ze polecacie totalnie inny olej.
2) Czy wymiana oleju w dyfrze quattro jest zalecana? Jesli tak to jaki olej?
3) Skrzynia to stety/niestety tiptronic 8HP - jezdzilem z taka w BMW i mialem troszke problemow. Rozumiem ze normalny zestaw startowy olej + filtr + uszczelka nie zaskodzi? Ewentualnie kasowanie adaptacji?
4) Jak sprawy maja sie z rozrzadem? Wymieniac? Przy jakim przebiegu? W 2.0 TFSI wyciagaja sie lancuszki, czy tu tez jest taki problem?
4a) Polecacie jakiegos konkretnego mechanika w woj. lodzkim? Ogarniajacego zarowno rozrzad jak i prostsze sprawy ?:)
5) Elektronik w wojewodztwie lodzkim? Ktos kto zarowno przekoduje auto z US na EUR, jak i ewentualnie np. ogarnie wymiane lamp na poliftowe ledy :)
6) Czy w aucie warto podnosic software do najnowszej wersji ? (pytam bo w BMW niejednokrotnie sporo sie poprawialo)
7) Na co zwrocic uwage i co ewentualnie wymienic/dokupic/zadbac w takim A7? (o bagnecie oleju juz wyczytalem i mam zamiar go zamowic - z tym ze finalnie nie wiem czy w koncu jest mozliwosc jego dolozenia czy nie)
(czy ten silnik tez ma problemy z nagarem w kolektorze jak slabsze odmiany TFSI?)
8) Co z ukladem zaplonowym? Wymieniac swiece itd od razu?

PS. Przepraszam jesli umiescilem temat w niewlasciwym dziale - trudno mi bylo dopasowac odpowiedni - albo zadalem glupie pytanie :-)

Z gory dziekuje za odpowiedz
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 780
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-09-19, 22:01   

audiuseer napisał/a:
Swiezo po zakupie A7 z 2013r z silnikiem CTUA 3.0 TFSi.
Gratuluję! :)
audiuseer napisał/a:
Jako ze to moje pierwsze AUDI (cale zycie jezdzilem BMW)
Jakimi BMW przedtem jeździłeś? Jak wrażenie po przesiadce? :) Mnie trochę rzeczy irytowało i nadal irytuje. Ale już mniej, niż na początku :)
audiuseer napisał/a:
niestety za duzo o tym silniku nie moge zlokalizowac)
Auto nie jest tanie w zakupie a silnik się niemal nie psuje - więc i niewiele ludzie o nim piszą.

audiuseer napisał/a:
Skrzynia to stety/niestety tiptronic 8HP - jezdzilem z taka w BMW i mialem troszke problemow. Rozumiem ze normalny zestaw startowy olej + filtr + uszczelka nie zaskodzi? Ewentualnie kasowanie adaptacji?
Tak - jak zwykle przy ZF - miska+filtr+olej po 80 tys. km.
Nie narzekaj - skrzynie ZF sa pancerne. Biewiem, jakie problemy miałeś ze swoja? Ja u siebie nie miałem żadnych. Kolega ma E61 z przebiegiem 300 tys. km i też jeździ bezproblemowo. Trzeba tylko olej wymieniać. DSG już tak "bezobsługowa" nie jest.

audiuseer napisał/a:
czy ten silnik tez ma problemy z nagarem w kolektorze jak slabsze odmiany TFSI
TFSI nie miały problemu z nagarem. FSI miały taki problem.

audiuseer napisał/a:
Co z ukladem zaplonowym? Wymieniac swiece itd od razu?
Wymienić - nieduży koszt.

audiuseer napisał/a:
Jak sprawy maja sie z rozrzadem? Wymieniac? Przy jakim przebiegu?
hmm.. przy 400 tys. km?
 
 
amisz 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Amisz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 202
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2017-09-20, 10:06   

http://mojafirma.infor.pl...-przyczyny.html
Główną przyczyną problemów z nagarem w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest umieszczenie wtryskiwacza paliwa w komorze spalania. W rozwiązaniach z pośrednim wtryskiem benzyny (bądź oleju napędowego) paliwo jest podawane do kolektora dolotowego, w którym miesza się ono z powietrzem, po czym zostaje wpuszczone do komory cylindra poprzez zawory dolotowe. Poprzez stały obieg mieszanki paliwowo-powietrznej trzonki zaworów są stale przez nią czyszczone. W silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa to właśnie trzonki zaworów są miejscem gdzie dochodzi do wyraźnego gromadzenia się bardzo dużych ilości nagaru.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 780
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-09-20, 10:10   

amisz napisał/a:
W rozwiązaniach z pośrednim wtryskiem benzyny
Jest wiadome że w silnikach wolnossących (FSI) ten problem jest dokuczliwy (słynne RS4: http://www.racingforum.pl...7-t77606.html). W silnikach doładowanych (TFSI) problem raczej nie występuje. (zapewne bardziej dynamiczny przepływ powietrza przez zawory ssące)
 
 
kris-KS 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Krzysiek
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 38
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-02-18, 18:08   

Jeśli chodzi o nagar to co jakiś czas trzeba odmulić auto na wysokich obrotach i nie powinno być problemu <okok>
 
 
Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2018-02-19, 06:44   

audiuseer napisał/a:
1) Czy olej 5W40 8100 XClean Motula jest odpowiednim olejem do tego silnika? Czy moze 5W40 XCess 8100 bedzie lepszym wyborem? Chyba ze polecacie totalnie inny olej.


Obojetnie, oba bardzo do siebie zblizone i oba sa bardzo dobrym wyborem.

audiuseer napisał/a:
2) Czy wymiana oleju w dyfrze quattro jest zalecana? Jesli tak to jaki olej?


Zalecana o ile sie nie myle co 60 tys. co do oleju to orginalny Audi/VW jest jak najbardziej ok.

audiuseer napisał/a:
4) Jak sprawy maja sie z rozrzadem? Wymieniac? Przy jakim przebiegu? W 2.0 TFSI wyciagaja sie lancuszki, czy tu tez jest taki problem?


Tu raczej nie bedziesz mial problemow chyba ze jakies wieksze przebieg sie pojawi, choc nawet przy wiekszych przebiegach w tych silnikach nic o rozrządzie nie slyszalem.

audiuseer napisał/a:
4a) Polecacie jakiegos konkretnego mechanika w woj. lodzkim? Ogarniajacego zarowno rozrzad jak i prostsze sprawy ?:)


Polecam Compsport oddział w Łodzi.

audiuseer napisał/a:
(czy ten silnik tez ma problemy z nagarem w kolektorze jak slabsze odmiany TFSI?)


Nie ma, i słabsze TFSI też nie mają, problem jest w silnikach z bezpośrednim wtryskim bez doładowania. Zreszta możesz u mnie spojrzeć w temacie jest zdjecie jak zawory wyglądały przy przebiegu 140tys.

audiuseer napisał/a:
Co z ukladem zaplonowym? Wymieniac swiece itd od razu?


Jak wszystko dobrze "śmiga" to nie ma po co.

audiuseer napisał/a:
7) Na co zwrocic uwage i co ewentualnie wymienic/dokupic/zadbac w takim A7?


Zrób chociaż soft u dobrego tunera, te silniki nie "jadą" w serii.

kris-KS napisał/a:
Jeśli chodzi o nagar to co jakiś czas trzeba odmulić auto na wysokich obrotach i nie powinno być problemu


Nic nie da żadne odmulanie, jeśli juz nagar się pojawi to jest tak trudny do usunięcia że żadne odmulanie nie pomaga.
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 780
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-19, 10:46   

kris-KS napisał/a:
Jeśli chodzi o nagar to co jakiś czas trzeba odmulić auto na wysokich obrotach i nie powinno być problemu
Nic z tego. Mylisz RS4 z 1.9TDi :) Szybszą jazdą można oczyścić kierownice turbiny w dieslu a nie gniazda zaworów w głowicy lub kolektor dolotowy. Uwierz, że nikt, kto kupuje RS4, nie wydaje tyle kasy, żeby jeździć "anemicznie". Po zapchaniu kanałów ssących trzeba tam zrobić mechaniczne, upierdliwe czyszczenie i operacja nie jest prosta ani tania (słyszałem o ciśnieniowym czyszczeniu za pomocą jakichś zmielonych łupin orzecha jako materiałem ściernym - coś w rodzaju piaskowania, tylko bez prawdziwego piasku)
Problem wynika z połączenia: silnik wolnossący (brak dynamicznego przepływu powietrza, które zabrałoby ze sobą ew. zanieczyszczenia) + wtrysk bezpośredni (brak wtrysku w kolektorze ssącym - paliwo nie spłucze ew. zanieczyszczeń).
Tutaj foto z silnika FSI (wolnossącego) przed i po czyszczeniu:


Edit: nie jest to problem wyłącznie VW/Audi, każda marka ma kłopot z silnikiem wolnossącym i wtryskiem bezpośrednim. Niektórzy kombinują z dotryskiem paliwa w kolektorze :)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
NaviTronic 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Wiek: 28
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 78
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2018-02-26, 08:20   

CTUA problem z rozrządem ma juz po 100 km , ,słychac to na zimnym silniku przy pierwszym odpalaniu jedni nazywaja "ten typ tak ma" a drudzy wymieniaja oczywiscie nie wszystkie w zaleznosci od jakosci eksploatowania ale wiekszosc jednak ma
 
 
TuneFORCE 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Imię: Grzesiek
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 274
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Wysłany: 2018-04-10, 17:28   

Najczęściej problem z rozrządem przy 100k przebiegu jest w samochodach, które realnie mają większe przebiegi albo do tych 100k km miały olej zmieniany dwa-trzy razy :)
_________________
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/...imeline/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
pacholekck 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Piotr
Wiek: 29
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 17
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: 2019-01-11, 10:13   

Podepnę się pod temat, bo również niedługo stanę się posiadaczem A7 z 2013r z silnikiem 3.0 TFSI 310KM z USA ze skrzynią Tiptronic. Przebieg około 100000km. Mam kilka pytań:

1. Jaki olej najlepszy do tego silnika i ile go wchodzi?
2. Czy wymieniać olej w skrzyni przy takim przebiegu? Nie wiem czy wcześniej był wymieniany. Jeśli tak, to rozumiem, że tylko wymiana dynamiczna i najlepiej oddać do zakładu gdzie to robią?
3. Widzę z powyższych postów, że rozrządu nie ma co ruszać. Zgadza się?
4. Olej w dyfrze faktycznie wymieniać? Na jaki i ile go wchodzi? Zrobię to sam, czy podobnie jak w skrzyni trzeba robić wymianę dynamiczną?
 
 
Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2019-01-11, 11:34   

pacholekck napisał/a:
Podepnę się pod temat, bo również niedługo stanę się posiadaczem A7 z 2013r z silnikiem 3.0 TFSI 310KM z USA ze skrzynią Tiptronic. Przebieg około 100000km. Mam kilka pytań:

1. Jaki olej najlepszy do tego silnika i ile go wchodzi?
2. Czy wymieniać olej w skrzyni przy takim przebiegu? Nie wiem czy wcześniej był wymieniany. Jeśli tak, to rozumiem, że tylko wymiana dynamiczna i najlepiej oddać do zakładu gdzie to robią?
3. Widzę z powyższych postów, że rozrządu nie ma co ruszać. Zgadza się?
4. Olej w dyfrze faktycznie wymieniać? Na jaki i ile go wchodzi? Zrobię to sam, czy podobnie jak w skrzyni trzeba robić wymianę dynamiczną?


1. Najlepszy to kwestia sporna :D , po prostu wybierz 0w40 /5w40 / 0w30/5w30 dobrego producenta spelniajacy norme i wymieniaj max co 15tys kilometrów. Wchodzi około 6,8 litra.
2. W tipie mówią żeby wymieniac olej co 100-120tys, co do sposobu wymiany to sądze ze najlepiej doradzi specjalistyczny zaklad zajmujacy sie skrzyniami.
3. Rozrzadu nie ruszasz chyba ze zacznie hałasować.
4. Ja wymieniam co 60tys, o ile dobrze pamietam to wchodzi 0,7 litra, ostatnio wlewalem fuchsa dedykowany ale inni producenci tez maja swoje produkty. Wymina poprzez zwykle spuszczenie/wlanie.
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: